«Ти, головне, дай йому друге коло, значить, друге коло і все”. Нові докази знищення польського предидентського літака
Новий поворот у справі про авікатастрофу польського урядового літака під Смоленськом у 2010 році. Все бльше фактів свідчать про те, що за наказом Путіна спецслужби Московії вчинили терористичну атаку на літак Ту-154М з президентом Польщі Лехом Качинським, підірвавши його в повітрі. Загинули глава держави Качинський, його дружина Марія, а також керівники вищого військового командування Збройних сил, представники Сейму і сенату, громадські та релігійні діячі країни — усього 96 осіб (включно із сімома членами екіпажу).
Сьогодні стало відомо, що Окружний суд Варшави-Мокотува задовольнив клопотання прокурора та виніс постанову про тимчасовий арешт російського польотного диспетчера, який 10 квітня 2010 року чергував в аеропорту Смоленська та проходить по справі вбивства президента Польщі Леха Качинського. Таку заяву зробив прес-секретар Національної прокуратури Польщі Лукаш Лапчинський.
Про це пише видання Onet.pl.
“Подальший аналіз доказів показав, що необхідно було змінити звинувачення на умисні дії. Це сталося у квітні 2017 року. Прокурори припускали, що підозрювані (диспетчери. – “УР”), свідомо дозволивши літаку знизитися та умовно пробний захід на посадку, передбачили і погодилися на катастрофу. Тоді ж було висунуто звинувачення”, – повідомив прес-секретар Національної прокуратури Польщі Лукаш Лапчинський.
Він уточнює, що висунення звинувачень стало результатом нового аналізу записів з диспетчерської вежі в Смоленську та записів розмов диспетчерів з льотчиками, записаних самописцем на борту “Туполєва”. Завдяки роботі експертів вдалося прочитати додаткові речення та слова та пов’язати окремі висловлювання із конкретними людьми. Польська прокуратура подала клопотання про тимчасовий арешт трьох осіб: Віктора Р., Павла П. та Ніколая К.
“Українському репортеру” відомо, що йдетьсся про диспетчерів: майора Віктора Риженка, підполковника Павла Плюсніна. (Очевидно, третім підозрюваним є полковник Краснокутський.)
“Український репортер” раніше вже розповідав, яку “умови” створили путінські терористи для польського урядового літака в небі Смоленська. Зокрема, генерал СБУ Григорій Омельченко у статті “М’які варіанти” терориста Путіна, що вели до загибелі літака з президентом Польщі Качинським” стверджував:
“Технічні спеціалісти ГРУ (хакери-диверсанти) мали змінити кут нахилу глісади, проникнувши за допомогою спеціальної електронної апаратури в радіолокаційну систему посадки (РСП-6М2), яка знаходиться на вежі аеропорту “Смоленськ-Північний” та контролюється керівником польотів і керівником зони посадки, а також в аналогічну систему польського літака Ту-154 перед заходом на посадку, на екрані якої командир і штурман стежать за посадкою.
За твердженням спеціалістів, це робиться паралельно і одночасно за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, і, що важливо, побачити цю підміну або збій на моніторі (екрані) вежі і літака практично неможливо.
За свідченнями військових льотчиків, ТУ-154 «йшов на посадку, як винищувач — під кутом нахилу 6-8°». Тобто під значно більшим кутом нахилу глісади (КНГ), ніж необхідний (3°). Нормальною розрахунковою вертикальною швидкістю при посадці вважається 3,5 — 4 м/с, в той час, як літак президента Качинського заходив на посадку з вертикальною швидкістю 8 м/с — в двічі швидше допустимої норми.
Завищеною була і горизонтальна швидкість посадки — 83,5 м/с проти 58,8м/с, яка була при посадці цього ж літака 7 квітня 2010 року на цьому ж аеродромі. В обох випадках літак саджав його командир Аркадіуш Протасюк.
Експерти не виключають, що хакери-диверсанти, які прибули в Смоленськ, вчинили в курсо-глісадних системах (КГС) літака і на вежі аеродрому маніпуляції.
Через туман екіпаж літака, керівник польотів і керівник зони посадки візуально не бачили, під яким кутом Ту-154 заходить на посадку і чи дійсно він йде по глісаді. Вони постійно повторювали екіпажу, що літак заходить на посадку “по курсу, на глісаді”.
Екіпажу літака візуально бачити, як він насправді заходить посадку (чи дійсно “по курсу, на глісаді”, чи ні) заважав штучно створений сильний туман, через який екіпаж не міг орієнтуватися наземними орієнтирами. Командир Ту-154 капітан Аркадіуш Протасюк повністю довіряв керівнику польотів підполковнику Павлу Плюсніну і керівнику посадки майору Віктору Риженку, які були на вежі аеропорту “Смоленськ-Північний”. Останній постійно повторяв, що літак заходить на посадку правильно — “по курсу, на глісаді”…
Журналісти Олександр Осадчий (Смоленськ) і Роман Чернов (Самара) у своїй публікації «Політ в один кінець» зазначали: «Очевидці стверджували, що на момент катастрофи літака видимість через сильний туман була дуже погана, предмети можна було розгледіти на відстані не більше сотні метрів. Колишній бортмеханік, нині охоронець автостоянки, яка примикає до аеропорту «Північний», розповів, що він чергував у той ранок. До десятої години туман значно збільшився. Плюс навколо території аеродрому горіла суха трава і білий дим ще більше погіршував видимість».
У нашому випадку «теплий туман» на аеродромі можна було створити за допомогою аерозольних генераторів, встановлених на автомобілях ТДА різних модифікацій, які знаходяться на озброєнні ЗС РФ.
Аналізуючи метеорологічні умови, фахівці однозначно стверджують, що видимість над аеродромом «Смоленськ-Північний» не була нульовою. Менш ніж за годину до цього тут, без особливих проблем, з першого заходу сів польський літак Як-40 і лише потім туман почав швидко слатися по землі і згущуватись.
Є чимало свідчень очевидців про незвичайні характеристики для природного туману: його рудуватий колір, димовий запах, як він неочікувано з’явився над аеродромом за півтори години до запланованого приземлення польського літака Ту-154, і так само швидко (як і з’явився) розвіявся після катастрофи.
Згідно з цими свідченнями, одразу після зникнення “дивного” туману на звичайній висоті стало видно хмари, проблиски голубого неба і сонця, що, за висновками експертів, НЕ Є СУМІСНИМ з природним туманом.
Несподівана поява і зникнення «смоленського туману» були сфотографовані супутниками. Фахівці відзначили, що на супутникових знімках зафіксовано густу концентрацію туману саме в районі аеропорту «Смоленськ-Північний» і в радіусі приблизно декількох кілометрів навколо нього. На аеродромі “Смоленськ-Південний” такого “дивного” густого туману з рудуватим забарвленням не було.
О 10:22 (за 19 хвилин до загибелі!) польський Ту-154 вперше виходить на зв’язок із Московським диспетчерським центром і повідомляє про проходження навігаційного пункту ASKIL на висоті 3900 метрів і готовність до подальшого зниження для заходу на Смоленськ. Із цього моменту Ту-154 переходить в управління Москви. Там знають, що у Смоленську стоїть туман із майже нульовою видимістю, що польський літак є ВІЙСЬКОВИМ і за таких погодних умов саджати його ЗАБОРОНЕНО, аеропорт «Смоленськ-Північний» також ВІЙСЬКОВИЙ і його потрібно ЗАКРИТИ, а президентський літак — ВІДПРАВИТИ на вже визначений запасний аеродром «Внуково» — без спроби заходу на посадку в Смоленську.
