Багатостраждальна об’їзна дорога навколо Борисполя усе ще, на жаль, такою залишається. Навіть незважаючи на грандіозну президентську програму “Велике будівництво”.
Йдеться про шосе P-03.
Цьогоріч цю дорогу відремонтували, капітально. Щоправда за деяким винятком – ділянку на шосе довжиною кілька кілометрів біля села Велика Олександрівка шляховики, певно, забули.
Для водіїв цей відрізок – суцільне випробування нервів. Якась смуга перешкод. Чи не бажає глава Укравтодору особисто проінспектувати цю шосейну ділянку?
Але є ще одне спостереження, важливе. Замість повноцінної об’їзної автодороги навколо Борисполя виконали лише капремонт цієї стратегічної і надзвичайно завантаженої шляхової артерії. Думалося, що в рамках “Великого будівництва” тут збудують зручне шосе з двома смугами руху в один бік і з двома – в інший. Насправді, що спостерігаємо?
Кількість смуг руху абсолютно не збільшили! Отож стратегічна дорога знову є занадто вузькою, тут знову – автотирловище з фур, бусів, легківок, автобусів. Це і є широко розпіарена об’їзна дорога?
Тут завжди, будь-якої години доби – неймовірно напружений трафік! Кілометрові каравани з фур й надалі утворюють величезні тромби. І це називається “великим будівництвом”?
Коли нарешті навколо Борисполя з’явиться справжня об’їзна автодорога?
В Укравтодорі пояснюють: сьогодні розробляється три варіанти проходження такого шосе. Одним з ключових питань вибору ділянок проходження об’їзної залишається земельне питання. Крім цього, на замовлення Служби автомобільних доріг у Київській області продовжується ремонт автомобільної дороги Р-03 Північно-східний обхід м. Києва – цього року ремонтується 19-кілометрова ділянка дороги, яка фактично слугує об’їзною міста Бориспіль. Весь потік великовагового транспорту спрямовується нею. Також у планах є реконструкція дороги Р-03, за 4-5 років в межах будівництва КОД, дорога буде розширена до першої категорії.
Отож чуємо, що земельне питання і надалі залишається великим каменем спотикання. Колись влада пороздавала земельні ділянки, а точніше роздерибанила, а сьогодні ніяк ніяк не можуть навести лад.
Як розповідав “Український репортер”, у 2019 році прокуратура Київської області заявила 10 позовних заяв про повернення в державну власність 37,6 га земель, розміщених у межах генерального напрямку проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва, вартість яких складає близько 110 мільйонів гривень.
Повернули землю державі? Чому немає публічного звіту про цю роботу? Хто персонально винен у крадійстві?
Нагадаємо суть цієї затяжної історії: у лютому 2008 року Уряд прийняв розпорядження, схваливши генеральний напрямок проходження Великої кільцевої автомобільної дороги навколо (ВКАД).
Органам державної влади та місцевого самоврядування було заборонено передавати в оренду або відчужувати земельні ділянки та об’єкти у зоні відведення земель для будівництва дороги. Однак чиновники Держгеокадастру та райдержадміністрацій систематично приймали рішення про надання таких земель у власність та користування окремим громадянам та юридичним особам.
Було розпочато кримінальне провадження за фактом зловживання службовим становищем посадовцями, які приймали “земельні” рішення. З тих пір минули роки.
Але й досі не повернуто ці ділянки до державної власності? За цей шахер-махер нікого з чиновників не покарали, не конфіскували неправедно нажите, словом за гратами жоден дерибанщик не опинився. Усі вони стали мільйонерами, розкошують і жирують. Бо накрали чималенько. А землі для будівництва об’їзної дороги як не було, так і немає.
Сьогодні ми бачимо, що навколо Борисполя, в межах ділянок, де заплановано спорудження кільцевої магістралі, триває будівництво приватних будинків, комерційних павільйонів, торговельних комплексів.
Цікаво, і яким же чином тут проляже майбутнє шосе? Колись генпрокурор Михайло Потебенько на одній із прокурорських нарад у Києві, звертаючись до підлеглих, кинув сердиту репліку: “Зачєм очкі втіраєтє?”.
І справді, “зачєм”?
Леонід ФРОСЕВИЧ
Фото: “Український репортер”