Надбавки до зарплат реформаторам у сфері культури склали більше 75 мільйонів гривень
Упродовж 2020–2023 років Міністерство культури та інформаційної політики здійснювало керівництво та управління у цій сфері безсистемно та неефективно.
До такого невтішного висновку дійшли фахівці Рахункової палати України, які провели аудит відомства. З матеріалів перевірки бачимо, що одним із найбільших провалів є кадровий. Наприклад, при проведенні конкурсів на зайняття посад фахівців з питань реформ спеціальні вимоги до їх компетенції й досвіду не визначались. Зокрема, на посаду генерального директора Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції було призначено спеціаліста з обліку та аудиту з досвідом роботи доцентом кафедри бухгалтерського обліку, оподаткування та аудиту Чернігівського національного технологічного університету. Генеральним директором Директорату культурної спадщини та музеїв став спеціаліст з економіки підприємств обліку і аудиту з досвідом роботи на посаді гендиректора Директорату захисту прав осіб з інвалідністю Міністерства соціальної політики України.
Керівником експертної групи з повернення та переміщення культурних цінностей було призначено особу з досвідом роботи в Міністерстві соціальної політики України та у НАК «Нафтогаз України».
Між тим, видатки на оплату праці працівникам з питань реформ та нарахування на неї в 2020– 2023 роках становили 75,9 млн грн, або 15,3 відсотка загальних видатків на оплату праці Мінкультури (в тому числі надбавка за виконання особливо важливої роботи фахівцям з питань реформ та нарахування на неї — 58,4 млн гривень).
Аудитори зазначають про нерезультативне використання коштів на виплату надбавки за виконання особливо важливої роботи фахівцям з питань реформ та нарахувань на неї — 58,4 млн гривень.
Однак навіть після ліквідації директоратів у 2023 році дієвої системи моніторингу та оцінювання реалізації державної політики у сфері культури Міністерством також не створено.