Міст Патона у критичному стані: київська влада просить уряд терміново відреставрувати
Влада Києва звернулася до уряду з проханням реставрувати міст Патона через Дніпро та підходи до нього для уникнення аварійних ситуацій. Відповідний лист підписав мер Києва Віталій Кличко,
Про це повідомили у пресслужбі КМДА.
У КМДА повідомили, що місто вже не раз зверталося до профільного міністерства для реставраційних робіт, «однак протягом двох років жодних робіт для поліпшення стану споруди не провели».
У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА зазначили, що впродовж цих років влада регулярно обстежувала міст та підтримувала його у робочому стані. За наполяганням Уряду та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України Київ передав міст для ремонту в проєкт «Велике будівництво» у серпні 2023 року. Замовником ремонтних робіт визначили Службу відновлення і розвитку інфраструктури.
Негайно закрити міст Патона на ремонт вимагають в Інституті електрозварювання. Товщина металу нижнього пояса мосту сильно зменшилась, місцями до п’яти міліметрів, через корозію, яка з’явилась там після зміни комунікації під тротуарами.
«Там стравшна корозія, потрібно прибрати багато сміття, бо воно стає вологим і пришвидшує корозію», – пояснили в Інституті.
Директор Інститут зазначив, що протягом останніх років надсилав звернення до Віталія Кличка та Дениса Шмигаля з поясненнями, що міст скоро впаде. Відділ міцності зварних конструкцій готовий допомогти з ремонтом мосту, «цей процес треба тільки почати». За попередніми оцінками для ремонту треба щонайменше 500 мільйонів євро.
Руйнівні процеси на мосту почалися в 2013 році, коли під тротуарами змінювали комунікацію. Під час робіт сміття потрапило на металеві конструкції – коли воно мокне, корозія пришвидшується.
«За понад 70 років експлуатації міст Патона жодного разу капітально не ремонтували», – зазначив директор Інституту.
Міст Патона офіційно визнали аварійним у 2017 році, ним не можна користуватися. Однак його не перекрили, тільки обмежили рух. Минулого року на мосту виявили суттєві пошкодження – корозія балок і головних елементів прогонів, поздовжні тріщини в поверхнях опор, руйнування бетону.