Через страйк залізничників зупинився меткомбінат “АрселорМіттал Кривий Ріг”

На металургійному заводі “АрселорМіттал Кривий Ріг” розпочали страйк залізничники, вимагаючи створити їм належні умови праці та підвищити заробітну плату. Про це повідомляє Конфедерація вільних профспілок України.

“Сьогодні з 7-ї години ранку на ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” робітники першої зміни залізничного цеху розпочали діяти за інструкціями. Вони відмовилися працювати на несправній техніці й це фактично паралізувало роботу всього підприємства, бо жоден локомотив не зрушив з місця. Про це повідомив голова тамтешнього первинного осередку НПГУ Юрій Самойлов.

За його словами, вимога забезпечити безпечні умови праці на підприємстві – одна з основних у колективному трудовому спорі з роботодавцем.

“Оскільки залізничний транспорт обслуговує все виробництво на ПАТ, тобто доставляє сировину й вивозить готову продукцію, то у результаті вже зупинилися й мартенівський та конверторний цехи. А це може призвести до катастрофічних наслідків, тому первинні профспілкові організації, які діють на підприємстві, терміново збираються на спільне засідання й вирішуватимуть, як діяти далі”, – пояснив Юрій Самойлов.

Повідомляється, що машиністи спочатку зупинили роботу десяти тепловозів, а потім люди обмежили рух біля прохідної підприємства. Дії робітників паралізували залізничне сполучення між цехами і привели до часткової зупинки виробничих процесів.

На сайті Конфедерації вільних профспілок інформують, що опівдні до залізничників приєдналися сталевари мартенівського і конверторного цехів.

У свою чергу ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” розповсюдило заяву щодо ситуації на підприємстві. Провина за початок страйку покладається на колектив залізничного цеху меткомбінату (3 і 4 зміни) – машиністів тепловозів, їхніх помічників та складачів потягів.

Адміністрація стверджує, що вони вимагають підвищення заробітної плати до європейського рівня в 1000 євро і забезпеченняи відповідності всього рухомого складу стандартам з охорони праці.

На цей час на підприємстві працюють лише 14 тепловозів з 92. У зв’язку з цим паралізовано весь технологічний ланцюжок. Повністю зупинені підрозділи гірничого департаменту, агломераційні цехи, всі доменні печі (крім шостої) та весь сталеплавильний і прокатний переділи.

“Такі позапланові збої в роботі виробничих агрегатів вкрай негативно позначаються на функціонуванні газотранспортної системи. Є реальна загроза вибухів газопроводів внаслідок перепадів тиску, що може призвести до техногенної катастрофи в масштабах не тільки комбінату, а й міста. Фахівцям підприємства вдається тримувати ситуацію під контролем.

Керівництво ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» провело низку зустрічей з колективом для обговорення вимог, які були висунуті залізничниками. Вчора, 16 травня, комісія приступила до обстеження локомотивів на предмет їх відповідності вимогам охорони праці. Виявлені в ході оглядів порушення будуть усувати, по можливості на місці, фахівці підприємства. Незважаючи на це, залізничники поки що не стають до роботи, переговори про рівень заробітної плати тривають”, – йдеться в заяві.

Керівництво заводу нагадує, що в ПАТ “АрселорМіттал Кривий Ріг” працює понад 21 000 людей, і середня заробітна плата становить 14 000 гривень. З першого травня заробітна плата була підвищена до 20%.

Профспілки стверджують, що зарплати з 1 травня буде підвищено на 12%, і робітники сприйняли це “як подачку”.

“ArcelorMittal Кривий Ріг” (спочатку Криворізький металургійний завод імені В. І. Леніна, потім до до 2005 року – “Криворіжсталь”, у 2005-2007 роках – “Міттал Стіл Кривий Ріг”) є найбільшим підприємством гірничо-металургійного комплексу України і найбільшим виробником сталевого прокату.

Спеціалізується на виробництві довгомірного прокату, зокрема, арматури і катанки із звичайних і низьколегованих марок сталі, також виробляє агломерат, концентрат, кокс, чавун, сталь, сортовий і фасонний прокат.

У 2016 році підприємство виробило 6,1 млн тонн чавуну, 7 млн. тонн еквівалентної сталі і 5,5 млн тонн прокату.

Like

Рост

Журналіст “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *