Про президентські принципи почули, але куди зникли мільйони УААСПу?
Український шоу-бізнес практично весь 2021 рік спостерігає, як група його ділків, політтехнологи та перші особи держави вишукують усе нові й нові способи, щоб обійти ухвалений у 2018 році Закон “Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права та (або) суміжних прав” і повернути до активних гравців ринку роялті авторську організацію УААСП, з якої всі роки української незалежності зникали гроші, але жодного разу жодного керівника-махінатора так і не було притягнуто до суду (схоже, відкуповувалися від слідства навіть за «успішних» часів Авакова).
Чекає українська шоу-індустрія всі роки незалежності й на прийняття Закону про спонсорство та меценатство, який є в усіх поважаючих себе країнах світу, навіть у Росії. Так само гостро шоу-бізнесові необхідні Закони про музичну індустрію та Вищий суд з інтелектуальної власності.
Натомість на порядку денному парламенту з’являється й у турборежимі проходить всіма парламентськими коридорами сумнозвісний законопроєкт № 5572, що скасовує авторську реформу 2018 року і відверто лобіює інтереси олігархічних медіа, великого бізнесу та великих концертних організацій, які отримають законну можливість взагалі не платити роялті.
Законопроєкт вирішує корпоративний конфлікт між трьома великими українськими авторськими організаціями на користь організації УААСП, керівництво якої має прямий вихід на перших осіб держави.І водночас вкидує в шоу-бізнесову спільноту цілий клубок нових проблем і запитань.
Як це корелюється з тими принципами, що були озвучені Президентом для українського суспільства під час його останнього прес-марафону – важко зрозуміти. Адже авторське право в шоу-індустрії, образно кажучи, – як тема розвідки, що прозвучала на прес-конференції…
Кого ж захищають у випадку з УААСП Володимир Зеленський і Андрій Єрмак? Численних авторів організації, що, передавши в УААСП свої права, отримують за свою працю… дірку від бублика? Авторську та наглядову ради організації, які, відповідно до річних звітів, сумарно отримали на 10,5 млн грн менше за менеджмент компанії? Чи потурають амбіціям свого приятеля, віце-президента УААСПу Тараса Тополі, щоб дати старт його політичній кар’єрі?
Відповідаючи на питання про «Вагнергейт» Володимир Зеленський зазначив, що його, як Верховного головнокомандувача, не влаштовував тодішній начальник Головного управління розвідки МО України, генерал-полковник Василь Бурба, бо зробив за 11 мільйонів гривень ремонт на службовій дачі в Кончі-Заспі – чому ж тоді Президента, котрий чудово розуміється на роялті в шоу-бізнесі, аж ніяк не збентежать три роки поспіль зникаючі з УААСПу авторські мільйони?
А між тим йдеться про суму втричі більшу, ніж витрачено на той ремонт в Кончі-Заспі. І як бути з тим очевидним фактом, що в своєму професійному світі УААСП у 2020 році з хокейним рахунком 1:15 програв конкурс державної акредитації, до якого всі авторські організації готувались півтора роки?
Суддю на мило? Замилимо цю поразку сумнівним корупційним законопроектом, за який проголосувала в першому читанні доблесна й «непідкупна» парламентська політсила «Слуг народу»? Президент наголошує, що любить спілкуватися з простим народом. То нехай би одного разу поспілкувався із рядовими авторами цієї ОКУ і почув, як між собою вони називають УААСП. Не знаєте як? Годівницею для обраних.
Почув і нарешті відреагував на 100-мільйонні збитки української індустрії за 2021 рік, коли державна машина справно відпрацьовувала інтереси окремо взятої ОКУ УААСП, а постраждали всесвітньо відомі, улюблені мільйонами глядачів і слухачів Руслана, Тіна Кароль, Олег Винник, Оля Полякова, Наталя Могилевська, Андрій Данилко (Вєрка Сердючка), Злата Огнєвіч, «Бумбокс», група «Без Обмежень», Ірина Білик, «Океан Ельзи», «THEHARDKISS», Марія Бурмака, KAZKA, «С.К.А.Й.», «ВВ», «ТІК», «Мотор’Ролла», «DILEMMA» , «MADHEADS», TAYANNA, KYIVSTONER, «ТНМК», «Тартак», IvanNavi, Макс Барських, Гарік Кричевський, JerryHeil, Гайтана, TARABAROVA, Оля Цибульська, Ірина Федишин, Lama, ALEKSEEV, Сергій Бабкін, Ані Лорак, Аліна Гросу\ GROSU, «НЕАНГЕЛЫ», МАКSИМ, MamaRika, Віталій Козловський, Джиган, Артем Пивоваров, Влад Дарвін, Альона Вінницька, Єгор Крід, JahKhalib і багато інших авторів та виконавців. Плюс низка закордонних зірок і їхніх правовласників – зокрема, Елвіс Преслі, Фредді Меркьюрі та «Queen», Адріан Челентано, Біллі Айліш, Стінг, «ImagineDragons», «AEROSMITH», «BONJOVI», «ROXETTE», Кріс Рі, «BEASTIEBOYS» та чимало інших зарубіжних зірок і видавців, що недоотримали свої чесно зароблені гроші за музику. Чи то ще буде з українським роялті, якщо парламентарії так само схвально проголосують за законопроєкт № 5572 у другому читанні!
Олександр ЯГОЛЬНИК,
продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург
Читайте також:
- Зниклі мільйони Української агенції з авторських та суміжних прав. Нові подробиці
- Шоу-індустрія і роялті: хто й навіщо підставляє Володимира Зеленського?
- Законопроєкт 5572 як дзеркало розбитих надій українського шоу-бізнесу
- Прибуток з неприбутковості, або кому течуть авторські мільйони у шоу-бізнесі
- Шоу-бізнес: глянець від СБУ та куди ж зникли 100 000 доларів?
- У Нью-Йорку готують новий позов проти держави Україна
- Реве та стогне… український шоу-бізнес. Депутати ганебно підіграли шкурникам і товстосумам
- В чиїх кишенях 100 мільйонів гривень українського шоу-бізнесу?
- Шоу-бізнес: як олігархат намагається похоронити авторську реформу 2018 року, або що таке «Stop#5572»
- Композитор Олександр Ягольник просить міністра Авакова з’ясувати, до чиїх кишень потрапляє інтернет-роялті українських митців
- Гуманітарна “ядерна” бомба в серце українського шоу-бізнесу. Розслідування