На автозаправках – кардинальні зміни для водіїв

З 1 травня набув чинності закон, який зобов’язує АЗС додавати біоетанол до бензину. Чи варто хвилюватися водіям?

Україна взяла зобов’язання запровадити новий стандарт пального перед Євросоюзом, у країнах якого вони діють.

Біоетанол — це спирт, отриманий шляхом ферментації цукровмісної сировини (зазвичай це кукурудза, пшениця або цукрова тростина). Його додають до бензину з кількох причин: для підвищення октанового числа пального (менше детонацій при згорянні), зменшення викидів CO₂, зниження залежності від імпортного бензину.

За даними інтернет-ресурсу tutservice.com.ua, серед плюсів цієї новації: плавніше згоряння палива, менше детонацій двигуна, зменшення викидів шкідливих речовин, зниження загального рівня шуму двигуна, можливе продовження ресурсу двигуна (за умови регулярного обслуговування).

Є і мінуси: біоетанол активніше вбирає вологу, що може викликати корозію паливної системи; у старих автомобілях (до 2005 року) прокладки, шланги та ущільнювачі можуть не бути стійкими до спирту; існує ризик вимивання забруднень із паливної системи, що призведе до засмічення фільтрів.

Експерти зазначають: якщоавтомобіль не дуже старий і регулярно обслуговується — причин для хвилювання майже немає. Але власникам авто з пробігом понад 200 тисяч кілометрів або тим, хто давно не міняв фільтри, варто провести діагностику.

За оцінками Міністерства енергетики та експертів паливного ринку, ціна бензину зросте не суттєво — на 10–20 копійок за літр. У деяких регіонах вартість може залишитися незмінною, оскільки біоетанол в Україні вже виробляють у великих об’ємах.

Бензин із додаванням спирту — це не катастрофа для водіїв, а навпаки — крок до європейського майбутнього. Таке пальне вже десятки років успішно використовують у США, Бразилії та країнах Європи. Якщо ваше авто справне, а ви обслуговуєте його регулярно — зміни пройдуть непомітно. Проте важливо, аби держава забезпечила якісний контроль пального, а водії були поінформовані та мали змогу вчасно підготуватися до переходу на нове паливо.

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

14 + сімнадцять =