Роздуми про “війну” газових монополістів з народом

Якщо проаналізуємо розцінки, що постійно змінюються, на газ для населення, то з’ясуємо, що найбільше страждають від цього комунального зашморгу споживачі, які не мають лічильників.  

Тарифи для них нестабільні і коливаються від 30 до 75 гривень за кубометр газу і вище на одного мешканця щомісяця. А якщо мешканців у квартирі (зареєстрованих), скажімо, шість осіб, то ціна зросте в шість разів.

Але варто відключити гарячу воду або опалювання, ціна на газ різко зросте, мовляв, споживачі гріють воду на газу,  також газом опалюють приміщення. І нікого не цікавить, що воду люди підігрівають електричним бойлером, і що нікому із споживачів не спадає на голову опалювати житло за допомогою газової плити, за винятком приватних будинків, обладнаних газовим опалюванням. Але це інше питання.

Микола Рощин

А якщо «перенаселена»  квартира может «перевищити» гранично допустиму норму споживання блакитного палива, то мешканцям ще можуть «накинути» до сплати сотню-другу гривень, для годиться. Уявіть, що це при старих розцінках. Тепер додайте 30-37% до зазначеної суми. Така цифра “тішить око” комунальника.

Можливо, я не точний в підрахунках, вже вибачте. Служба газу, “напевно” доведе мені зворотнє. Пригадується, один із політиків свого часу за допомогою математичних розрахунків довів усій Україні, що 450 кубометрів набагато менше 240 метрів кубічних газу. Тільки країні не стало від цього легше.

Тим, у кого є лічильник простіше. Звичайно, буває, що газова контора може взагалі проігнорувати дані лічильника, і пише свої цифри, занижені (зазвичай перед підвищенням тарифів на газ).

А як же лічильник? У київській газовій конторі можуть сказати: приїжджайте, шановні споживачі, скажімо, з вулиці Бориспільської, до нашого офісу на вулицю Раїси Окіпної (відстань – 20 кілометрів) або на вулицю Електротехнічну (27 кілометрів), ближче немає.

Посидите, відпочинете і подумаєте… Ми вам розповімо, що ви помиляєтеся і підкажемо, якого папірця у вас немає для укладання договору про подання газу або під’єднання газової плити до труби (усе це у нас – попереду). Потім ви приїдете ще (люди ж рухатися повинні). Тобто ви, власники лічильників, у нас ще “потанцюєте”.

Не кращим чином організована робота комунальників і в інших сферах послуг.

Ось усі записочки, цифри з лічильників (телефонуй, пиши, неси, вези, передавай) придумані комбінаторами для того, щоб показати споживачеві хто є хто. Це з одного боку, а з іншого – спосіб отримання не лише надприбутку, який складно проконтролювати, але і компенсації від держави. Журналісти називають таке обслуговування населення схемами.

Скромно.

Є ще й другий бік медалі – приниження людей чиновниками, щоб змусити їх замислитися: “Як погано керують нинішні правителі, мовляв, треба їх міняти”. Насправді, ті, хто затіяв цю схему з поданням (незвичайним способом)  даних лічильників, мріють посісти місце вище, щоб спробувати повернути “наш корабель” у бік соціалізму, повернути пам’ятники вождям, колгоспи, радгоспи і необмежені привілеї – для себе. Образно кажучи:

“Поставити народ в стійло”. Про “стійло для України” і Путін мріє. Така собі “війна” з народом.

Давно пора коштом фірми встановити споживачам газові лічильники, щоб саме газівники перевіряли їх справність. По-іншому не можна. Чиновники “замучать” людей своїми претензіями, вимогами замінити лічильники, перевіряти їх роботу приватними фірмами раз у півріччя, а то і частіше. І продовжуватимуть писати свої надумані цифри.

У людей на руках мають бути абонентські книжки (із зразком заповнення квитанції). Аналогічно і щодо інших лічильників, можна запровадити і одну таку книжку на усі лічильники.

Непотрібні цифри (як мінімум половину) прибрати. Окрім телефону і адреси фірми на зворотному боці чого не повинно бути (жодної реклами). Там має бути місце для відбитку касового апарату або квитанції терміналу.

За наявності лічильників і абонентських книжок до них споживачі замість цифр направлятимуть на адресу комунальних служб і цифри, і гроші (через комп’ютер, термінал, ощадкасу і так далі). Природно, комунальники цього не хочуть. Роздробили ЖЕКИ (їх можна було перепрофілювати) на безліч структур. А скільки нових керівних посад з’явилося?

І ще… про договори, що постійно змінюються. Їх треба направляти споживачам і водночас перевіряти лічильники, якщо в цьому є необхідність. Споживача потрібно поважати, обслуговуючи його так, щоб він почував себе комфортно.

Своїми “циферками” наперед комбінатори загнали людей у безвихідь, заплутали і без того складну звітність. Одного паперу (квитанцій), що безпредметно направляють жителям України, витрачають на це десятки мільйонів гривень, не кажучи про даремно витрачений час. Про споживачів і говорити не варто.

Ось і хочеться запитати великих і маленьких керівників: ну, за що ви так не любите людей, навіщо плутаєте статистику? Що ми вам зробили? Ми не винні, що вам до смерті хочеться керувати, навіть уві сні.

Микола РОЩИН, пенсіонер, ветеран МВС

Фото “Українського репортера”

Like

Микола РОЩИН

Ветеран МВС


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *