Російська загроза в шоу-бізнесі набуває ознак реальності в Україні

Єдиний «творчий» законопроєкт №5572 парламенту нинішнього скликання про фактичний перерозподіл ринку роялті, не тільки відкриває скриньку Пандори як жахливий прецедент для бізнесу, а й є кроком до анархії в шоу-бізнесі, коли рішення державних органів можна скасувати без суду, просто ухваливши нову «поправку» до закону.

Якщо речі називати своїми іменами, то треба визнати: законопроєкт №5572, який купка ділків намагається за будь-яку ціну протягнути через парламент, несе як очевидні загрози для шоу-індустрії, створюючи хаос і демпінг на ринку зборів роялті, так і приховані, що не є секретом для професіоналів.

Про найголовнішу з цих прихованих загроз, яку в національному роялті-ком’юніті порівнюють із гуманітарною ядерною бомбою для вітчизняної шоу-індустрії, “Український репортер” писав кілька місяців (тут) як про ймовірний прогноз. Та події цьогорічної осені в парламенті й особливо концертна програма урочистостей до 30-річчя Збройних Сил України за участю рок-груп «Друга Ріка» (Харків) і «Антитіла» (Київ), однак переконали, що ця сумна реальність для національної шоу-індустрії доволі стрімко наближається.

Йдеться про появу в кафе-барах-ресторанах-торгових та фітнес-центрах російського стрімінгового сервісу «Фонмікс», створення якого було щедро профінансовано Путіним у рамках «Концепції державної підтримки та просування російської мови за кордоном».

Цей сервіс вправно й небезуспішно просувають у всіх країнах колишнього СНД дві головні авторські організації північного сусіди – РАО та ВОІС. І що цікаво, в усіх країнах, де присутній «Фонмікс», національна музика швидко, м’яко та грамотно витісняється, оскільки контроль за плей-листами йде з Москви. Окрім пропаганди російської мови й російської творчості, грошові потоки роялті за користування бізнесом музики також течуть до РФ.

«Крім того, – як зазначив у себе в Фейсбуці директор Профспілки музичної індустрії Вадим Лисиця, – функціонал цього сервісу включає 24/7 прослуховування приміщень, де він встановлений, оскільки для визначення композицій, що прозвучали, використовується алгоритм, подібний Shazam і він використовує систему мікрофонів. Таким чином, ці дані стають надбанням «російських фахівців».

В Україні, розуміючи реальності воєнного часу, «Фонмікс»завбачливо зареєстрували у Дніпрі під назвою «Розум» на нову компанію «Юніверса М’юзік Консортіум Україна ЛТД», директором якої є давній представник російського музичного бізнесу Сергій Рижий, що одночасно є засновником та директором ТОВ «УМІГ м’юзік».

Зоряним топом УМІГу є група «Антитіла», лідери якої входять до керівної верхівки організації колективного управління УААСП – заради якої, власне, й написали законопроєкт №5572, позаяк соліст гурту Тарас Тополя – своя людина в тандемі Володимир Зеленський– Андрій Єрмак. УМІГ був і серед підписантів колективного ура-листа парламентарям на підтримку потрібного УААСП законопроєкту №5572.

Директор УМІГу Сергій Рижий, який також зовсім нещодавно був директором розвитку одіозного УААСПу, власне, якраз тоді й «пролоббіював» представників «Антитіла» в керівні органи – Тараса Тополю у віце-президенти, а клавішника-директора Сергія Вусика в члени основної Авторської радиУААСПу.

Принагідно нагадаю, що саме Тополя повідомив у себе на Фейсбуці й про арешт ніби-то за спробу дати хабар головного конкурента УААСПу (йдеться про Олександра Н., організація якого виграла конкурс акредитації, має найбільшу розгалужену мережу співпраці з кафе-барами-ресторанами-торгівельними-фітнес центрами і який відмовив Рижому щодо співпраці в просуванні російського ФОНМІКС \ РОЗУМУ– прим. Авт.) за декілька годин до того, як ця інформація з’явилася на сайті СБУ, Національної Поліції та Офісу генпрокурора та в інших ЗМІ.

Істотна деталь: УААСП – член всесвітньої авторської організації CISAC. Отже, її пісенний каталог, після ухвалення законопроєкту №5572 дозволить Рижому успішно просувати українським користувачам сервіс кремлівського зашквару «ФОНМІКС\РОЗУМ».
Інші українські ОКУ, розуміючи катастрофічні наслідки розквіту цього російського продукту на території України, співпрацювати з УМІГом з просування ФОНМІКС \ РОЗУМУ відмовилися.

За прогнозами експертів ринку, поява та функціонування «РОЗУМу» на українському ринку, щорічно зможе забезпечувати російським правовласникам $1,2 млн. Це щонайменше…

І це тільки суто економічні збитки. А ідеологічні? Їх можновладці навіть в умовах війни, на жаль, вперто «не помічають» і вперто не бажають вимірювати, бо, схоже, не мають відповідного приладу для виміру таких дійсно астрономічних цифр, якими насправді обчислюється їхня шкода для української держави.

 

Олександр ЯГОЛЬНИК,
продюсер, композитор,
публіцист, поет, драматург

 

 

 

На цю тему:

Like

Олександр Ягольник

продюсер, композитор, публіцист, поет, драматург


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *