Амбіції керівників Гостомеля та Ірпеня вищі за рішення людей

Ірпінь проти Гостомеля. Як децентралізація роз’єднала громади Гостомеля і Ірпеня і як можна примирити дві громади? Про це в прямому телеефірі “Суспільного” телебачення нещодавно розповідали виконувач обов’язки Ірпінського міського голови – секратар міськради Андрій Літвинов і Гостомельський селищний голова Юрій Прилипко. 

Що особисто я почула в ,,Темі дня” на “Суспільному” ТБ під час дискусії Прилипка і Літвинова. Я почула, що амбіції керівників рад Гостомеля та Ірпеня вищі за рішення людей, що перетягування ковдри, яке переросло у відкриту війну, нічого спільного з твердженням ,,основне  – людина” не мають.

Цифри – річ вперта. Пан Літвинов побудував свою доказову базу саме на них і чи то через свою недосвідченість, чи з іншої причини навів саме ті цифри, які легко спростувати. На жаль, Гостомельський селищний голова не зміг цього зробити ні в прямому ефірі, ні поза ним.

1. Графіки про виділення коштів Ірпенем на Гостомель – відверта маніпуляція, яку до речі постійно підтримував і Прилипко. Це неправда, що з 2007 по 2015 роки Ірпенем кошти на Гостомель не виділялися, а лише з приходом Прилипка Ірпінська міськрада почала виконувати роботи в Гостомелі. Так, ви не знайдете актів виконаних робіт та договорів у виконкомі Ірпінської міськради, оскільки кошти виділялися іншим шляхом. У вищезгадані роки, за згодою міського голови, через рішення радиі Ірпінь перенаправляв до нашого бюджету 50 % коштів Гостомеля.

З приходом до влади Прилипка, на жаль, така практика перерозподілу коштів перестала існувати. Юрій Ілліч вперто не хотів визнавати, що такий перерозподіл ,,працює” на Гостомель, можливо тому, що йому невдалися такі домовленості, а гординя не дозволила визнати успіх попереднього селищного голови Анатолія Кириченка в цьому питанні, який, до слова, успішно співпрацював з ірпінськими очільниками Скаржинським,Свистович, Бондарем і Карплюком з бюджетних питань.

Давайте порахуємо. Ірпінь запланував виділити на 2020 рік для Гостомеля 50 млн грн, а планує отримати від Гостомеля 180 млн грн. В разі повернення 50 %, як це було до 2016-го, очікувана сума має бути 90 млн грн. Отака проста арифметика .

2. А куди Ірпінь вкладав кошти останнми роками? Кошти за виконані Ірпенем роботи в Гостомелі були витрачені винятково на об’єкти, балансоутримувачем яких є Ірпінська міська рада. Школи, садочки, медустанови та об’єкти відділу культури. Але Андрій Літвинов чомусь не назвав цифри субвенцій Гостомеля Ірпеню саме на ці об’єкти. Не знав чи не захотів?

3. Чи зможе Гостомельська ОТГ збудувати об’єкти інфраструктури ? На жаль, ми не можемо похвалитися ні збудованим, ні реконструйованим садочком, ми не можемо похвалитися новим приміщенням для нашого КП УЖКГ Гостомель чи іншим новобудовами.

Але треба розуміти, що причиною цього є не відсутність коштів, а хибна політика влади Гостомеля цих років. Ми маємо немалий бюджет, але четвертий рік вкопуємо його в землю в прямому сенсі цього слова.

На щастя формування ОТГ закінчиться виборами голови та ради, сподіваємося на розумний вибір жителів, який забезпечить сталий розвиток та процвітання.

4. А чи потрібно новоствореним ОТГ повністю утворювати геть усі організації для управління? Як то відділ пенсійного фонду, управління праці, податкову. Можливо на державному рівні потрібно закріпити , що такі організації і установи можуть бути в районах і обслуговувати жителів певних ОТГ. Наразі іде мова про утворення Ірпінського району. Було би правильно, щоб ці управління та відділи отримали статус районних . Наприклад. Ірпінський районний відділ управління праці міг би обслуговувати Гостомельську , Бучанську, Ірпінську ОТГ і фінансувався б громадами від кількості населення. Адже такі установи підзвітні державним установам вищого рівня і напряму не залежать від органу місцевого самоврядування, в якому розміщені. Чомусь мені здається, що саме так буде.

5. І наостанок хочу спростувати відповідь в.о. міського голови на запитання телеведучої, чому саме зараз Ірпінь знову порушує питання про неможливість існування Гостомельської ОТГ. Андрій Літвинов зробив акцент на теперішньому перегляді обласною радою перспективних планів створення ОТГ області у звязку із змінами до Закону України ,,Про добровільне обєднання громад ”. Пане Андрію, саме ці зміни убезпечують Гостомель від будь якого втручання області до нашого Перспективного плану. Зміни до вищезгаданого закону забороняють обласній раді вносити зміни чи будь-як впливати на вже створену та сформовану ОТГ. Тепер область розглядає лише перспективні плани громад, які з 2015 року так і не змогли визначитися, так і не зуміли об’єднати навколо себе населенні пункти.

Гостомель чекає вибори. Це аксіома. А вона доведенню не підлягає.

Лариса БОГДАНОВА, Гостомель

На цю тему:

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.