Українською, будь ласка: за тиждень надійшло близько 200 скарг через обслуговування недержавною мовою

За тиждень до Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня надійшло 195 скарг та звернень громадян, через те, що їх не обслуговували українською мовою.

Про це повідомляє  Уповноважений із захисту державної мови у Фейсбуку.

“Рівно тиждень тому, 16 січня, набула чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. За ці дні до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 195 скарг та звернень громадян, найбільша кількість яких із Києва та Київської області – 74, найменша – із півдня та сходу України. Із Львівської області – 17, Одеської і Харківської областей – по 12”, – йдеться у повідомленні омбудсмена.

Більшість звернень стосувалися відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів – 117 скарг. Про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 34 громадянина, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою – 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти – 4, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови – 3.

На телефонну лінію Секретаріату за наданням додаткової інформації та консультацій звернулося близько 50 осіб.

“Громадяни, серед іншого, просять роз’яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача. Тож, звертаємо увагу, що відповідно до Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін”, – вказано у повідомленні.

Нагадаємо, що з 16 січня 2021 року набула чинності стаття закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. Порушення таких норм означатимуть для закладів адміністративні штрафи — від 200 до 700 неоподатковуваних мінімумів (від 3400 до 11 900 грн). Ці зміни набудуть чинності лише у липні 2022 року.

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь роз’яснив, як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською.

Читайте також:

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *