Падіння Ан-148 під Москвою: що відомо

У неділю, 11 лютого, за кілька хвилин після вильоту з московського аеропорту Домодєдово розбився Ан-148 “Саратовських авіаліній” рейсу 703, який прямував в Орськ. На борту літака перебувала 71 людина: 65 пасажирів і 6 членів екіпажу (в тому числі два бортмеханіки, які готували літак до вильоту). Машина впала з висоти  два кілометри – ніхто не вижив.

Українців серед загиблих немає, на борту був один громадянин Азербайджану й один Швейцарії. Більшість жертв – жителі Оренбурзької області РФ, там сьогодні оголошено день жалоби. Загинули і троє дітей віком 5, 12 і 17 років. Родичі загиблих отримають по чотири мільйони рублів, це майже 2 млн грн.

На даний момент розглядається кілька версій авіакатастрофи. Версію про теракт слідчі поки не виключають, однак факти свідчать, що вибуху на борту не було – на уламках не знайшли слідів вибухівки. Водночас уламки розлетілися  величезною територією – це свідчить, що літак почав розвалюватися у повітрі.

Прояснити деталі має розшифровка “чорних скриньок” – експерти вже знайшли обидві. На місці катастрофи в Раменському районі Підмосков’я сотні рятувальників і слідчих-криміналістів усю ніч збирали уламки й тіла загиблих.

На даний момент відомо, що катастрофа сталася практично миттєво – пілоти не встигли повідомити про проблеми на борту або несправність.

Серед іншого вивчається версія втрати  керування літаком через обмерзання – командир повітряного судна вирішив не проводити обробку літака перед вильотом.

Відомо, що в 2010 році у машини, яка розбилася, відмовляв правий двигун, а в 2017 році перевірки виявили порушення: масло в двигунах мінялося вдвічі рідше, ніж це необхідно.

Поки що контролюючі органи влаштували позапланову перевірку аеропорту Домодєдово.

Виробництво Ан-148 тепер під питанням. У Воронежі збирають дві останні машини, нових замовлень поки немає. П’ять літаків було у “Саратовських авіаліній”, шість – у президентського льотного загону “Россия” і чотири – у компанії “Ангара”. “Саратовські авіаліні” вже заявили, що припиняють експлуатацію всіх Ан-148.

Загалом на 44 одиниці Ан-148 тепер припадає 2 катастрофи. Це вкрай високий показник. Наприклад, на 222 пасажирських  А-380  сталося лише дві значні аварії, які призвели до втрати літаків.

Українське держпідприємство “Антонов”, яке розробляє, виробляє і ремонтує літаки серії “Ан”, заявило, що готове підключитися до розслідування обставин катастрофи під Москвою. Росія по допомогу поки не зверталася.

Фото ТАСС

Rost

Журналіст “Українського репортера”