Зірка Євробачення Руслана звинуватила Зеленського та Єрмака в небажанні знати правду про колапс у шоу-бізнесі

Ні для кого не секрет: українська шоу-індустрія упродовж усіх років незалежності чекала на прийняття Закону “Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права та (або) суміжних прав”. У 2018 році закон нарешті був ухвалений. Але, схоже, суб’єкти авторського права раділи передчасно появі законодавчих новацій.

Перший тривожний дзвінок пролунав (грудень 2020-го – січень 2021-го року) після того як члени держкомісії з акредитації, дотримуючись вимог закону та згідно з прописаною в ньому процедурою, провели відповідний конкурс з акредитації авторських організацій.

В УААСПі ж вважали, що позаяк вони є членами Всесвітньої організації СISAC і саме їм надходять гроші українських авторів з інтернет-платформ, це автоматично мало гарантувати їм перемогу в конкурсі. Але в колишньої державної, а нині громадської організації колективного управління УААСП, на жаль, є й інша “слава”, про яку, чесно кажучи, навіть не хочеться зайвий раз нагадувати. На жаль, доводиться.

Не знаєте як рядові автори називають між собою УААСП? Годівницею для обраних. Сьогодні вже ні для кого не секрет, що впродовж багатьох років існування цієї ОКУ з УААСПівської копилки, куди стікалися авторські гроші, безслідно й безкарно за різних керівників зникали мільйони авторської винагороди, в тому числі й у 2018, 2019, 2020 роках.

Отже, як і слід було сподіватись: УААСП із тріском провалив конкурс акредитації, бо зміг підтвердити лише 50 тисяч пісень, що використовується в Україні, в той час, як конкуренти – 14 мільйонів. Та керівники УААСПу й досі не хочуть змиритися з поразкою – почали відкриту й жорстоку підкилимову боротьбу з тими, хто переміг на конкурсі акредитації або дотичний до неї.

Першими під нищівний вогонь огульної критики, звісно, потрапили дві ОКУ (організації колективного управління авторськими правами), що перемогли. Саме ті організації – «АіВ» та «УЛАСП/ОКУАСП» – що добре зарекомендували себе на ринку авторського права і фахівцям, і спільноті, і видавцям, і авторам.

Відтак, на багато місяців державна машина заблокувала видачу необхідних паперів організаціям-переможцям конкурсу, почалися судові процеси й кримінальні справи.

Дійшло до абсурду – деякі ділки від шоу-бізнесу та симпатики і члени авторської ради цієї ОКУ – аутсайдера конкурсу акредитації заходилися обливали брудом членів державної комісії з акредитації, які буцімто допустили “порушення” під час проведення цього заходу й ухвалили “не таке” рішення, навіть почали “копати яму” законові про авторське право, використовуючи свої артистичні зв’язки у новій владі.

І не безуспішно – з’явився сумнозвісний законопроєкт 5572, який нардепи фракції «Слуга народу» Потураєв та Санченко, заручившись підтримкою перших осіб держави, підготували в турборежимі, щоб за будь-яку ціну зґвалтувати авторську реформу 2018 року шляхом відміни результатів конкурсу акредитації й у такий спосіб “цивілізовано” вирішити штучно створений корпоративний конфлікт між трьома великими українськими авторськими організаціями.

На користь окремо взятої ОКУ УААСП та олігархічних медіа, великого бізнесу й мега-концертних організацій, які отримають законну можливість взагалі не платити роялті авторам-виконавцям музичних творів.

А інші колеги згаданих вище депутатів, що відверто лобіюють №5572, відкрили для цього законопроекту «зелену вулицю» в стінах ВР, щоб якомога швидше провести його парламентськими коридорами й кабінетами та сесійною залою в життя…

Практично весь 2021 рік український шоу-бізнес та мільйони глядачів і слухачів спостерігають за перипетіями ганебної санта-барбари про явно дискримінаційне й негідне ставлення вищого керівництва держави до улюблених наших артистів. І не тільки спостерігають та співчувають, а й на повний голос висловлюють із різних прес-майданчиків свої вкрай негативні оцінки всієї цієї явно корупційної оборудки, в тому числі й стосовно законопроєкту № 5572, за який депутати встигли проголосували в першому читанні!

Були неодноразові – усні й письмові – звернення навіть безпосередньо “очі в очі” до Президента України та керівника його офісу під час прямого спілкування зокрема й за кулісами концерта до Дня Незалежності на НСК «Олімпійський». Автор цих заміток також неодноразово не один рік висвітлював дану тему на інтернет-сайтах і в друкованих виданнях.

Отже, з повним правом можу сказати: перша українська переможниця Євробачення та волонтер Руслана в інтерв’ю головній редакторці інтернет-видання «Гордон» Олесі Бацман і в останній телепрограмі «Свобода Слова Савіка Шустера» підтвердила – все, що останнім часом писав, наприклад, “УКРАЇНСЬКИЙ РЕПОРТЕР” про кризові події в авторському праві, пов’язані з блокуванням результатів держакредитації й прийняттям у першому читанні одіозного законопроєкту №5572 – цілковита правда.

Не можу не процитувати, бодай важливі тези з монологу Руслани, в якому проглядається відчайдушний крик душі відомої в усьому світі співачки і Всесвітнього посла чистої енергії, яку, що називається, дістали за живе. Беззаконням, що валом накочується на вітчизняну шоу-індустрію з подачі й при потуранні нової влади!

«Слабкість нашої країни, -зазначила Руслана, – у вищій гілці влади. І полягає вона в небажанні знати правду! Легше закритися і не знати правду. Навіщо фахівці?! Навіщо знати, як усе є насправді?! Але це справжній надзвичайний стан – коли вища гілка влади не хоче знати правду, не хоче визнати реалії?! Де я відчую, що в мене сильні державні інституції, якщо все керується з Офісу Президента, з одного кабінету. Як я відчую, що у нас незалежні гілки влади? Що є сильний парламент, що є сильний уряд і кожен виконує свої функції? Де це?! Нема цього…

У нашій артистичній сфері йде точно повноцінна війна… І, на жаль, абсолютно деструктивну позицію зайняв Офіс Президента, який абсолютно незрозуміло чому втрутився в питання авторського права. Ми в «Списку 301». Рано чи пізно та ж Америка скаже: «Дозвольте! Ви не сплачуєте авторські відрахування всьому світу».

За моєю інформацією, близько 100 мільйонів гривень не отримали автори, тому що протягом року безпрецедентно не сплачуються авторські відрахування. Ви десь таке бачили? Ми – піратська країна. І це наш імідж. І в цьому теж наша слабкість.

А Офіс Президента зайняв абсолютно деструктивну позицію. Які скандальний закон #5572 Санченка&Потураєва: він просто відкочує реформу 2018 року щодо організацій колективного управління», – підсумувала Руслана.

Що тут додати? Руслана більш ніж чітко, як кажуть, розставила крапки над “і”. Чи дослухаються на Банковій до здорового глузду й до тих спеціалістів, хто наразі представляє більшість інтересів українського шоу-бізнесу чи як страуси знову заховають голову в пісок?

Законопроєкт №5572 вкидає в шоу-бізнесову спільноту цілий клубок нових проблем і запитань. Як все це корелюється з тими принципами, що були озвучені Президентом для українського суспільства під час його останньої прес-конференції – важко зрозуміти та ще важче коментувати особливо після того, як до піару тез цього сумнівного й геть не потрібного шоу-індустрії документа підключили СБУ, Національну Поліцію, Офіс Генерального прокурора.

За прогнозами експертів, проголосувавши за сумнозвісний олігархічний законопроєкт#5572 депутати занурюють українське авторське право в стан хаосу й невиплат роялті.

До того ж, вкрай вірогідно, що невдовзі на українському ринку з’явиться й тріумфуватиме російський стрімінговий сервіс «ФОНМІКС/РОЗУМ» (йдеться про появу в суспільному просторі України російського стрімінгового сервісу «Фонмікс», створення якого було щедро профінансовано Путіним у рамках «Концепції державної підтримки та просування російської мови за кордоном») і який м’яко й доволі швидко витіснятиме українську музику з плей-листів кафе-барів-ресторанів-торгівельних і фітнес-центрів, як це відбувається в усіх тих пострадянських країнах, де його вже впровадили.

І, скажіть мені, хіба нормально українським парламентарям голосувати за закон, який розводить по різні сторони барикад відомі міжнародні організації з авторського права, котрі в усіх країнах світу співіснують мирно в режимі «win-win»?

 

Олександр ЯГОЛЬНИК, продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург

 

 

 

На цю тему:

Like

Олександр Ягольник

продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *