80 відсотків українців традиційно роблять запаси на зиму – експерт

Олексій ДОРОШЕНКО

Оскільки кожен рік виникає багато запитань у липні-серпні щодо запасів на зиму, то Асоціація постачальників торговельних мереж звернулась до Research&Branding Group для проведення відповідного дослідження, яке було проведено в серпні-вересні.

Як з’ясувалось 80% українців традиційно роблять запаси на зиму. При цьому таких людей на Заході нашої країни найбільше – 90%, а найменше на Сході – 69%.

Національної традиції консервувати дотримується 77% наших громадян, а робити варення та соки трохи менше – 73%.

У підвали закладають овочі 61% українців.

Нова традиція – заморожувати овочі та фрукти також увійшла в наше життя, та її дотримуються 53% опитаних. Ще 34% людей заморожують м’ясо, а 33% роблять запаси продуктів із великим терміном придатності – круп, цукру та макаронів.

Запаси на зиму – свідчення відсталості нашого суспільства, оскільки свідчить про низькі доходи громадян, необхідність багатьом із них мати підсобне господарство, нерозвиненість внутрішнього ринку овочів.

Але ще два роки тому Асоціація постачальників торговельних мереж зробила прогноз про поступову відмову більшості українців від зимових запасів.

Відмовитися повністю не вийде, через історичну пам’ять, яка живе на генетичному рівні в кожного українця, і пов’язана з голодомором та іншими голодними роками в нашій країні, а з іншого – це можливість економити, якщо вирощуєш сам, або коли тобі віддають надлишки овочів, фруктів та грибів родичі або друзі.

Є ще одна поважна причина – суттєве коливання цін на овочі з літа по весну. В Україні активно будуються сховища, а ціна на овочі вже піднялась до рівня наших сусідів у Європі, що робить коливання все меншими.

У 2000-х роках, коли відбулось підвищення реального рівня життя українців, ми бачили, що з’явилась велика пропозиція консервації в магазинах. Це був крок назустріч попиту. Але далі попит зник. І знов ми маючи час, але не маючи грошей, на кухнях працюємо над тим, щоб взимку в нас всього було вдосталь.

Олексій ДОРОШЕНКО,
генеральний директор Асоціації постачальників торговельних мереж

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *