Затримали «Діда» «Укрзалізниці», тіньового хазяїна відомства
Його називають тіньовим хазяїном відомства, який роками тримав усе у своїх руках.
Сьогодні вранці, 11 грудня пройшли обшуки у структурних підрозділах «Укрзалізниці».
За даними ВВС та поінформованих джерел редакції в «Укрзалізниці», правоохоронці затримали одного з високопоставлених працівників залізниці на прізвисько «Дід». Упродовж багатьох років він вимагав побори із залізничників, зокрема, з провідників, начальників потягів, ремонтних бригад.
«Ці побори тривали десятиліттями, ще з часів Радянського союзу, коли провідник, щоб вийти на рейс, мав занести хабар. Кожен провідник платив інструктору, він передавав ці гроші далі. Про це знали всі. Але проблема в тому, що ніхто не хотів свідчити проти цих людей”, – розповіло ВВС Україна джерело, знайоме з ситуацією всередині.
Ці побори бралися за всі рейси, а найбільше платили за те, щоб потрапити на так звані “хлібні”, престижні міжнародні маршрути. Джерела розповідають, що були випадки, коли неугодних провідників виштовхували з поїзда. Після чого складали рапорт акти, що вони просто “відстали” від потяга.
За даними джерел, провідники могли потім «відбити» ці гроші наступним чином – брати зайців, торгувати алкоголем, перевозити передачі, а одним з основних видів заробітку раніше була «туфта» – повторно використана білизна.
На міжнародних рейсах, розповідають джерела, перевозили контрабанду.
«Навіть попри всі побори, які шли нагору, в середньому провідник клав до кишені додатково дві-три свої зарплати», – розповів колишній провідник.
Така ж корупційна схема діяла, коли вагон потребував якогось ремонту – доки провідник сам не знайде слюсаря і не заплатить йому, ніхто нічого міняти/ремонтувати не буде.
Керівництво компанії знало про корупцію, однак не реагувало. Сьогодні нарешті прикрили схему «Діда».
«Діду» 78 років, а все – під ним, всім керує. Деякі телеграм-канали, які пишуть про корупцію в «Укрзалізниці», порівнюють те, що відбулось сьогодні в компанії, із затриманням голови мафії Аль Капоне в США.
Читайте також: Будинок найвідомішого гангстера Америки Аль Капоне опинився в епіцентрі спору – зруйнувати дім чи перетворити на пам’ятку (+фото)
«Шантаж, погрози, тиск, фізичні розправи – це те, чим орудував «Дід»… Побори з провідників, контрабанда, безквиткові пасажири, передачі, кадрові питання – це все збиралося в одних руках», – зазначають в соцмережах.
Сьогодні ж столична прокуратура повідомила:
“Викрито членів злочинної організації, яка незаконно заробляла мільйони гривень на продажі квитків на потяги міжнародного сполучення АТ «Укрзалізниця», користуючись підвищеним попитом на такі квитки. Станом на зараз повідомлено 10 підозр.
Залежно від ролі та участі в злочинних схемах, дії підозрюваних кваліфіковані:
– ч. 1, 2 та 3 ст. 255 КК України (Створення, керівництво злочинною спільнотою або злочинною організацією, а також участь у ній),
– ч. 1 та 2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).
Досудовим розслідуванням встановлено, що організував «бізнес на квитках» голова Первинної профспілкової організації Вагонної дільниці ст. Київ-Пасажирський філії «Пасажирська компанія», залучивши до неї заступника начальника цієї дільниці, інструкторів поїзних бригад та начальників поїздів міжнародного сполучення.
Члени злочинної організації систематично продавали пасажирам місця у службових купе та купе відпочинку провідників, які не реалізуються у системі продажу квитків, а також вільні місця. Реалізовували їх за ціною у 300-500 євро за квиток при офіційній вартості квитка на потяг Київ-Варшава, у 3700 гривень. Гроші пасажири платили «на руки» начальникам поїздів або провідникам міжнародного напрямку.
Крім того, до введення «Укрзалізницею» системи верифікації пасажирів через Дія.Підпис, учасники схеми викуповували квитки з метою їх подальшого перепродажу пасажирам безпосередньо напередодні відправлення.
За вказаними схемами продавали квитки на потяги №67/68 Київ-Варшава, №19/20 «Київ-Хелм», №119/120 Дніпро-Київ-Хелм-Київ-Дніпро, №23/24 Київ-Хелм, №89/90 Київ-Перемишль, №351/352 Київ-Кишинів, а також інші потяги міжнародного сполучення.
Задокументовано діяльність цих схем протягом січня – червня 2024 року. Отримані гроші учасники схеми ділили між собою. За попередніми підрахунками, внаслідок необлікованого продажу квитків АТ «Укрзалізниця» втратила понад 73 млн гривень прибутку.
В ході понад 80 обшуків правоохоронці вилучили грошей у національній та іноземній валюті на суму майже 5 000 000 гривень, автомобілі, чорнові записи, документацію, телефони тощо”.
Від редакції зазначимо: хто тільки не був тіньовим хазяїном української залізниці, особливо головного вокзалу в Києві! Колись, за Союзу, тут розгорнув свою сумнівну комерцію з кіосками відомий міжнародний мафіозі Семен Могилевич.
Був і такий собі “Ваха”, який колись розповідав мені, що “бізнес” Могилевича на вокзалі тривав недовго і не був крутим. Вокзал знав і “смотрящого” “Бабая”, який порівняно з міжнародним масштабом Сєви Могилевича виглядав дрібним рекетиром. А сьогодні ось пишуть про могутнього “Діда”… Як же все тісно переплетено, зв’язано і зав’язано, причому з давніх давен. Виходить, вокзал, є дуже ласим шматком.
Могилевич в радянські часи був двічі засуджений в Україні за вчинення корисливих злочинів, пише генерал-лейненант СБУ у відставці Григорій Омельченко. Перший раз в 1973 році за порушення правил про валютні операції. Вдруге, після відбуття покарання в 1977 році за шахрайство, до чотирьох років позбавлення волі. Емігрувавши до Ізраїлю в 1990 році Могилевич був завербований Першим головним управлінням КДБ СРСР (зовнішня розвідка). Після розвалу Радянського Союзу російські спецслужби росі використовували свого «особливо цінного агента» Могилевича для відкриття в Європі і США різноманітних комерційних, інвестиційних фірм і фондів для «зариблення» їх своєю агентурою і акумулювання валютних коштів для власного збагачення і фінансування закордонної агентурної мережі. «Дах» ФСБ-СЗР росії дав Могилевичу можливість сколотити власні мільярдні статки на наркобізнесі, проституції, контрабанді, незаконній торгівлі зброєю, фінансових аферах, замовних вбивствах.
Могилевич, як свідчать добре поінформовані джерела, неодноразово таємно приїздив в Україну і мав довірчі близькі стосунки з главою СБУ Леонідом Деркачем. Останній позитивно характеризував Могилевича в українській пресі як “чесного бізнесмена”. Це відбувалося тоді, коли Могилевич входив у десятку найбільш розшукуваних ФБР США осіб як особливо небезпечний міжнародний злочинець.
У 1997 року в Афінах, на міжнародній конференції, присвяченій боротьбі з міжнародною організованою злочинністю, увагу присутніх привернув виступ представника МВС Угорщини, який заявив, що у Будапешті активно діє російська міжнародна мафіозна організація, очолювана вихідцем з України Семеном Могилевичем. Доповідач повідомив, що лідер «російської мафії» Могилевич має громадянство декількох країн світу (зокрема, Угорщини, Греції, Ізраїлю, Росії, України), займається торгівлею наркотиків, проституцією, контрабандою, нелегальною торгівлею зброї та радіоактивних матеріалів у Східній та Центральній Європі і відмиванням грошей у банках Великої Британії, Швейцарії, США.
Є усі підстави вважати, що не без сприяння Могилевича міжнародний торговець зброєю, аферист і агент ФСБ Дмитро Стрешинський проводив через угорський банк фінансові операції з купівлі зброї.
Дивіться відео: Повернення барона зброї
Стрешинський діяв під орудою Деркача-молодшого, резидента російської спецслужби в Україні, нині державного зрадника, сина екскерівника СБУ Леоніда Деркача. Вже після Центрального залізничного вокзалу в Києві Угорщина стала для Могилевича сприятливим “полем” для його мафіозних справ.
На фото: Аль Капоне