Шоу-бізнес: як олігархат намагається похоронити авторську реформу 2018 року, або що таке «Stop#5572»

Не встигли в шоу-бізнесі порадіти успіхові з приводу того, що нарешті закінчилася авторська реформа 2018 року і виплати авторської винагороди ввійдуть (нарешті!) в окреслене законом русло, як всі сподівання на отримання чесно й тяжко заробленого роялті перекреслив український олігархат, який миттєво знайшов інший хід, щоб зберегти в авторському праві держави вигідний олігархам хаос і виплачувати роялті за старим сценарієм – підготував законопроєкт з поправками до реформи, що, прямо скажемо, принижує творців авторського контенту і абсолютно не відповідає інтересам професійної музичної індустрії, але потрібен олігархам.

Цей документ, по-суті, направлений на анулювання державної акредитації організацій, які управляють майновими здобутками правовласників і які, своєю чергою, володіють 75% від прав на музику, що використовується в Україні.

У святковий для музикантів день, у Всесвітній день музики, Комітет ВРУ з економічного розвитку екстрено доповнив порядок денний свого засідання новим пунктом і позитивно розглянув першим питанням Законопроєкт #5572 авторства Микити Потураєва (давнього представника медіабізнесу) та Олександра Санченка (представника концертної індустрії і фестивалю «ATLASWEEKEND») й рекомендував, попри явний конфлікт інтересів, винести законопроєкт#5572 до сесійної зали ВР.

Яка фантастична оперативність! Як цинічно й нахабно перекреслюють всі здобутки авторської реформи 2018 року й як вправно олігархи збираються її загробити, щоб знову повернути шоу-індустрію в минуле – в первісний стан беззаконня, паралічу й неплатежів виплат роялті.

Свого часу, до речі, провідні міжнародні організації в сфері музики – Міжнародна федерація виробників фонограм (IFPI), і в сфері інтелектуальної власності – Міжнародний альянс інтелектуальної власності (IIPA) – вітали й підтримали акредитації авторської реформи, що відбулася в Україні три роки тому після тривалих дебатів, а наразі, виявляється, їх так просто їх можна відмінити? Чи в Комітеті ВРУ з економічного розвитку забули конституційний принцип України, що закон зворотної дії не має?

Сказати, що всі ці кульбіди олігархів та їхніх поплічників миттєво підірвали температуру в музичній індустрії – нічого не сказати. На адресу депутатів та інших владних структур впала злива листів-звернень.

«Я вас дуже прошу, не підписуйте закон 5572. Не допускайте цей жах!», закликає Президента України Гайтана.
«Досить потурати інтересам олігархату! STOP 5572», звертається Наталія Валевська.
«Роялті від радіо, телеканалів, організаторів концертів та кафе, барів, ресторанів ми будемо отримувати «ЯК ПОЛУЧИТЬСЯ» та «ЯК ПРИЙДЕТЬСЯ», обурюється Оля Полякова.
«Закон 5572 роздягне догола, комусь так хочеться всіх авторів голими мати», озвучує свої емоції у вигляді пісні Вадим Красноокий, фронтмен «MadHeads».

Чи не вперше за часів президентства Володимира Зеленського так багато українських авторів, музикантів, зірок, яких він свого часу представляв у концертах «Кварталу 95» і чиї пісні звучали 24 серпня 2021 на НСК «Олімпійський», просили колег і партнерів про розголос і максимальний репост. Всі записували та викладали під хештегами #STOP5572 i #СТОП_ПОТУРАЄВ свої звернення до Президента із закликами захистити український шоу-бізнес і авторську реформу в Україні та не потурати інтересам кількох «корупціонерів з мандатами та декількох олігархів», як, зокрема, гнівно зазначила в своєму черговому відео Руслана.

Стурбованість олігархічним законопроєктом #5572, що зведе в Україні виплати роялті нанівець, бумерангом полетіла світом.
Як зазначила в терміновому посланні до очільників держави головний виконавчий директор IFPI (Міжнародна федерація фонографічної індустрії, яка представляє звукозаписувальну індустрію у всьому світі) «прийняття законопроєкту № 5572 було б значною поразкою як для української, так і для міжнародної спільноти правовласників».

А виконавчий директор ще однієї потужної авторської організації світу SCAPR (Рада товариств з питань управління правами виконавців) Ремі Дезрозьє закінчив свого листа до Володимира Зеленського так:

«У той час, коли виконавці позбавлені свого основного джерела доходу (концерти та студійні записи були припинені на 18 місяців через кризу, викликану COVID), важливо забезпечити, щоб усі додаткові винагороди (тобто справедлива авторська винагорода) були гарантовані та ефективно діяли. Тому ми просимо Вас забезпечити, щоб будь-які зміни до чинного законодавства України щодо авторського права та суміжних прав не вплинули на наявні акредитовані українські ОКУ та виконавців, яких вони представляють.»

«Цей закон зупиняє розвиток української музичної індустрії», конкретно й лаконічно, як любить Володимир Зеленський, каже йому у відеозверненні Руслана. Та от тільки до кого дослухається президент: до Конституції і своїх колег по шоу-бізнесу чи до парламентських лоббістів? Доля авторської реформи зараз цілком в його руках.

Пане Президенте, давайте все-таки дослухаємось до думки міжнародних експертів і голосу вітчизняної громадськості й зробимо правильні висновки – поставимо заслін беззаконню в шоу-індустрії!

 

Олександр ЯГОЛЬНИК, продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург

 

 

 

 

На цю тему:

Like

Олександр Ягольник

продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *