Супрун скасувала талони на прийом до лікаря, медкартки для дітей і книгу викликів

Забудьте про талони на прийом до лікаря, вони скасовані. Відтепер не потрібні медичні картки студентів, меддовідки для оформлення дитини до школи, дитсадка, книга запису викликів лікарів додому, контрольна карта диспансерного нагляду, талон амбулаторного пацієнта. Міністерство охорони здоров’я з 13 березня відмінило низку форм первинної облікової документації.

“Відтепер медичні працівники не зобов’язані заповнювати, опрацьовувати та зберігати облікові форми, які вже давно втратили свою актуальність, але роками продовжували залишатися рудиментом радянської паперовоорієнтованої системи охорони здоров’я”, – пояснюють керівники МОЗ, наголошуючи, що облік пацієнтів на первинній ланці має бути адекватним та ефективним. Тому замість паперових талонів впроваджується Журнал реєстрації амбулаторних пацієнтів. Ця форма буде стандартом обліку візитів пацієнтів у медичних інформаційних системах і буде формуватись автоматично із записів амбулаторної карти, стверджують у МОЗ.

– На перехідному етапі заклади первинної медичної допомоги, які наразі не комп’ютеризовані, повинні будуть вести таку відомість у паперовій формі, однак кількість інформації для її заповнення в рази менша за існуючі форми.

Протягом десятиріч лікарі, медсестри та працівники реєстратури поліклінік та ЦПМСД вручну заповнювали документи, в яких не має практичної необхідності для сучасної охорони здоров’я. Форми документів були затверджені Міністерством, їх дотримання було обов’язковим для медичних закладів усіх форм власності. Навіть найсучасніші лікарні повинні були вести разом з електронним документообігом паперовий”.

Особливо в міністерстві задовлені відміною талонів, що писали лікарі. При кожному зверненні пацієнта оформлялись талон амбулаторного пацієнта майже з 40 полями для заповнення або талон на прийом до лікаря та талон для реєстрації заключних (уточнених) діагнозів.

З цією інформацією далі нічого не відбувалось. Талони складались в коробки і збирали пил. Все, що було потрібно лікарю, він фіксував в картці хворого.

Існування талонів приводило до анекдотичних ситуацій. В деяких медичних закладах з’являлись “талони на талони”. Пацієнт мав відстояти чергу, щоб отримати маленький талончик (не по формі МОЗ) на отримання через декілька днів талончика (по формі МОЗ) на візит до лікаря ще за декілька днів.

За роки незалежності на заповнення тільки цих трьох талонів лікарі, медсестри та працівники реєстратури витратили не менш ніж п’ятсот мільйонів годин. На папір для цих талонів використали близько 2 000 000 дерев, або 5 000 гектарів лісу.

Є кардинальні зміни в підходах до диспансеризації. В МОЗ наголошують: “диспансеризація” — регулярний огляд здорових людей — не існує і не визнається в цивілізованих країнах світу як ефективна модель охорони здоров’я. Більше того, надмірні радіологічні обстеження є небезпечними для пацієнтів, а значна кількість діагностичних обстежень і лабораторних досліджень призводить до накопичення помилкових результатів і подальшого непотрібного лікування.

По суті, лікарі заповнювали стоси форм, які взагалі не мали ніякого сенсу. Це було щоденне тренування на уважність для медиків — бо єдиним, кого цікавили ці форми зі звітами про “проведену роботу”, були перевіряючі.

Україна переходить на модель регулярних скринінгових оглядів за групами ризику з середини року. Ця модель є традиційною для цивілізованих країн світу.

Важливе питання: чи можна сьогодні викликати лікаря додому? Відтепер лікар не буде зобов’язаним звітувати про відвідування усіх пацієнтів, що повідомили реєстратуру.

Цитуємо МОЗ: “Пацієнт та лікар зможуть отримати доступ один до одного по телефону. Час лікаря є цінним та обмеженим суспільним ресурсом. Кожен пацієнт повинен розуміти, що коли лікар іде до нього додому, він не допомагає щонайменше трьом іншим пацієнтам. Пацієнт та лікар будуть разом приймати рішення про необхідність візиту додому.

Як показує досвід європейських країн, можливість поспілкуватися зі своїм медичним працівником телефоном — одна з послуг, що найбільше цінується пацієнтами”.

От тільки є питання: чи можна допомогти хворому по телефону?

Про медичну реформу читайте тут 

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *