Відомство Уляни Супрун розкритикувало антикорупційне агентство
Міністерство охорони здоров’я України розкритикувало практику роботи Нацагентства з питань запобігання корупції щодо конфлікту інтересів у різних медичних закладах.
Зокрема відомство Уляни Супрун звертає увагу на непослідовність у роботі НАЗК у питаннях наявності чи відсутності конфлікту інтересів у діяльності керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ України.
Наприклад, торік, у жовтні, коли МОЗ України повідомило НАЗК, що в Українському науково-практичному центрі ендокринної хірургії, трансплантації ендокринних органів і тканин головний лікар взяв на роботу свою дружину, НАЗК відповіло, що конфлікту інтересів немає. Однак не надало жодного обґрунтування такого рішення.
Водночас вже в січні НАЗК виявило конфлікт інтересів у іншому медзакладі в абсолютно аналогічній ситуації. У керівника санаторію «Гірське повітря», де також працювала його дружина. І керівник звільнив дружину, незважаючи на те, що санаторій знаходиться в гірському селі, де з кадрами набагато складніше, аніж у Києві.
Ситуація з вибірковими оцінками НАЗК повторилася в березні, коли на неодноразові листи МОЗ України Нацагенство зауважило, що спільна робота тодішнього ректора Національного медуніверситету імені Олександра Богомольця Катерини Амосової та її чоловіка Володимира Мішалова не створює реального конфлікту інтересів. І також не надали висновку з обґрунтуванням.
Сьогодні знову НАЗК бачать потенційний конфлікт інтересів в Дніпровській медичній академії — між ректором та близькою до неї особою. І просять Міністерство запобігти цьому.
Але оскільки Дніпровська академія — самостійна юридична особа, у якої є свій керівник, своє майно, свої рахунки в банках, вона може самостійно відповідати та подавати до суду, то не зовсім зрозуміло, чому запит НАЗК направлений саме до МОЗ України.
Адже врегулювання потенційного конфлікту інтересів для посади, яка не передбачає наявності безпосереднього керівника, мало б здійснюватися в першу чергу НАЗК — це зазначено в Законі «Про запобігання корупції».
У Нацагентства — центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику — більше можливостей та повноважень для цього.
Натомість у МОЗ України, як у засновника, є тільки один інструмент — запровадити зовнішній контроль (щомісяця направляти уповноваженого працівника перевіряти рішення та дії ректора).
МОЗ України вважає неприйнятним, що позиція НАЗК щодо конфлікту інтересів відрізняється в кожному окремому питанні. Повідомлення про наявність ситуації конфлікту інтересів має бути чітким, недвозначним і ґрунтуватися на вимогах закону.