У маршрутках Київщини ціни сягнули космічних висот. Обласна влада зайнялася лише умовляннями перевізників
У приміському пасажирському транспорті столичної області ціни за проїзд сягнули майже космічних висот, скаржаться жителі регіону.
Перевізники знахабніли, підвищивши тарифи у багатьох районах на понад 20 відсотків. Це називаються зажерливістю! Наприклад, раніше проїзд у маршрутці з Києва до Баришівки коштував 45 гривень, сьогодні – 60.
Які причини такого цінового стрибка? Адже пальне не подорожчало суттєво. А ось про це воліють або мовчати або пояснювати якимись загальними “складнощами”. Словом все як завжи. Заробляють собі мільйони на бідному народі. А що ж обласна влада в особі голови Київської обласної державної адміністрації Василя Володіна?
Вона спромоглася зустрітися лише з основними перевізниками, які обслуговують переважну більшість маршрутів області, повідомляє пресслужба КОДА. Є запитання: а чому не побесідували з усіма перевізниками? Чому на їхню політику “дерти шкуру” з пасажирів не звернули увагу? Як назвати таку дивну і незрозумілу вибірковість у підході до транспортників?
(У Київській області працює 69 компаній-перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів на 511 внутрішньообласних маршрутах).
Послухаймо, що сказав очільник області Василь Володін:
«Розумію складнощі, з якими довелося стикнутися перевізникам протягом 2020-2021 року через локдаун та інші проблеми. Всі знають, що вжиті обмеження були вимушеними. Але, на жаль, наразі ми зіштовхнулись з тим, що частина перевізників підвищила тарифи, що викликало значне соціальне напруження серед мешканців Київщини.», – зазначив голова області.
Скажіть, будь ласка, пане Володін, яке відношення має локдаун до підняття цін? Це так модно нині пояснювати причину галопуючих цін? Які “інші проблеми” вплинули на перевізників, що вони вдарили по гаманцях пасажирів? Назвіть їх, розкажіть про конкретні проблеми! Може, люди, себто платники податків, зрозуміють. Натомість, ми чуємо абсолютно загальні слова, без будь-якої конкретики. На кого розраховане отаке пустослів’я?
Читаємо також, що керівник області “звернувся до перевізників врахувати соціальну складову та спроможність пасажирів сплачувати за ці послуги”.
Добре, звернувся з проханням… Врахували пропозицію керманича Київщини? Цитуємо: “Учасники наради дійшли компромісного рішення переглянути тарифи на проїзд на тих маршрутах, де підвищення відбувались протягом 2021 року, виходячи з того, що таке підвищення не може перевищувати 15-18% або в грошовому вимірі це складає не більше 1-2 грн. Перегляд цих тарифів має відбутися не пізніше понеділка, 9 серпня 2021 року”.
Радимо пану Володіну, який часто особисто інспектує різні об’єкти, заклади, установи Київщини, особисто перевірити, чи знижено ціни. І оперативно розповісти жителям регіону. Чи станеться так? Маємо великий сумнів. Хоча б тому, що керівники влади у маршрутках -тісних, задушливих, брудних, застарілих і т. д. і т. п. – не їздять. Нехай би пересіли бодай на день зі своїх розкішних меседесів у тісні марштрутки.
За своїм пустолів’ям чиновники облдержадміністрації не бачать реальних проблем в конкретних селах і містечках. І так було завжди. Наприклад, понад п’ять років мешканці Фастівської міської громади намагаються достукатися до місцевої влади щодо поганого виконання умов договору на регулярні автобусні перевезення на приміському маршруті Фастів-Півні. Давно б’ють на сполох жителі сіл Волиця, Дмитрівка, Півні Фастівської громади – вони незадоволені діяльністю перевізника, намагалися достукатися до місцевої влади аби змінити його.
І що? Перед скаржниками – глуха стіна. Їх абсолютно не чують. Дивовижна глухота влади – традиційна українська хвороба. Натомість чиновники полюбляють показувати дієвість роботи, на папері щоправда. Наприклад, КОДА створила консультативну раду у сфері пасажирських перевезень. Що зробила ця рада аби зупинити свавілля перевізників? Нічого. Нуль!
До уваги пана Володіна: ціна на квиток з Києва до Баришівки навіть після “бесід” у КОДА не змінилася. Зате якою “гарною” є обласна програма “Комфортне пасажирське сполучення…”!
Де цей хвалебний “комфорт” для пасажирів Київщини? Запитується, яка результативність таких нарад в облдержадміністрації? І чому мовчать народні депутати України, яких обрано у Київській області? Вони на Мальдівах традиційно розважаються?
Зазначимо також, що сфера маршрутних пасажирських перевезень – це темне царство з величезними доходами, в тому числі тіньовими. Нагадаємо: торік “Український репортер” розповідав, що у вуличній перестрілці в Броварах вранці 29 травня 2020-го брали участь близько ста осіб. Багатьох було затримано, у них знайшли зброю.
Причина гострого конфлікту – боротьба за пасажирські перевезення. Міністр внутрішніх справ тоді сказав, що у виконавчих чиновницьких структурах Києва і області “прогнило”…
Читайте про це у матеріалі: “Броварські вулиці під вогнем рекету. Як це було (+відео)”.
Броварський міський голова Ігор Сапожко прокоментував події в місті:
“Нещодавно за рішенням конкурсної комісії облдержадміністрації у Бровари на існуючий маршрут зайшла нова компанія. Це стосується саме міжміських маршрутів. Зараз з’ясовують всі обставини справи. По факту стрілянини відкрито кримінальне провадження.
Хочу зазначити, що всі міжміські маршрути затверджує Київська обласна державна адміністрація. Ми неодноразово звертались до керівника області та начальника управління інфраструктури КОДА з офіційними листами та зверненнями щодо затвердження нового експрес-маршруту з Торгмашу до метро Лісова через Окружну дорогу. Всі звернення були проігноровані.
Замість цього обласна адміністрація створила та затвердила інший маршрут, який повністю дублює вже діючий. Тому, вважаю, що через відсутність діалогу між місцевими органами влади та обласною адміністрацією, ситуація загострювалась кожного дня”.
Коли нарешті усю гнилизну у сфері перевезень буде викорінено?
Малюнок Андрія Петренка.