“Велике будівництво”: об’їзна навколо Борисполя і надалі буде суцільним тромбом

Замість повноцінної об’їзної автодороги навколо Борисполя виконують лише капремонт цієї стратегічної і надзвичайно завантаженої шляхової артерії. 

Принаймні таке враження складається у багатьох водіїв. Думалося, що в рамках “Великого будівництва”, оголошеного Володимиром Зеленським, на цьому дуже важливому відтинку шляху справді подбають про надзвичайно зручне шосе – бодай з двома смугами руху в один бік і з двома – в інший. Насправді, що спостерігаємо?

Кількість смуг руху не збільшують, на певних відтинках дороги кладуть лише нове асфальтове покриття. На світлинах, які розміщують шляховики, виглядає це гарно, по європейському. І дорожнє покриття на мосту з’явилося нове, і працюючої техніки тут ніби чимало. Але ж дорога буде й далі занадто вузькою, тут знову буде автотирловище з фур, бусів, легківок, автобусів? Це і є об’їзна дорога? Тут – неймовірно напружений трафік! Їзда по цій трасі – суцільні нерви, навіть, коли є новий асфальт. Кілометрові каравани з фур утворюють величезні  тромби. Це називається “великим будівництвом”?!

На деяких ділянках цього шляху упродовж місяців “тішать” водіїв ями. Це також називається “великим будівництвом”? Нехай би президент Зеленський проінспектував цей проєкт, може “порадів би”… Нинішньої весни шляховики “пройшлися” на цій дорозі з локальним ямковим ремонтом. Нині автівки на швидкості стрибають на полагодженій ямковим ремонтом трасі – ніби на полігоні для випробувань.

Але ми читаємо офіційний пресреліз: реалізація мегапроєкту “Укравтодору” – Київська обхідна дорога – запланована протягом 4 років. Про це повідомив на сторінці у Фейсбуку Укравтодор.

“У серпні 2020 року Служба, як замовник проєктування КОД, розпочала роботу з розроблення проєктної документації п’яти ділянок. Перші дві ділянки вже проєктуються, у березні 2021 було оголошено тендер на проєктування ще двох ділянок – наразі триває подання пропозицій. Тендер на проєктування останньої ділянки оголосимо найближчим часом.

Вже влітку 2021 року матимемо проєкти перших ділянок та зможемо почати будівництво першої черги КОД. Таким чином, за 4 роки маємо можливість завершити КОД повністю та розвантажити столицю від транспорту, а для транзитного транспорту створимо комфортні умови проїзду нашою країною”, – йдеться у дописі компанії.

Проєкт будівництва Київської обхідної дороги є частиною ВКАД, що передбачає спорудження так званого «напівкільця» загальною протяжністю близько 150 км. Він допоможе вивести транзитні потоки руху транспортних засобів за межі Києва.
Київська обхідна дорога з’єднає автомобільні дороги М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса та Н-01 Київ – Знам’янка. Далі об’єднає автомобільні дороги Н-08 Бориспіль – Маріуполь та М-03 Київ – Харків та обхід м. Бровари.

Як проходитиме КОД?

перша ділянка – від М-06 Київ – Чоп до М-05 Київ – Одеса протяжністю 35,2 км;
друга ділянка – від М-07 Київ – Ковель – Ягодин до М-06 Київ – Чоп протяжністю 18,1 км;
третя ділянка – від М-05 Київ – Одеса до Н-01 Київ – Знам’янка протяжністю 22,9 км;
четверта ділянка – будівництво мостового переходу через р. Дніпро з підходами до Н-01 Київ – Знам’янка та Гора – Рогозів протяжністю 25,7 км;
п’ята ділянка – від Гора – Рогозів до М-03 Київ – Харків протяжністю 9,7 км.

“Укравтодор” проінформував, що на трасі біля Борисполя розпочалося дорожнє будівництво.

Як розповідав “Український репортер”, у 2019 році прокуратура Київської області заявила 10 позовних заяв про повернення в державну власність 37,6 га земель, розміщених у межах генерального напрямку проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо  Києва, вартість яких складає близько 110 мільйонів гривень.

Суть: у лютому 2008 року Уряд прийняв розпорядження, схваливши генеральний напрямок проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо (ВКАД). Органам державної влади та місцевого самоврядування було заборонено передавати в оренду або відчужувати земельні ділянки та об’єкти у зоні відведення земель для будівництва дороги.

Однак чиновники Держгеокадастру та райдержадміністрацій систематично приймали рішення про надання таких земель у власність та користування окремим громадянам та юридичним особам.

Було розпочато кримінальне провадження за ч. 1 ст. 364 КК України за фактом зловживання службовим становищем посадовцями, які приймали “земельні” рішення. Про це інформувала пресслужба прокуратури Київської області. З тих пір минуло два роки. А чому досі не повернуто ці ділянки до державної власності?  Тим часом навколо Борисполя, в межах ділянок, де заплановано спорудження кільцевої магістралі, триває будівництво приватних будинків, комерційних павільйонів, торговельних комплексів. Яким чином тут проляже майбутнє шосе? Колись генпрокурор Михайо Потебенько на одній із прокурорських нарад у Києві, звертаючись до підлеглих, кинув сердиту репліку: “Зачєм очкі втіраєтє?”

Сьогодні на схематичній карті проєкт будівництва Київської обхідної дороги виглядає дуже симпатично, звичайно з об’їзною дорогою навколо Борисполя. От тільки навіщо видавати бажане за дійсне? Чи головне мегапроєкт і…. оплески?

Леонід ФРОСЕВИЧ

Фото на головній сторінці: 31 березня 2021 року. Об’їзна дорога навколо Борисполя. Міф про погані дороги нарешті “зруйновано”.

Фото: “Український репортер”

Like

Леонід Фросевич

Головний редактор “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *