Міністр освіти Гриневич: “Потрібно побудувати притомну систему протидії насильству в школах”.
Про цькування в наших школах. Цю проблему порушила міністр освіти Лілія Гриневич, загостривши тему в соцмережах. У Фейсбуку міністр пише: “За останній тиждень я побачила і почула стільки історій та свідчень цькувань, що вони почали мені снитися. І тут очевидно, що точковим втручанням нічого не зміниш – потрібно побудувати притомну систему протидії насильству в школах”.
Гриневич інформує про обговорення цієї проблеми з Уповноваженим Президента України з прав дитини Миколою Кулебою, фахівцями, які відповідають за відповідні напрями роботи. “Насправді кількість семінарів, паперів, книжок та міжнародних проектів з цього питання висока, тільки коефіцієнт корисної дії – низький”, – критикує міністр…
Який короткий план дій на найближчий час пропонує Гриневич?
“1. Вивчити, як можна переглянути атестацію вчителів, щоб компетентності з протидії насиллю стали одним із чинників, який перевіряється.
2. Маємо розробити гайд за вже напрацьованими матеріалами. Є й методичні матеріали, і посібники, й інші продукти, що залишилися після співпраці з міжнародними партнерами. Потрібно тільки показати вчителям, як в цих матеріалах орієнтуватися і де конкретно вони зможуть отримати чітку відповідь на свої запитання.
3. Також ми хочемо розробити 2 курси – один для вчителів і ще один для дітей – де про протидію цькуванню розкажуть цікаво та доступно.
Ще одна важлива річ, яка може спрацювати – це нові стандарти та рекомендації для шкіл, що зараз розробляє новостворена Державна служба якості освіти. По суті ДСЯО має описати, як повинна виглядати дійсно хороша та якісна школа. Потім, відповідно до цього стандарту, Держслужба оцінюватиме заклад під час інституційного аудиту.
Безпечне середовище школи буде одним із ключових аспектів, за яким оцінюватимуться заклади. Також буде описано, хто за які аспекти забезпечення безпеки має відповідати. У випадку, якщо стандарти не виконуватимуться, це не просто впливатиме на загальну оцінку школи, а й висуватиме конкретні вимоги до відповідальних – що та як має змінитися”.