До Києва “завітав” Антоніо Вівальді (+ВІДЕО)
Київський національний академічний театр оперети не перестає дивувати шанувальників творчими родзинками. Тут часто можна почути твори, які виконуються в Україні вперше.
Ось і сьогодні диригентка театру, народна артистка України Оксана Мадараш запропонувала новий формат спілкування з музикою. У затишній атмосфері блакитного фойє камерний оркестр виконував твори геніального італійського композитора Антоніо Вівальді.
Було відчуття, що опинився в 17-ому столітті, чи то на вишуканому світському балу у Венеції періоду бароко, чи то у дивовижному храмі високодуховного, витончено-окриленого і незбагненого…
Такої атмосфери надавали цій події ще й високопрофесійна гра камерного оркестру, і певний жанр – концерт, як особлива вистава.
До історичної епохи, у які жив і творив Вівальді, глядачам допомогли «зазирнути» ведучі цього музичного вечора – народні артисти України Валентина Донченко-Бутковська (авторка сценарію) і Микла Бутковський (у ролі Антоніо Вівальді).
Фото із сторінки Оксани Мадараш у Фейсбуку
Тільки-но стихли звуки музики, як зал зірвався оплесками – до глядачів завітав сам… Вівальді. І взяв слово: «Я народився хворою і кволою дитиною і ця хвороба мучила мене усе життя. Чи був я щасливим? Так! Бо я обожнював музику. У п’ятнадцятилітньому віці я вирішив стати священником. Упродовж десяти років я наполегливо вивчав церковні науки і музику…»
«Концерт «Вівальді» – це тільки частина великої творчої ініціативи митців театру. Він відкриває цикл класичних концертів «Класика з Оксаною Мадараш». Попереду ще низка подібних концертів, присвячених знаменитим композиторам.
Як розповіла авторка проєкту, диригентка-постановниця Оксана Мадараш, є ще одна особливість цієї творчої задумки – у концертах братимуть участь кращі учні музичних шкіл. «Найголовнiше – аби діти, які з раннього віку займаються музикою, не загубилися у житті.
Необхідно, аби вони бачили перед собою реальні цілі. У наші карантинні часи, коли кількість занять обмежена, для юних музикантів дуже важливо отримувати практичні навички для зростання, а це відбувається набагато швидше разом із професіоналами в оркестрі – поки що в репетиційному процесі, а потім ми плануємо бачити їх поруч з нашими музикантами на сцені,» – зазначає Оксана Степанівна.
Перша скрипка театру оперети, концертмейстер оркестру Михайло Новік каже: «Діти, які беруть участь у проекті, дуже талановиті. Вони все підхоплювали так би мовити на льоту і дуже органічно включилися у ансамбль музикантів. На репетиціях ми відчули свіжу хвилю творчості, це дуже цікавий і корисний досвід для всіх».
Оскільки Вівальді писав музику для опери, у концерті звучали арії із його опер «Джустіно», «Гризельда», «Тріумф Юдиф» у виконанні солістів Національної оперети України – Заслужених артистів України Олени Арбузової, Валерії Туліс, а також соліста-вокаліста Віталія Іванова.
Беззаперечним є той факт, що Вівальді прославився також як неперевершений скрипаль-віртуоз. Саме він першим в історії придумав концерти для скрипки і оркестру.
Цікаво, що кантату «Глорія» Вівальді написав спеціально для церемонії одруження французького короля Людовика XV. Варто знати і те, що Вівальді, будучи сміливим експериментатором, першим увів в оркестр духові інструменти, які тоді вважалися суто військовою музикою.
Того вечора глядачі у Київському національному академічному театрі оперети, директором-художнім керівником якого є народний артист України Богдан Струтинський, насолоджувалися чарівною музикою, в тому числі і вишуканою грою на скрипці Михайла Новіка, як, зрештою, і усіх скрипалів оркестру – Марії Марченко, Тетяни Мартинюк-Багрій, Олександра Решитілов, а також віолончелістки Олени Малиновської та грою на клавесині Любові Тітаренко.
Публіка була зачарована і розкішною грою на флейті Анатолія Вороб’я.
У програмі звучали концерт із циклу «L’ESTRO ARMONICO» №10 («Гармонійне натхнення»), мотет «IN FURORE IUSTISSIMAE IRAE», концерт «ALLA RUSTICA», концерт «LA NOTTE», арії із опер Вівальді «Джустіно», «Гризельда», «Тріумф Юдифь» та інші твори. Браво!
Cвітлана КОВАЛЬОВА
Фото: “Український репортер”