Зниклі мільйони Української агенції з авторських та суміжних прав. Нові подробиці
Українська роялті-спільнота, не чекаючи, доки завантажені іншою важливою роботою правоохоронні органи візьмуться за розслідування зниклих у 2018, 2019, 2020 роках 34,7 мільйона гривень з рахунків колишньої державної, а нині громадської організації – «Українська агенція з авторських та суміжних прав» (УААСП), вирішила допомогти слідчим.
Йдеться про нові подробиці скандалу навколо фінансової політики ОКУ, яка призвела до формування балансових збитків та привласненого мільйону «з хвостиком» євро, і випливли в процесі більш уважного аналізу офіційних, тобто підтверджених аудиторськими звітами документів організації за 3 роки.
З’ясувалося: УААСП майже вдвічі занизив реальний борг перед правовласниками. А ще 12,9 млн. витрат взагалі не мають визначеного джерела фінансування – це при тому, що щорічній звіт про діяльність ОКУ вимагає розкриття джерел покриття всіх витрат компанії!
Таким чином, сумарний борг організації з нерозподіленого та несплаченого авторам роялті на кінець 2020 року склав 19,7+21,3 = 41 млн.грн, що ніяким чином не відповідає зобов’язанням, які містяться в пасиві балансу організації – там цей показник складає лише 31,4 млн грн.
Та найцікавіше – інше!
Як відомо, діяльність ГО «УААСП» розпочалася в 2018 році з перейменування громадської організації «Український авторський сервіс» (УАС), коли її фундатором і тіньовим кардиналом став екс-продюсер «Віагри» та екс-керівник державного УААСПу Дмитро Костюк, прізвище якого зовсім нещодавно, у 2021 році, навіть народні депутати згадували на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, обговорюючи сумнозвісний законопроєкт №5572.
Так ось: узагальнення інформаційних звітів УААСПу, які є доступними на офіційному сайті організації, дозволяє зробити висновок: за оглядовий період біля руля цієї неприбуткової громадської організації колективного управління побували 4 генеральних директори, останнім із яких став рок-музикант Валерій Харчишин, але схема виведення коштів анітрохи не змінилася!
А ще звертає увагу, що купка менеджменту УААСП за 3 роки отримала на 10,5 млн грн більше, ніж виплатили роялті усім (!) своїм авторам. І що гроші, зібрані на території України до 2018 року державною організацією УААСП, котрі мали бути відправлені 28 міжнародним організаціям та правовласникам, осіли й “розчинилися” на рахунку УААСПу.
Наразі всі з нетерпінням чекають подивитися на річний звіт УААСПу цього року.
Олександр ЯГОЛЬНИК, продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург
Читайте також:
- Шоу-індустрія і роялті: хто й навіщо підставляє Володимира Зеленського?
- Законопроєкт 5572 як дзеркало розбитих надій українського шоу-бізнесу
- Прибуток з неприбутковості, або кому течуть авторські мільйони у шоу-бізнесі
- Шоу-бізнес: глянець від СБУ та куди ж зникли 100 000 доларів?
- У Нью-Йорку готують новий позов проти держави Україна
- Реве та стогне… український шоу-бізнес. Депутати ганебно підіграли шкурникам і товстосумам
- В чиїх кишенях 100 мільйонів гривень українського шоу-бізнесу?
- Шоу-бізнес: як олігархат намагається похоронити авторську реформу 2018 року, або що таке «Stop#5572»
- Композитор Олександр Ягольник просить міністра Авакова з’ясувати, до чиїх кишень потрапляє інтернет-роялті українських митців
- Гуманітарна “ядерна” бомба в серце українського шоу-бізнесу. Розслідування