Новий закон про автоцивілку: виплати за шкоду життю та здоров’ю підвищуються до 500 тисяч
Новий закон про автоцивілку передбачає новації для водіїв.
З першого січня 2025 року набув чинності новий закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»
Як зазначає Нацбанк України, новий закон дає певну свободу страховикам у питанні визначення вартості поліса, яка залежатиме від персональної історії водія. Отже, підвищення ціни передусім стосуватиметься клієнтів, що мали негативну історію потрапляння в ДТП чи належать до категорії водіїв, які з більшою вірогідністю стануть учасниками ДТП (наприклад, водії з незначним стажем водіння або у великих містах). Масштаби такого підвищення, за попередніми оцінками, в умовах високої конкуренції цього ринку становитимуть близько 25-30%.
Починаючи з 1 січня 2025 року, «стеля» виплат за шкоду життю та здоров’ю підвищується до 500 тисяч гривень, майну – до 250 тисяч гривень.
Закон містить такі корисні новації, інформують в НБУ: скасування коефіцієнта зносу та введення принципу, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП; запровадження прямого врегулювання шкоди автомобілю внаслідок ДТП, або можливості потерпілого звернутися за страховою виплатою до свого страховика; обмеження граничного строку рішення про страхову виплату терміном у 90 днів та впровадження пені до страховика за порушення такого строку; скасування обмеження максимальної суми страхового відшкодування за європротоколом; здійснення виплат МТСБУ замість страховика, якому анульовано ліцензію, ще до завершення відповідної судової справи про банкрутство та остаточної ліквідації.
Як повідомляє видання finance.ua, від 1 січня поліція має право перевіряти наявність поліса ОСЦПВ не лише у разі ДТП, а й під час будь-якої перевірки документів. Також цю процедуру планують автоматизувати — через камери відеофіксації, які є на дорогах, оскільки поліс «автоцивілки» від 1 січня 2025 року набуватиме чинності лише після його реєстрації в Централізованій базі даних. Однак норма про цю «онлайн-перевірку» поки що не працюватиме — для цього потрібні відповідні законодавчі зміни, яких наразі немає.
Також скасовується франшиза, тобто сума, яка не виплачується страховою компанією та яку самостійно сплачує винуватець у випадку ДТП. Наразі ця опція була суто договірною між власником транспортного засобу та страховиком, хоча і обмежувалася в розмірі, однак від 1 січня її використання прямо заборонено законом.