Прокуратура хоче покарати винуватців, які допустили втрату океанського траулера “Іван Голубець”
На нову орбіту вийшло слідство з приводу втрати Україною великовантажного рибопромислового траулера “Іван Голубець”. За процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора колишньому директору державного підприємства повідомлено про підозру у службовій недбалості.
Це океанське судно за дивних обставин затонуло у 2019 році біля берегів Мавританії. Тоді ж колишній представник президента в Автономній Республіці Крим Борис Бабін на своїй сторінці у Фейсбуці написав:
Сьогодні, з інформації Офісу Генпрокурора видно, як розбазарювали надбання держави, тобто риболовецькі траулери. За даними слідства, керівник держпідприємства, що входить до сфери управління Державного рибного агентства України, не забезпечив належного дотримання умов договору про передачу іноземній компанії в оренду великовантажного рибопромислового судна, яке на праві власності належить Україні.
Крім того, він не забезпечив належне страхування судна.
Внаслідок цього, після настання страхового випадку у липні 2019 року – затоплення траулера у територіальних водах Ісламської Республіки Мавританія, державне підприємство і держава Україна були позбавлені права на безперешкодне отримання страхових компенсацій на суму 6 мільйонів доларів США.
Таким чином завдано збитки бюджету та втрачено державне майно.
Вирішується питання про обрання підозрюваному запобіжного заходу.
“Іван Голубець” – одне з чотирьох океанських суден, які належали Україні.
За даними статистичних джерел, на початку 90-х років Україна займала провідні позиції з вилову водних біоресурсів.
У 1991 році наша країна видобувала 1,1 млн тонн риби, мала 238 суден океанічного промислу, з яких 40 % були судна-заводи, які не лише виловлювали рибу, а й ще переробляли її на рибну продукцію.
Декілька років тому українських океанічних суден залишлося 5, чотири з них працювало під прапором Нової Зеландії. Ще одне судно здавали в оренду для лову криля в Антарктиці.