Як виникають борги за комунальні послуги. Сумні роздуми споживача     

Комунальні платежі «дістали». Тарифи завищені, водночас багато людей не платять вчасно (хто за світло, хто – за газ, хто – за воду), але ж всі змирилися з тим, що  ціни на газ та інші комунальні послуги для населення підвищуються. Процес, так би мовити, «європеїзації» триває.

Якщо починаєш замислюватися над цим питанням, то волосся дибки стає – які ж складні підрахунки комунальних платежів придумали для українців  хитрі махінатори!

Нам, на перший погляд, ввічливо пропонують: ви, шановні споживачі, телефонуйте (щомісяця до певної дати) до нашої служби і передавайте показники лічильників електрики, газу, гарячої та холодної води… Та не забудьте номер особового рахунку вказати.

Можна особисто ці дані завезти в «контору», можна до скриньки вкинути, можна телефоном повідомити або за допомогою комп’ютера передати.

Отже, демократично – все для людей. Якщо щось незрозуміло – їдьте в контору, одну, другу, третю і – з’ясовуйте. Щоправда, довго чекати доведеться прийому, іноді п’ять-шість годин. А ще заплатіть за проїзд у громадському транспорті…

В черзі до чиновників. Контактний центр Дарницького району на вулиці Костянтина Заслонова, 22.

Цікаво, чи є у світі хоч одна країна, де люди (здебільшого пенсіонери)  таким чином оббивають пороги численних комунальних контор, шукають їх в різних районах міста,  аби відзвітувати  про сплату за вивезене сміття чи безліч інших послуг?

Це тільки привід взяти участь в чиновницьких махінаціях. Потім надходять квитанції з численними цифрами. І, звичайно ж, зовсім з іншими даними, великими (меншими), ніж у вас на лічильнику. Доводиться виправляти.

Газова контора може взагалі проігнорувати дані лічильника і пише свої – «рекомендовані». А як же лічильник?

Пам’ятаю, як уряд вирішив встановити всім споживачам газу лічильники. А чим усе закінчилося?  Споживачам у квитанціях пишуть показники від ліхтаря. Якийсь, вибачте, тваринний страх комунальників перед лічильниками?

Оригінальні квитанції приходять  за сплату електроенергії. У них взагалі не вказуються тарифи, адже напалене до 100 кВ коштує 90 копійок за кіловат, а все, що понад – по 1 гривні 68 копійок. Зате у квитанції є  графа «борг», куди записується… сума, сплачена за попередній місяць. Отакої! Рекомендований борг, так би мовити. А потім його починають вимагати сплатити, ще й погрожують відрізати, відімкнути електроенергію. І як, скажіть, людині похилого віку розібратися у цьому всьому?

Так що, терпи, «пересічний» споживачу і сплачуй «рекомендоване».  Бо мало хто з пенсіонерів може в Інтернеті створити отой, знову ж таки «рекомендований» «особистий кабінет» і передати дані через комп’ютер. А додзвонитися в контору – взагалі з області фантастики: тобі так замакітрять голову – оберіть кнопку таку, оберіть таку… Потім півгодини гратиме мелодія, а оператор слухавки так і не зніме. Отаку сумну картину спостерігаємо вже багато років. І терпимо…

А «великі комбінатори» з комунальних служб тим часом у своїх звітах  малюють нечувані суми заборгованості споживачів. Тут потрібно не плутати борги міста (району), і пересічних громадян.

Вважаю, що ця підтасовка і створює  ті самі дуті мільярди несплачених споживачами гривень. Реальна цифра є значно меншою.

Однак небажання встановлювати лічильники у чиновників настільки велике, що вони навіть готові штрафувати громадян, які ночують не за місцем прописки.

Та й видачу абонентських  книжок (зі зразком заповнення квитанції) відновити  можна, і щоб в одній квитанції усі показники були. І забрати із тих квитанцій непотрібні графи, як, наприклад, «рекомендовані борги» та інші дебети з кредетами. Ми ж не бухгалтери…

Підійшов початок місяця, люди порахували дані і заплатили, а вже комп’ютери самі підсумують, і боржників виділять. Та й  комунальні служби  було б  легше контролювати. Ви уявляєте, скільки паперів непотрібних відпало б, не кажучи про безпредметні телефонні дзвінки і час, витрачений на них і на поїздки до комунальних контор.

Договори на надання послуг також  повинні бути гранично короткими, або і на підставі конклюдентних дій – оплачує споживач послуги, отже, визнав договір. А скажіть на милість, що робити сільським жителям, де згодом ліквідують сільради, пошти?

Тому хочеться звернутися до комунальників: «Пани (товариші) чиновники!  Не бійтеся спрощених, але точних обліків. І будь ласка,  не треба перевищувати тиск води і знижувати тиск газу. Довго доводиться чекати, поки чайник закипить, а лічильник все крутиться. А ще це призводить до того, що труби рве на шматки, а вода у землю йде, а це наші гроші, споживачів.   Зрозумійте, все колись починається спочатку, і реальний контроль в тому числі.

Страшно вам, чиновники, що при зміні форми звітності будуть пораховані реальні цифри, а також кількість співробітників, зарплати, премії, допомоги..?

А якщо серйозно, то постачальники комунальних послуг зобов’язані самі встановити лічильники води, газу електрики (де їх немає), і не тільки в будинках, але і в квартирах, періодично (безкоштовно) перевіряти і контролювати правильність використання.

При цьому відсоток прибутку зросте, як мінімум, на третину.

Знаю, хаос вигідний махінаторам. Тому і затіяна метушня із споживачами, що мають лічильники: теелфонуй, пиши, йди до нас, неси свої цифри, почекай годин п’ять-шість, а ми розглянемо твої претензії і порекомендуємо замовити платну перевірку лічильників. Ми ще подивимося, чия візьме. Не радий будеш, що лічильник встановив. Ось так, дорогий споживачу.

А може, пора нам інше рахувати?  Чиновників високого рангу, а також суми, які витрачаються  на їхнє утримання? Отоді, дивись, і ціни на комунальні послуги  підвищувати б не довелося…

Микола РОЩИН

Фото із сайту.infa.ua

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *