Нова втрата F-16: як це вплине на обороноздатність України

У ніч проти 29 червня Україна втратила ще одного пілота F-16 — Максима Устименка. Це вже третій подібний випадок. Експерти попереджають: кожна така втрата — не лише болісна, а й стратегічно важлива.

Про це пише NewsWeek.

Третій пілот винищувача F-16 загинув під час бойового вильоту. Підполковник Максим Устименко здійснив перехоплення семи повітряних цілей противника, перш ніж його літак було уражено. Він не зміг врятуватись.

Це чергова втрата серед невеликої кількості пілотів, які пройшли підготовку для керування американськими F-16 — літаками, яких Україна домагається від 2022 року для протидії значно чисельнішій та технологічно переважаючій авіації росії.

Устименко став третім українським пілотом, який загинув у бою на F-16. У серпні 2024 року загинув пілот Олексій Мес (позивний Moonfish), а в квітні — 26-річний Павло Іванов. У травні ще один пілот катапультувався після ураження літака, його вдалося евакуювати.

Полковник Юрій Ігнат визнав: в умовах інтенсивних боїв такі втрати є очікуваними. Водночас експерти наголошують, що кожна втрата досвідченого льотчика F-16 — критична, адже підготовка нових кадрів триває місяці, а заміна літаків — ще довше.

Стратегічний аналітик голландського центру TNO Фредерік Мертенс підкреслює: “виснаження пілотів і літаків — серйозний виклик”, особливо з огляду на невеликий резерв та темпи постачань від союзників. Він також зазначив, що ризиковані перехоплення на малих висотах несуть особливу загрозу екіпажам.

Україна активно застосовує F-16 і французькі Mirage 2000 для оборони від повітряних ударів. У ніч на неділю, за словами Ігната, Росія запустила рекордну кількість повітряних цілей — сотні безпілотників і різних типів ракет, включно з “Кинжалами”.

Like

Світлана

Редактор “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

13 − тринадцять =