Проте Москва дозволяє командиру Ту-154 зниження до 3600 метрів і рекомендує екіпажу зв’язатись із диспетчерами аеропорту «Смоленськ-Північний» для погодження посадки. Кремль заводив польський літак у смертельну пастку диверсантів ГРУ…
Керівнику польотів аеропорту «Смоленськ-Північний» підполковнику Плюсніну Москва запропонувала дозволити польському літаку здійснити захід на посадку. Для цивільних авіадиспетчерів це була б лише рекомендація, але для військових це — наказ, який потрібно виконувати, а не обговорювати!
Тож о 10:22 (за 19 хвилин до загибелі літака!) Плюснін отримує інформацію, що польський борт летить до Смоленська за наказом Москви. Плюснін через диспетчера аеропорту «Південний» передає Москві (так як прямого зв’язку з нею не мав!), що в Смоленську сильний туман і просить, щоб Москва дала команду екіпажу Ту-154 НЕ ЛЕТІТИ у Смоленськ, а відразу йти на запасний аеродром у Внуково.
Згідно з вимогами нормативних актів керівник польотів, підполковник Плюснін ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ був не просити Москву, а негайно закрити аеропорт “Смоленськ-Північний” і відправити польський літак на завчасно визначений Москвою запасний аеродром Внуково!
Плюснін не знав, що в Москві був свій план щодо Леха Качинського, тому вона і «сплавила» польський літак під контроль і відповідальність військових диспетчерів аеропорту «Смоленськ-Північний», які були використані спецслужбами в «темну» в операції, яка передбачала крайній варіант — знищення президента, політичної і військової еліти Польщі, які були на борту літака Ту-154.
Екіпаж Ту-154 вперше вийшов на зв’язок зі Смоленськом о 10:23 (за 18 хвилин до загибелі!). Плюснін доповів Краснокутському (10:30 — за 11 хвилин до загибелі ТУ-154!), що Москва зобов’язує їх завести польський літак на посадку.
О 10:37 (за 4 хвилини до загибелі Ту-154!) Краснокутський говорить, що туман «повністю сів…». Звертаючись до Павла Плюсніна, він говорить: «Воно ще гірше стало, подивись Пашо… Він не зайде…».
Замість наказу негайно заборонити посадку і відправити польський літак на запасний аеродром, полковник Краснокутський (після розмови з генералом Бенедиктовим) несподівано дає підполковнику Плюсніну неправомірну, злочинну команду: «Ти, головне, дай йому друге коло, значить, друге коло і все, а там далі сам прийняв рішення, нехай сам і вирішує!».
Висновок експертів: якби група керівників польотів аеропорту “Смоленськ-Північний” Плюснін і Риженко не ввели в оману екіпаж Ту-154 при посадці, а вивели його точно на посадкову смугу по курсу і глісаді, то командир літака Протасюк (з його рівнем підготовки і допуском посадки повітряних суден) посадив би літак при зазначених погодних умовах в Смоленську.
У січні 2011 року польські експерти заявили, що командир літака Леха Качинського не мав наміру “будь-якою ціною” посадити Ту-154 на смоленському аеродромі, як це стверджували окремі російські політики і ЗМІ.
Такий висновок спеціалісти зробили після власної розшифровки розмов у кабіні пілотів літака. Поляки стверджують, що командир екіпажу Аркадіуш Протасюк об’явив про “відхід на друге коло” відразу після того, як літак пройшов висоту прийняття рішення — 100 метрів. І як зазначається в польських зауваженнях до підготовленого Росією звіту про причини авіакатастрофи, другий пілот це підтвердив, що чути на аудіозаписах їх розмови.
За запевненнями заступника голови польської комісії, яка розслідувала причини катастрофи Ту-154М, Мирослава Гроховського, Польща передала Росії дані про ці слова командира екіпажу (транскрипцію розмов) для включення їх у кінцевий звіт комісії МАК, але російська сторона цинічно проігнорувала письмові зауваження експертів Польщі”.
На цю тему: