Вчені виявили у танучих льодовиках віруси віком в 15 тисяч років

Мікробіологи з Університету штату Огайо виявили десятки унікальних стародавніх вірусів, які збереглися в крижаному масиві Гулія в Тибеті.

Ці організми з далекого минулого Землі не тільки розкривають історію стародавніх екосистем, включаючи деталі навколишнього середовища, але і викликають побоювання з приводу повернення давніх захворювань.

«Танення не тільки призведе до виявлення цих древніх, заархівіруваних мікробів і вірусів, а й вивільнить їх в навколишнє середовище в майбутньому», — пишуть автори в новому дослідженні, проведеному першим автором і мікробіологом Чжи-Пінг Чжун з Університету штату Огайо.

Завдяки новим методам метагеноміки і новим методам стерилізації зразків крижаних кернів, дослідники працюють над тим, щоб краще зрозуміти, що саме знаходиться всередині льодів.

У новому дослідженні команда змогла ідентифікувати свого роду архів з десятків унікальних вірусів віком 15000 років з крижаної шапки Гулія на Тибетському плато і отримати уявлення про їх функції.

«Ці льодовики утворювалися поступово, і разом з пилом і газами в цьому льоду відкладалося безліч вірусів», — сказав Чжун.

Попередні дослідження показали, що мікробні спільноти корелюють зі змінами концентрації пилу і іонів в атмосфері, а також можуть вказувати на клімат і умови навколишнього середовища в той час.

У цих заморожених записах давніх часів на висоті 6,7 км в Китаї дослідники виявили, що 28 з 33 вірусів, які вони ідентифікували, ніколи раніше не зустрічалися.

«Це віруси, які могли б процвітати в екстремальних умовах», — сказав мікробіолог з Університету штату Огайо Метью Салліван, з «сігнатурами генів, які допомагають їм заражати клітини в холодних умовах, — просто сюрреалістичні генетичні записи того, як вірус може виживати в екстремальних умовах».

Порівнюючи їх генетичні послідовності з базою даних відомих вірусів, команда виявила, що найбільш поширеними вірусами в обох зразках крижаних кернів були бактеріофаги, що заражають Methylobacterium — бактерії, важливі для циклу метану в льоді.

Найбільше вони були пов’язані з вірусами, виявленими в штамах Methylobacterium в рослинних і грунтових середовищах існування — відповідно до попереднього звіту про те, що основне джерело пилу, який осідав на крижаній шапці Гулия, ймовірно, походить з грунту.

«Ці заморожені віруси, ймовірно, походять з грунту або рослин і сприяють засвоєнню поживних речовин їх господарями».

У той час як привид древніх вірусів здається особливо тривожним в середині пандемії, найбільша небезпека полягає в тому, що ще вивільняє танучий лід — у величезних запасах метану та вуглецю. Але ясно, що лід також може допомогти зрозуміти минулі зміни навколишнього середовища, а також еволюцію вірусів.

Глобальне потепління, підвищення температури може призвести до зростання смертельних архаїчних захворювань.

Зміни клімату призводять до танення грунтів в районах вічної мерзлоти. які були заморожені протягом тисяч років, і в міру танення грунтів на поверхню виходять стародавні віруси і бактерії, які оживають і повертаються до життєдіяльності.

Замерзла земля — ідеальне місце для того, щоб бактерії залишалися живими протягом тривалих періодів часу, можливо, мільйони років. Це означає, що талий лід потенційно може відкрити свого роду ящик Пандори з хворобами.

Редакція