Загальна вартість Київської обхідної дороги збільшилася удвічі
Команда Володимира Зеленського узялася споруджувати Київську обхідну дорогу, загальна вартість якої складає 85 мільярдів гривень. Це удвічі більше, ніж було заплановано у 2011 році.
Дев’ять років тому фахівці оцінювали бюджет проєкту в $12 мільярдів.
Нова влада обіцяє збудувати Київську обхідну дорогу навколо столиці. Сьогодні, 12 серпня, презентували цей проєкт. Планують реалізувати до 2025 року. Запевняють, що нову дорогу створять в межах ініційованої Президентом Володимиром Зеленським Національної програми «Велике будівництво». Водночас жодним словом чиновники не прохопилися, що проєкт створення такої дорожньої гілки старий як світ. Бо ще у лютому 2008 року Уряд прийняв розпорядження, схваливши генеральний напрямок проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва (ВКАД). Навіщо згадувати? Це ж не вписується в широко розпіарену акцію “Великого будівництва”.
Велику кільцеву автомобільну дорогу (ВКАД) сьогодні назвали по іншому: Київська обхідна дорога (КОД). КОД так КОД.
Звичайно, в попередні роки чиновники проявляли абсолютну байдужість до проєкту, дорожні роботи на окремих ділянках тривали як мокре горить. Натомість роздавали землю в коридорі проходження цієї дороги.
“Український репортер” у 2018-му повідомив: ось схема будівництва, яку пропонував “Укравтодор” 9 років тому.
Сьогодні пропонують дещо інший варіант Великої обхідної.
План передбачає спорудження Київської обхідної дороги (КОД) так званим напівкільцем загальною протяжністю майже 150 км. Вона матиме шість ділянок та сполучить траси М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса, Н-01 Київ – Знам’янка, Н-08 Бориспіль – Маріуполь, М-03 Київ – Харків та М-01 Київ – Чернігів. Також будівельники зведуть міст з підходами протяжністю понад 25 км через Дніпро.
КОД поєднає між собою найбільші міста київської агломерації: Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль та Бровари.
Повністю завершити роботи з будівництва Київської обхідної дороги чиновники планують за п’ять-шість років, щоправда “перестраховуються”: це станеться за умов достатнього та стабільного фінансування, а також надання необхідних дозволів.
Сьогодні, 12 серпня, стартував тендер на проектні роботи першої ділянки КОД протяжністю 35 км, яка з’єднає траси М-06 Київ – Чоп та М-05 Київ – Одеса. Її хочуть зводити з початку наступного року. За попередніми розрахунками, вартість будівництва становитиме 12 млрд грн.
Про що мовчить влада? Про землі, які було незаконно роздано уздовж обхідної траси. На цих діялнках нині триває приватне будівництво. Цікаво, яким чином тут невдовзі держава розпочне спорудження обхідної дороги? Чому упродовж багатьох років за ці махінації не було засуджено жодного (!) чиновника?
Нагадаємо, що у грудні 2019 року, як розповідав “Український репортер”, прокуратура Київської області заявила 10 позовних заяв про повернення в державну власність 37,6 ггектара земель, розміщених у межах генерального напрямку проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва. Вартість цієї землі складає близько 110 мільйонів гривень.
Суть: у лютому 2008 року Уряд прийняв розпорядження, схваливши генеральний напрямок проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо (ВКАД). Органам державної влади та місцевого самоврядування було заборонено передавати в оренду або відчужувати земельні ділянки та об’єкти у зоні відведення земель для будівництва дороги.
Однак чиновники Держгеокадастру та райдержадміністрацій систематично приймали рішення про надання таких земель у власність та користування окремим громадянам та юридичним особам.
Отож майже рік тому було розпочато кримінальне провадження за ч. 1 ст. 364 КК України за фактом зловживання службовим становищем посадовцями, які приймали “земельні” рішення. Чому прокуратура столичної області не звітує перед громадськістю про результати розгляду в судах позовних заяв? Покажіть ефективність вашої роботи, панове прокурори! Ви ж одержуєте величезні зарплати. Чи нічим похвалитися?
Торік “Український репортер” також розповідав, що на Київщині чиновники незаконно роздали 18 гектарів землі.
Цей матеріал було підкріплено фактом: Броварська місцева прокуратура виявила порушення вимог земельного законодавства під час виділення на користь фізичних осіб земельних ділянок на території цього ж району Київської області.
Встановлено, що в 2007 році Київська обласна державна адміністрація затвердила протокол погодження генерального напрямку проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо міста Києва, в тому числі, околицями Броварського району.
Керівників районних державних адміністрацій зобов’язали спільно з районними радами забезпечити накладення тимчасових обмежень на земельні ділянки уздовж напрямку проходження траси з розрахунку 250 м в обидві сторони.
Однак, всупереч вимогам законодавства, на підставі розпорядження голови Броварської районної адміністрації у власність фізичним та юридичним особам відведено земельні ділянки площею 18 гектарів, що перебувають у коридорі проходження Великої кільцевої автомобільної дороги та потрапляють безпосередньо в зону розміщення самої автодороги.
Прокуратура направила до суду позов про скасування цього розпорядження райдержадміністрації та державних актів на землю.
Отож сьогодні ми запитуємо Офіс Генерального прокурора: скільки гектарів, які було незаконно роздано у коридорі проходження Великої кільцевої автомобільної дороги, повернуто до державної власності? Кого реально покарано за цю “щедрість”?