Україні доведеться відмовитися від ідеї платних доріг

Вітчизняні автомобільні дороги не відповідають європейським стандартам, а держава втрачає свій транзитний потенціал. Такий висновок зробили фахівці Рахункової палати, які провели аудит ефективності використання бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт доріг державного значення.

Проаналізувавши Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки, аудитори зазначають: є небезпека руйнування і втрати стратегічної мережі.

Автошляхи загального користування з кожним роком стають усе гіршими, хоча дорожню галузь віднесено до пріоритетних. Державного дорожнього фонду України у складі спеціального фонду Держбюджету з 1991 року не створено. Отож фінансують галузь за залишковим принципом (13 – 14 відсотків від мінімально необхідної потреби).

На цю Програму передбачали направити 95,4 мільярда гривень, натомість надійшло лише 57,3 мільярда. Виконання Програми переважно було спрямоване на погашення зобов’язань за залученими під державні гарантії кредитами і становило 60,5 відсотка (34,7 мільярда гривень від загального обсягу використаних за три роки коштів.

А українці як їздили поганими дорогами, так і їздять. Бо 263 кілометрів автошляхів і обходів населених пунктів, які планували збудувати або реконструювати, в експлуатацію не введено. Капітальний ремонт проведено лише на 112,6 кілометра доріг державного значення, або менше 40 відсотків від запланованого.

Чи врятує ситуація з ідеєю зробити автошляхи платними? Експеримент із концесійною дорогою Львів–Краківець, який триває вже більше 15 років, засвідчив неможливість його практичної реалізації, вважають фахівці Рахункової палати. Фактично, запровадження платних доріг є малоймовірним.

Степан ОНИЩУК

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.