Урядовий літак, на борту якого перебували президент Польщі Качинський разом з урядовцями, було підірвано вибухівкою – висновки Варшави

Колишній міністр національної оборони Польщі, голова Смоленського підкомітету (з розслідування авіакастрофи під Смоленськом. -Ред.) Антоні Мацеревич заявив, що безпосередньою причиною катастрофи літака Ту-154М у 2010 році, на борту якого був президент Польщі Лєх Качинський, став вибух у лівому крилі. Він додав, що дослідження показали точне місце і час вибуху.

Нагадаємо: 10 квітня 2010 року, о 10-й годині 41-й хвилині за московським часом (06:41 за міжнародним –UТС), під час заходу на посадку на військовий аеродром «Смоленськ-Північний» (РФ) літак Ту-154 (бортовий номер “101”) Військово-повітряних сил Республіки Польща, який виконував рейс PLF101 за маршрутом Варшава (Польща) — Смоленськ (Росія), зазнав катастрофи. Загинули всі, хто перебував на борту літака – 8 членів екіпажу та 88 пасажирів.

На борту лайнера були президент Польщі Лех Качинський разом зі своєю дружиною, голова Національного банку Польщі Славомир Скшипек, заступник міністра закордонних справ Анджей Кремер, керівник Інституту Національної пам’яті Януш Куртика, екс-президент Польщі Ришард Качоровський, голова Генерального штабу Польщі Францішек Ґонґор та багато інших урядовців.

Читайте статтю: Нові дані про авіакатастрофу літака з президентом Польщі Качинським у Смоленську. Вибухівка була у двох лайнерах – “101” і “102”

Сьогодні Антоні Мацєревич заявив про виявлення слідів вибухівки на 190 елементах літака Ту-154М, який розбився під Смоленськом. Згідно з висновками Підкомітету з повторного розслідування повітряних авіакатастроф, британська лабораторія підтвердила наявність гексогену, тротилу та пентрікса у 89 із 238 досліджених зразків.

Під час презентації звіту про роботу підкомітету Антоні Мацєревич наголосив, що деякі сліди цих матеріалів є у місцях, недоступних для пасажирів чи екіпажу літака.

«Високоенергетичні матеріали були виявлені так само й в місцях, які недоступні для пасажирів, екіпажу і техніків. Ці місця були закриті під час ремонту в Самарі. У зв’язку з чим походження матеріалів у цих місцях не обговорюється. Ми не можемо звинуватити у цьому пасажирів, екіпаж чи польських солдатів», – сказав Мацєревич, якого цитує Польське радіо.

Голова Смоленського підкомітету Антоні Мацєревич закликав експертів, політиків і журналістів ознайомитися з його звітом про авіакатастрофу 2010 року.

На сайті “Український репортер” генерал СБУ Григорій Омельченко розповідав:

1. Польський літак Ту-154М (бортовий номер 101) був приречений (запланований) Москвою на ЗАГИБЕЛЬ задовго до його вильоту в Смоленськ 10 квітня 2010 року.

Колишній міністр національної оборони Польща Антоні Мацеревич повідомив, що в літаку Ту-154 М із бортовим номером «102» – це «близнюк» лайнера із номером «101», який було знищено під Смоленськом у 2010 році, експерти знайшли такі ж вибухові матеріали, які виявлено на уламках літака президента Лєха Качинського.

Парламентська комісія Сейму Польщі у 2020 році з’ясувала, що на борту Ту-154М сталися два вибухи — в районі лівого крила та у центральному відсіку літака. На уламках літака були виявлені сліди тротилу, гексогену та пентриту. Факт вибухів підтверджується, з одного боку, характером пошкодження літака і розкидом його осколків, а з іншого, травмами загиблих.

Виступаючи 22 вересня 2021 року перед активістами громадських організацій друзів видання “Gazeta Polska”, Антоні Мацеревич розповів сенсаційні подробиці про обставини ремонту в Росії (перед авіакатастрофою під Смоленськом) двох польських урядових літаків Ту-154.

Виявляється, уряд Дональда Туска скасував тендер на закупівлю нових іноземних авіалайнерів для керівництва держави.

Тендер на таку закупівлю спочатку оголосив міністр Алєксандер Щиґло (загинув під Смоленськом). Закупівля мала відбутися у 2008 році. Потім уряд відмовився це робити – було сказано, що Польща не буде купувати нових літаків, адже є російські лайнери, отож нехай вони надалі літають. А потім, у 2009 році виявилося, що треба відремонтувати два президентські літаки.

Лайнери відправили на авіазавод у Росії – до фірми друга Путіна «Авіакор», власником якої був олігарх Дерипаска, який є у санкційному списку людей, яким забороно в’їзд на територію США з приводу загрози безпеці Америки. Тодішня польська влада прем’єр-міністра Туска вважала, що факт заборони в’їзду на територію США Дерипасці не перешкоджає віддати його фірмі на ремонт літак президента Польщі. Були задіяні також фірми-посередники у Польщі: «Політелектронік» та «Мафтелеком». «Політелектронік» – це фірма, яку тоді уособлювала одна людина, що представляла завод МІҐ. «Мафтелекомом» управляли люди військових інформаційних служб.

І ось до яких сенсаційних висновків дійшли експерти: в літаку Ту-154М із бортовим номером 102 – це «близнюк» лайнера із номером 101, який було знищено під Смоленськом у 2010 році, експерти знайшли такі ж вибухові матеріали, які виявлено на уламках літака президента Качинського.

Антоні Мацеревич заявив: «Ми перевірили літак номер 102, який повернувся до Польщі і є в Польщі. Ми вивчили цей літак. У тому ж самому крилі – лівому, у якому вибух знищив Ту-154, бортовий номер 101, з польським президентом на борту та всю польську верхівку, ми знайшли той сам вибуховий матеріал, який знайдено на уламках літака номер 101 в Смоленську».

Ще раніше експерти заявили про присутність вибухових матеріалів: тротил, гексоген на уламках лівого крила та внутрішнього фрагменту обшивки літака, що був знищений двома вибухами під Смоленськом у 2010 році, який зафіксований самописцями «чорної скриньки».

Докладніше про це читайте у статті «Українського репортера» під заголовком «Нові дані про авіакатастрофу літака з президентом Польщі Качинським у Смоленську. Вибухівка була у двох лайнерах – «101» і «102».

Борт 101-й був випущений у 1982 році і використовувався компанією «Польські авіалінії – PАL LOT».
У 1994 році літак з бортовим номером 101 був оновлений і переданий в 36-й спеціальний полк, про що є документ з печаткою військової частини 26691. У 1998 році цей літак пройшов повну модернізацію за версією «Салон» на 90 пасажирів і авіазавод «Авіакор»передав його 36-му полку ЗС Польщі.

Після ремонту літака Ту-154М (борт 101) в Росії рішенням Головного контролера «Авіакор» авіаційний завод 21 лютого 2009 року видав документ про те, що літак Ту-154М бортовий номер 101 допущений до експлуатації на аеродромах 2-ї категорії в умовах 30х350. Документ виданий після останнього капітального ремонту.

Літак Ту-154М, бортовий номер 101,введений в реєстр військових повітряних суден Міністерства національної оборони Польщі 24 січня 2005 року під польським номером SZ428.

З 1 по 10 квітня 2010 року 101-й борт здійснив десять рейсів.

По літаку Ту154М, бортовий номер 102, технічна інформація скупіша. Відомо лише, що обидва літаки «Авіакор»передав 36-му авіаполку Польщі одночасно після їх ремонту; обидва у версії «Салон» на 90 пасажирів. Борт 102-й виготовлений після 2000 року.

Григорій Омельченко стверджує:

“Вбивство терактом президента Леха Качинського, його прихильників із військової і політичної еліти Польщі, на думку багатьох експертів, це — цинічна помста Путіна Качинському, якого Путін ненавидів особливо, за організацію Качинським широкої міжнародної підтримки Грузії у війні з Росією, яку він відкрито назвав на весь світ агресором, а також за рішення розмістити в Польщі систему ПРО США. Окрім того (і, можливо, це найважливіше для Росії) Лех Качинський жорстко і послідовно виступав проти будівництва в Європі російського газогону «Північний потік-2».

Все це за сукупністю, на моє внутрішнє переконання, є МОТИВОМ ЗЛОЧИНУ, вчиненого Путіним за попередньою змовою з керівниками спецслужб Росії проти президента Польщі Леха Качинського.

Читайте матеріал: (Григорій Омельченко: “Я звинувачую Путіна в організації теракту проти президента Польщі Качинського” (+відео)

Редакція

Редакція “Українського репортера”