Окружна (Кільцева) дорога навколо Києва. Невтішні подробиці

У січні ЗМІ широко розтиражували новину, що мер Києва Віталій Кличко анонсував початок будівництва нової Великої Окружної (Кільцевої) дороги, яка проляже через Київську область. Столиця потребує такої дороги вже давно. Сучасна Кільцева (Велика Окружна) дорога, довжиною 14 км, не замкнута і охоплює лише західну частину міста: від Столичного шосе на півдні до Мінського проспекту на півночі.

Насправді голову КМДА не зовсім правильно зрозуміли – йшлося лише про добудову міської Кільцевої дороги (Велика Окружна): від проспекту Рокосовського до Богатирської вулиці. Саме за цей проект вартістю $2 млрд і візьметься китайська корпорація CRBC.

Натомість Велика Окружна (Кільцева) автодорога навколо Києва (ВКАД– це магістраль, яка проляже на відстані 20 км від столиці – через Українку, Глеваху, Немішаєве, Старі Петрівці, Велику Димерку, Бровари і Бориспіль.

Схема нової Окружної (Кільцевої) дороги навколо Києва

Її проект уже давно підготував Інститут «Київдормістпроект»,  будівництво дороги навіть було закладено в Державну програму розвитку автомобільних доріг на 2007-2011 рр. Загальна протяжність “кільця” має скласти 213 кілометрів (65 км вже існуючих доріг і 148 км нових магістралей). Кільцева передбачає 78 шляхопроводів, 22 дворівневі розв’язки, зведення двох мостів через Дніпро (в районі Українки і Старих Петрівці), а також мосту через Десну.

За цим планом, нову Велику Окружну будуватимуть у три етапи. Спочатку робитимуть ділянку на лівому березі Дніпра – від Великої Димерки до Українки. Цей етап будівництва передбачає зведення нового мосту через Дніпро.

Друга черга будівництва з’єднає Українку, Глеваху і Немішаєве.

Третя черга будівництва піде від Немішаєвого до Старих Петрівців. Там доведеться збудувати другий міст через Дніпро і перекинути ще один міст через Десенку. Дорогу дотягнуть до Великої Димерки.

Водночас дещо інший план будівництва Великої Кільцевої автодороги склав “Укравтодор”.

 план будівництва Великої кільцевої автодороги склав "Укравтодор"

Перша черга – від автодороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі до автодороги Київ-Ковель-Ягодин довжиною 150 км на півдні Києва, включаючи Південний мостовий перехід (через Дніпро в районі між селом Плюти і містом Українка на правому березі та південніше села Проців на лівому березі).

Друга черга – від автодороги Київ-Ковель-Ягодин до автодороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі довжиною 64,2 км на півночі міста, включаючи Північний мостовий перехід (через Київське водосховище північніше села Старі Петрівці на правому березі та на північ від села Новосілки на лівому березі) та мостовий перехід через Десну ( в районі сіл Пухівка та Новосілки).

У проекті Генерального плану Києва пропонується змінити трасування Великої кільцевої автодороги навколо Києва в східній частині та віднести будівництво північного обходу Києва на віддалену перспективу.

Існуюча автомобільна дорога від Бориспільського шосе в районі села Щасливе до обходу міста Бровари стане східною лівобережною частиною ВКАД навколо Києва.

Ось схема Великої Кільцевої автомобільної дороги, яку погодив “Укравтодор”:

Нині із запланованої ВКАД збудовано лише північно-східну ділянку – від Броварів до Чернігівської траси, а також невелику ділянку південного півкільця – від Ковельської траси до Борисполя.

Таким чином, Велика Окружна (Кільцева) дорога має проходити  такими районами і кордонами населених пунктів Київської області:

  • Вишгородський район – околиці сіл Новосілки і Старі Петрівці;
  • Бородянський район – околиці сіл Озера, Блиставиця, Микуличі і Діброва;
  • Макарівський район – околиці сіл Миколаївка, Мар’янівка, Березівка, Новосілки і Ясногородка;
  • Києво-Святошинський район – околиці сіл Хмільна, Любимівка, Бузова, Неграші та Княжичі;
  • Васильківський район – околиці сіл Бобриця, Іванковичі, Зелений Бор, Рославичі, Гвоздів, Мархалівка і смт Глеваха;
  • Обухівський район – околиці сіл Великі Дмитровичі, Таценки, Плюти і Старі Безрадичі;
  • Бориспільський район – околиці міста Борисполя, сіл Проців, Вороньків, Глибоке, Іваньков, Несторівка, Велика Олександрівка, Безуглівка і Сеньківка;
  • Броварський район – околиці міста Бровари, сіл Княжичі, Требухів, Дмитрова, Красилівка, Рожівка, Пухівка, Рожни, Велика Димерка.

Будівництво ВКАД беззаперечно сприятиме розвитку Київщини, однак астрономічно дорого коштує. У проектній документації від 2011 року кошторис проекту складає 43,2 млрд грн. Зараз це в рази більше. Загалом фахівці оцінюють бюджет проекту в $12 млрд. Де Київ, який досі не може добудувати новий міст метро, і область візьмуть стільки грошей – загадка. До того ж частина землі, якою має пройти магістраль, перебуває у приватній власності. Скоріше за все, таке необхідне кільце навколо столиці принаймні на найближче майбутнє так і залишиться мрією жителів Київщини.

Like

Рост

Журналіст “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *