Генрі Форд: «Краса автомобіля в його колесах»
І з цим важко сперечатися. Тим більше, що Форд зумів зробити цю красу прибутковою. 83 роки тому, 6 квітня 1934 року, Ford Motor Company стала пропонувати покупцям свої автомобілі всіх моделей, на яких стояли шини з білими боковинами.
1934 Ford coupe
Це була опція, за яку дилери просили 11 доларів 25 центів за комплект. Гроші чималі. Але «білобокі» шини почали продаватися. Причому вже дуже скоро стали статусним товаром. Машина з такими колесами була ознакою багатства і гарного смаку.
У п’ятдесяті роки білі боковини були шиком
У 50-і роки XX століття шини з білими боковинами поступово стали стандартом для багатьох американських автовиробників. Варіювалася ширина білої смуги і сама білизна боковини. До 1959 року на такій гумі почали показувати навіть концепти.
1959 Cadillac Cyclone
Популярність «білобоких» коліс тривала й у шістдесяті. А ширина білої смуги багатьма компаніями використовувалася для візуального збільшення колісного диска.
А ось і радянська «Волга»…
Мода на гуму з білими боковинами дійшла і до нас. З такими колесами українськими містами їздили «Москвичі» і «Волги». Оскільки колісних дисків різних розмірів на наших теренах було не так уже й багато, то на будь-якому автомобільному базарі можна було купити комплект білих гумових кілець, які і встановлювалися на продукцію радянського автопрому.
…разом із «Москвичем»
Цікаво, що Генрі Форд нічого не винаходив. Перші автомобілі оснащувалися шинами білого кольору. Саме так і виглядав натуральний каучук. Але зносостійкість такого колеса залишала бажати кращого. А додавання в каучук сажі робило гуму довговічнішою.
У шістдесяті шини з білими боковинами перестали бути шиком
На боковинах тодішньої гуми чорне покриття було дуже тонким. Тож досить було зачепити шиною бордюрний камінь, як виникала біла лисина.
Ідея Форда була простою і геніальною. Він просто «стирав» сажу з боковини і заробляв на кожному комплекті ті ж самі 11 доларів 25 центів.
Ось так виглядали шини з чистого каучуку. Це Auburn 1904 року
Сьогодні мода на білі боковини пішла, хоча за нинішніх технологій випускати такі шини простіше. Причому колір може бути будь-яким. Що і демонструвала команда Формули-1 Benetton в далекому 1986 році.
Станіслав ЛОМАН
Опубліковано на сайті Motor Globe