З Донбасу витискають Vodafone, окупанти переводять населення на “Фенікс” і “Лугаком”

Ремонт пошкодженого внаслідок бойових дій оптоволоконного кабелю мобільного оператора Vodafone у зоні АТО так і не розпочався. Українські військові дали згоду на роботу ремонтників у “сірій зоні”. Водночас жодних гарантій безпеки з боку сепаратистів Донбасу досі немає. Судячи з усього, терористи просто не зацікавлені у відновленні роботи останнього українського мобільного оператора на території самопроголошених “ДНР” і “ЛНР”.

Нагадаємо, 11 січня на всій території ОРДЛО зник зв’язок мобільного оператора Vodafone (колишній “МТС-Україна”). Він останній надавав населенню непідконтрольних Києву територій можливість дзвонити на решту України. Зв’язку немає вже сьомий день, тож жителі Донеччини масово переходять на місцевого оператора “Фенікс”, який контролюється сепаратистами. На окупованій Луганщині місцевий оператор називається “Лугаком”.

Повідомляється, що Vodafone показали на двері через грошовий конфлікт. Незадовго до Нового року оператор підвищив тарифи для всього Донбасу. І з 9 січня перевів населення Донеччини та Луганщини, у тому числі Авдіївку та Торецьк, на один тарифний план.

За умовами цього пакета, абонплата становить 3 грн на день. Таким чином, жителі Донбасу мають платити за мобільний зв’язок по 90 грн на місяць. При цьому багато людей вже сплатили послугу “Рік без абонплат”, яка коштує понад 300 грн.

І вже 11 січня зв’язок Vodafone на окупованих територіях зник. Також перестав працювати і роумінг російського “МТС”. У Vodafone заявили про пошкоджений кабель, терористи стверджують, що його навмисно пошкодили українські армійці в районі Оленівки. Почалися переговори про ремонт.

Не чекаючи його завершення, населення вишикувалося в черги купувати SIM-карти місцевих мобільних операторів – “Фенікс” і “Лугаком”.

Черга за стортовими пакетами "Фенікса" у Донецьку
Черга за стартовими пакетами “Фенікса” у Донецьку

У продажу їх дуже мало, тож перекупники підняли ціни до 1000 рублів (500 грн) за штуку, тоді ж як звичайна ціна – 120 рублів (60 грн). Мобільний оператор “Фенікс” з’явився у квітні 2015 року. За два місяці до цього сепаратисти “націоналізували” обладнання “Київстару”. На його технічній базі створили “Фенікс” у Донецьку і “Лугаком” у Луганську.

Влітку 2015 року оператори “незалежного Донбасу” почали роботу в тестовому режимі, а в продаж надійшли перші SIM-карти.

При абонплаті 50 рублів на місяць, дзвінки всередині “Фенікса” та на номери “Лугакома” – безкоштовні. Дзвінки в Росію – 5 рублів/хвилина, на стаціонарні номери в “ОРДЛО” – 1,50 руб. Підключити безлімітний інтернет (3G) коштує 45 рублів на місяць. Водночас із цих карт не можна зателефонувати до України. Додзвонитися на них також неможливо. При цьому мобільний оператор сепаратистів використовує український міжнародний код, номери “Фенікса” починаються з +38 (071).

У 2016 році “Фенікс” запустив функцію прив’язки до номера Viber, WhatsApp, Telegram, ICQ, “Однокласників” і “ВКонтакте”, доступна реєстрація облікового запису Apple-ID. Тобто люди, у кого є смартфони з інтернетом, можуть зв’язатися зі своїми родичами чи друзями на території вільної України за допомогою Viber чи інших інтернет-месенджерів.

Цікаво, що за такою ж схемою (пошкоджений кабель, який так і не відновили) з Донбасу на початку 2017 року пішов мобільний оператор lifecell.

Офіційний Київ лише мовчки спостерігає, як останнього українського мобільного оператора витискають з Донбасу, цю подію не коментував жодний чиновник. Мабуть, владу це цілком влаштовує, найвірогідніше, зникнення мобільного зв’язку  розцінюють як елемент блокади регіону.

“Укртелеком” припиняє роботу в “ДНР”. Без зв’язку та інтернету – 200 тисяч людей

Like

Рост

Журналіст “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *