На Київщині збудують нову дорогу, яка з’єднає Одеську і Житомирську магістралі

Перетворити Київську область на суцільний будівельний майданчик обіцяє голова облдержадміністрації Олексій Чернишов. Серед головних завдань – спорудження першої черги Великої кільцевої дороги.

Йдеться про нову автотрасу, яка з’єднає дві стратегічні магістралі: М05 (Київ-Одеса) і М06 (Київ-Чоп), перерозподіливши таким чином транспортний потік між ними. Ця нова гілка проляже на відстані 25-30 кілометрів від Києва. Сьогодні триває оновлення проєктної документації, її погодження.

Водночас залишається відкритим гостре питання, чи буде цьогоріч повноцінне завершення кільцевої дороги навколо Борисполя, яка також є одним із елементів Великої кільцевої.

Як розповідав «Український репортер», торік прокуратура Київської області заявила 10 позовних заяв про повернення до державної власності 37,6 га земель, розміщених у межах генерального напрямку проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва. Вартість цих ділянок складає близько 110 мільйонів гривень.

Ще у лютому 2008 року Уряд прийняв розпорядження, схваливши генеральний напрямок проходження Великої кільцевої автомобільної дороги. Органам державної влади та місцевого самоврядування було заборонено передавати в оренду або відчужувати земельні ділянки та об’єкти у зоні відведення земель для будівництва дороги.

Однак чиновники Держгеокадастру та райдержадміністрацій систематично приймали рішення про надання таких земель у власність та користування окремим громадянам та юридичним особам.

Тому й було розпочато кримінальне провадження за фактом зловживання службовим становищем посадовцями, які приймали “земельні” рішення.

На жаль, досі невідомо скільки ж ділянок вилучено, кого покарано за цей дерибан. Повна тиша. Тим часом навколо Борисполя, в межах ділянок, де заплановано спорудження кільцевої магістралі, триває будівництво приватних будинків, комерційних павільйонів, торговельних комплексів. Яким чином тут проляже майбутнє шосе? Тепер держава має викуповувати ці гектари? Чи відклали будівництво автошляху навколо Борисполя на десятки років?

Голова облдержадміністрації Олексій Чернишов не виключає, що траєкторію кільцевої дороги навколо Борисполя може бути і дещо змінено.

Як розповідав “Український репортер”, Велика кільцева автодорога навколо Києва (ВКАД) – це магістраль, яка проляже на відстані 20 км від столиці – через Українку, Глеваху, Немішаєве, Старі Петрівці, Велику Димерку, Бровари і Бориспіль.

Її проєкт уже давно підготував Інститут «Київдормістпроект», будівництво дороги навіть було закладено в Державну програму розвитку автомобільних доріг на 2007-2011 рр. Загальна протяжність “кільця” має скласти 213 кілометрів (65 км вже існуючих доріг і 148 км нових магістралей). Кільцева передбачає 78 шляхопроводів, 22 дворівневі розв’язки, зведення двох мостів через Дніпро (в районі Українки і Старих Петрівці), а також мосту через Десну.

За цим планом, нову Велику кільцеву будуватимуть у три етапи. Спочатку робитимуть ділянку на лівому березі Дніпра – від Великої Димерки до Українки. Цей етап будівництва передбачає зведення нового мосту через Дніпро.

Друга черга будівництва з’єднає Українку, Глеваху і Немішаєве.

Третя черга будівництва піде від Немішаєвого до Старих Петрівців. Там доведеться збудувати другий міст через Дніпро і перекинути ще один міст через Десенку. Дорогу дотягнуть до Великої Димерки.

Водночас дещо інший план будівництва Великої кільцевої автодороги склав “Укравтодор”.

Перша черга – від автодороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі до автодороги Київ-Ковель-Ягодин довжиною 150 км на півдні Києва, включаючи Південний мостовий перехід (через Дніпро в районі між селом Плюти і містом Українка на правому березі та південніше села Проців на лівому березі).

Друга черга – від автодороги Київ-Ковель-Ягодин до автодороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі довжиною 64,2 км на півночі міста, включаючи Північний мостовий перехід (через Київське водосховище північніше села Старі Петрівці на правому березі та на північ від села Новосілки на лівому березі) та мостовий перехід через Десну ( в районі сіл Пухівка та Новосілки).

У проекті Генерального плану Києва пропонується змінити трасування Великої кільцевої автодороги навколо Києва в східній частині та віднести будівництво північного обходу Києва на віддалену перспективу.

Існуюча автомобільна дорога від Бориспільського шосе в районі села Щасливе до обходу міста Бровари стане східною лівобережною частиною ВКАД навколо Києва.

Нині із запланованої ВКАД збудовано лише північно-східну ділянку – від Броварів до Чернігівської траси, а також невелику ділянку південного півкільця – від Ковельської траси до Борисполя.

Таким чином, Велика кільцева має проходити такими районами і кордонами населених пунктів Київської області:

 Вишгородський район – околиці сіл Новосілки і Старі Петрівці;
 Бородянський район – околиці сіл Озера, Блиставиця, Микуличі і Діброва;
 Макарівський район – околиці сіл Миколаївка, Мар’янівка, Березівка, Новосілки і Ясногородка;
 Києво-Святошинський район – околиці сіл Хмільна, Любимівка, Бузова, Неграші та Княжичі;
 Васильківський район – околиці сіл Бобриця, Іванковичі, Зелений Бор, Рославичі, Гвоздів, Мархалівка і смт Глеваха;
 Обухівський район – околиці сіл Великі Дмитровичі, Таценки, Плюти і Старі Безрадичі;
 Бориспільський район – околиці міста Борисполя, сіл Проців, Вороньків, Глибоке, Іваньков, Несторівка, Велика Олександрівка, Безуглівка і Сеньківка;
 Броварський район – околиці міста Бровари, сіл Княжичі, Требухів, Дмитрова, Красилівка, Рожівка, Пухівка, Рожни, Велика Димерка.

Будівництво ВКАД астрономічно дорого коштує. У проєктній документації від 2011 року кошторис проекту складав 43,2 млрд грн.

Фото: “Український репортер”

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *