Росію залишили без українських двигунів Ан-148
Українська влада вирішила припинити поставки до Росії двигунів Д-436, які використовуються для комплектації цивільних літаків Ан-148 і Бе-200. Про це повідомив заступник міністра промисловості РФ Олег Бочаров. Нагадаємо, що Д-436 виробляє запорізьке підприємство «Мотор Січ».
До російської агресії наша компанія виробляла двигуни для російських вертольотів, багатьох видів літаків і крилатих ракет. У “Мотор Січ” є представництва і частина виробництва в Білорусії та РФ, за допомогою яких вдається обходити заборону на продаж країні-агресору продукції військового або подвійного призначення.
У Росії Ан-148 і Бе-200 збирають на Воронезькому авіабудівному заводі (ВАСО) і Таганрозькому авіаційному науково-технічному комплексі імені Г.М. Берієва.
Ан-148 – регіональний реактивний вузькофюзеляжний пасажирський літак, розроблений українським конструкторським бюро імені Антонова. Він може без проміжних посадок виконувати польоти дальністю від 2 до 5 тисяч км і пристосований для посадки на ґрунтові аеродроми.
Перший Ан-148 було створено в 2005 році. На сьогоднішній день зібрали 44 літаки. У РФ шість машин було у “Саратовських авіаліній” (один розбився 11 лютого під Москвою), шість – у президентського льотного загону “Россия” і чотири – у компанії “Ангара”.
У Воронежі збирають дві останні машини, нових замовлень поки немає. Без українських двигунів перспективи Ан-148 стають примарними. Скоріш за все, у Воронежі перейдуть на виробництво легкого транспортного Іл-112. Водночас у Росії вже давно планують зосередитися на виробництві реактивного лайнера Sukhoi Superjet 100 (SSJ 100).
У літаку-амфібії Бе-200 український двигун Д-436 можна замінити на російсько-французький SaM146.