У Фастові розмірковують над створенням бренду міста
Як каже Фастівський міський голова Михайло Нетяжук, “шукаємо ті точки перетину, які об’єднають громаду та будуть прийнятними для усіх фастівчан”. Навіщо Фастову бренд, і яку користь матиме від цього місто? З такими запитаннями “Український репортер” звернувся до депутата Фастівської міської ради Максима СЛОБОДЯНА.
– Спробую пояснити “архітектуру” цієї задумки. Бренд міста – не геральдика і не символіка. Це – різні речі. Навіщо він Фастову? Скажімо, бренд міста можна зображати на сувенірній продукції. Він буде упізнавальний, запатентований.
Чому взялися за це? Взагалі-то питання бере свої витоки із повсякденних проблем – підприємці почали звертатися до міської влади щодо розміщення зовнішньої реклами. У законодавстві, яке регламентує ці питання, є таке визначення, як відповідність естетичному вигляду міста.
Однак немає пояснення, що це за “відповідність” така, хто її визначає. Будь-яка влада, якщо не матиме цього пояснення, діятиме на свій розсуд. Але ж це не завжди на користь місту. Ось тому ми запросили до розмови представників громадськості, дизайнерів, рекламістів. З’ясувалося, що дуже велику роль у розміщенні реклами відіграють фасади.
Почали систематизувати напрацювання у цій сфері, дивитися, як зроблено в інших містах. Поїхали за досвідом до Чернігова, консультувалися з фахівецем зі стратегічного розвитку територій та брендингу, членом громадської ради при Верховній Раді України Тетяною Бойко.
Нам сподобалося, як чернігівчани зробили бренд міста, ми зрозуміли, що в усіх його складових має бути якийсь спільний знаменник. Наприклад, кожна будівля, кожна навігаційна споруда – це бренд-бук міста. Що таке бренд-бук? На основі бренд-платформи, яку ми зараз розробляємо, фахівці добирають кольори, геометричні форми, тобто усе типове, але неодноманітне.
– На Київщині є міста, що мають власні бренди?
– Мабуть, таких немає.
– Які поради вам дала пані Бойко?
– Найважливіша – яким чином донести до людей ідею бренду. Уявіть собі, що ми намалювали букву “z”. А як пояснити людям, що це правильно? Насправді є інструменти, і вони дуже дієві. Це якраз і є проявом місцевого самоврядування. Є така річ, як описова частина, тобто бренд-платформа. Що ми робимо? Збираємо громадськість. Їздимо мікрорайонами і організовуємо зустрічі з людьми різних вікових груп.
– З Фастовом, славним містом, пов’язано чимало історичних подій, а ще тут – перетин шляхів…
– Під час спілкування з істориками мене здивувало, що Фастів раніше так і називали – “славне місто”. Я думав, що це комплімент. Розмірковуючи над брендом міста, ми якраз і відштовхнулися від цієї подробиці. До того ж люди почали надавати свої пропозиції. І викристалізувалися такі штрихи для роботи над брендом: місто козацької слави, залізниця, річка, гайдамаки, Шевченкові шляхи…
Але дуже важливо відійти від стереотипів. Мені дуже подобається вислів, що Україна – це країна не моїх дідів, а моїх дітей. Отож у місті розпочали обговорення, дискусії – що з історичних, геграфічних фактів, деталей найбільше підходить. Таким чином напрацювали описову частину. Тепер потрібна дизайнерська складова – щоб люди розуміли, чому саме так. Сьогодні дизайнер уже працює над цим питанням.
– Передусім до чиєї думки дослуховуєтеся?
– Радимося з громадськістю, істориками. Депутати отримали запрошення на засідання громадської ради, однак із 24 законодавців прийшли лише четверо. Їх не дуже цікавить, як з’ясувалося, це питання.
– Хто саме розробить бренд?
– Шукатимемо фахову, спеціалізовану компанію. Хочемо, щоб це було виконано професійно, надовго. Оголосимо конкурс, можливо, навіть залучимо зарубіжних фахівців.
Леонід ФРОСЕВИЧ
Фото – livejournal.com/132872