Схеми назвали українських посадовців з уряду Азарова, які погодили продаж останніх бомбардувальників Ту-95

Журналісти проєкту розслідувань Схеми назвали імена українських посадовців, які погодили продаж двох останніх стратегічних бомбардувальників Ту-95МС у 2011 році.

Про це йдеться у розслідуванні Схем, повідомляє Радіо Свобода у середу, 27 листопада.

Журналісти знайшли у державному архіві проєкт розпорядження «Про затвердження переліку військового майна Збройних сил, яке може бути відчужено». У документі було сказано про відчуження винищувачів МіГ-29, Су-24 і Су-25, гелікоптерів Мі-8, гаубиць Акація і Гвоздика, сотні танків Т-80, Т-72 і Т-64, а також двох останніх українських Ту-95МС.

Проєкт на розгляд Кабміну у 2011 році подав тодішній міністр оборони України Михайло Єжель.

«Розпорядженням передбачається надання дозволу Міністерству оборони України на організацію відчуження зазначеного військового майна, яке вивільняється у зв’язку з реформуванням та скороченням військових частин, установ та закладів ЗСУ в період до 31.12.13», — було сказано у пояснювальній записці.

За даними Схем, погоджували проєкт тоді такі урядовці: міністр з питань надзвичайних ситуацій Віктор Балога — народний депутат України; перша заступниця міністра юстиції Інна Ємельянова — наразі член комісії з правової реформи при президентові України та керівник комісії з реорганізації Мінекономіки Валерій Мунтіян — наразі співробітник державної фінустанови РФ Зовнішекономбанку.

Журналісти також з’ясували, що Мунтіян у 2015 році отримав російський паспорт. Крім цього, він залишався членом Академії наук України до квітня 2024 року.

За фінальне рішення про дозвіл на продаж бомбардувальників проголосували у серпні 2011 році, тоді прем’єр-міністром України був Микола Азаров.

Після цього рішення у 2013 році держпідприємство Спецтехноекспорт продало два українських бомбардувальники Ту-95МС приватній фірмі за 250 тисяч доларів. Згодом оголошення про продаж літака з’явилося на аукціоні eBay за 3 мільйони доларів. Після розголосу у ЗМІ оголошення зникло, додали журналісти.

У 2015 році Державне бюро розслідувань (ДБР) з’ясувало, що з Ту-95МС були демонтовані двигуни «з метою їх подальшого продажу та незаконного вивезення до російської федерації», вони призначалися «для встановлення на військові літаки Військово — повітряних сил російської федерації».

За даними з судових реєстрів, власником двигунів є фірма Дніпробізнесбуд. Співвласниця компанії Ганна Шафранська заявила, що фірма отримала авіадвигуни внаслідок боргів від першого покупця літаків. Вона також стверджує, що правоохоронці вилучили у них двигуни ще у 2015 році й досі не повернули.

Раніше повідомлялося, що російська армія використовує стратегічні бомбардувальники, які Україна передала окупантам у межах угоди між урядами країн у 1999 році в обмін на погашення заборгованості за спожитий газ.

Схеми з’ясували, що наразі щонайменше шість переданих літаків Ту-160 перебувають у бойовому складі російської армії.

У серпні 2023 року Схеми повідомили, що росія обстрілює Україну крилатими ракетами Х-55, які Київ передав москві у рамках угоди між Кабміном і урядом рф в 1999 році, укладеної в обмін на погашення заборгованості за спожитий російський газ.

Три ракети, які були збиті українською ППО у січні, травні та квітні 2023 року в Києві та області, є у списку переданих москві у 1999 році.

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *