Гра Fortnite фактично стала новою соціальною мережею. Цікавий погляд на комп’ютерні ігри
Сьогодні комп’ютерні ігри – не просто розвага. Це величезний бізнес, де обертається багато мільярдів доларів.
Це також і культурний простір, де показують фільми та йдуть концерти, і соціальні мережі гравців, які спілкуються між собою під час гри. А гра стає все більше схожою на реальність. І це не Матриця з майбутнього, все це вже є сьогодні!
А ще виробники ігор почали по-дорослому впливати на потоки фінансів у світі хай-тек. Вони можуть кидати виклик таким гігантам, як Apple та Google. Саме це сталося у 2020 році.
Все почалося з карантину, під час якого люди стали значно більше грати в електронні ігри. Навіть більше – вони стали більше спілкуватися, не виходячи з гри – в ігрових чатах. Гра Fortnite фактично стала новою соціальною мережею. А потім у Fortnite стали відбуватися справжні концерти, почали показувати фільми, які гравці могли побачити лише у грі – ось такий екран в екрані.
Раніше ти просто приходив на концерти і міг навіть наживо спілкуватися з виконавцями. А тепер у Фортнайт я дивився трейлери фільмів Крістофера Нолана та дистанційний виступ репера Тревіса Скотта. Ну, не самого Тревіса, а його аватара. Він взагалі-то збирався дати реальний концерт, але карантин завадив цьому.
Від таких концертів, як і від карантину, онлайн-ігри отримали непогане зростання аудиторії – десятки мільйонів нових гравців.
Як і інші ігри, Fortnite на мобільних телефонах в основному була доступна через App Store та Google Play, але з кожної покупки, які робили гравці, ці комп’ютерні гіганти залишали собі 30%.
Але в серпні Epic Games додала в Fortnite прямі покупки в обхід механізмів App Store та Google Play, щоб не платити комісію в 30%. Після чого гіганти видалили зі своїх магазинів Fortnite. Epic Games подала на обидві компанії в суд. Але й Apple зажадала від Epic Games відшкодування збитків за порушення контракту App Store. До остаточного рішення у судовій справі ще далеко.
Раніше Apple ввела заборону на хмарні гри, що викликало гнівну реакцію Microsoft; заборона на браузерні ігри в мобільному додатку Facebook Gaming, на що поскаржився Facebook; правила AppStore оскаржує й Spotify як використання монопольної позиції.
І ось тепер Epic Games звинувачує Apple в тому, що компанія, яка колись боролася проти монополістів, тепер сама поводиться як монополіст.
Розробники створили «Коаліцію за справедливість додатків», представники якої виступають проти комісій в 30% в App Store та антиконкурентних правил магазину. До коаліції входять в тому числі Epic Games, Spotify, Match Group та інші.
У жовтні 2020 року демократи з Конгресу США назвали Apple монополістом на ринку програм для iOS-пристроїв. Apple стягує з розробників додатків комісії, що змушують їх підвищувати ціни в App Store, при цьому сервіси Apple через більш низьку ціну виглядають для користувачів привабливіше на тлі пропозицій конкурентів, випливає з їх звіту.
І ось з 1 січня 2021 року Apple знижує комісію в App Store в рамках підтримки малого бізнесу вдвічі – з 30% до 15%. Це правило діє для розробників, чия виручка менше $ 1 млн на рік.
Зараз, коли загострилася боротьба за кожен долар, результат цієї битви може визначити подальший розвиток як мобільної, так і ігрової індустрії.
До речі, Україна в цій сфері відіграє провідну роль. І нещодавно засновник кіберкоманди NAVI Олександр Кохановський з партнерами купив готель “Дніпро”, щоб “зробити Київ Меккою світового кіберспорту”.
А чому за гравця йде така боротьба? Дуже просто: в світі їх уже більше трьох мільярдів. І вони визначають майбутнє глобальних компаній.
Залишається попередити – слідкуйте, щоб не почалося «життя у грі» як форма залежності. Обмежуйте час знаходження в онлайні, бережіть очі та взагалі здоров’я.
Руслан ДОНЧЕНКО, кіберспортсмен
p.S. Дякую за допомогу в написанні статті Ukraineis та Сергію Вакаріну. Свого часу він організував у школі імtені Корольова захід, де учні представили свої ігри на космічні теми, і тоді я зацікавився світом комп’ютерних ігор.