У цьому році хліб і надалі дорожчатиме – експерт
Як з’ясувала Асоціація постачальників торговельних мереж, хлібний кошик за 2018 рік подорожчав на 22%, або на 12,5 грн.
Вартість цього кошика на кінець грудня 2018 року становила 70,2 грн., тоді як на кінець минулого року він коштував 57,7 грн.
До нашого Хлібного кошика ввійшло по кілограму хліба пшеничного із борошна першого і вищого ґатунку, житнього хліба і півкіло батона.
Розрахунок вартості кошика зроблений на підставі даних статистики.
Динаміка росту ціни продуктів, які входять до хлібного кошика:
Хліб пшеничний із борошна першого ґатунку, кілограм
у грудні 2017 року – 14,2 грн.;
у грудні 2018 року – 17,5 грн.
Зростання за рік склало 23%, або на 3,3 грн.
Батон – 0,5 кг
у 2017 році – 10,3 грн.;
у 2018 році – 12,6 грн.
Індекс зростання – 22%, або +2,3 грн.
Хліб житній, за кілограм
у 2017 році – 15,1 грн.;
у 2018 році – 18,3 грн.
Купували у 2018 році на 21% дорожче, або на 3,2 грн.
Хліб пшеничний із борошна вищого ґатунку, за кілограм
У грудні 2017 року – 18,1 грн.;
у грудні 2018 року – 21,8 грн.
Ціна зросла на 20%, або на 3,7 грн.
Споживча інфляція з грудня 2017 по грудень 2018 року становила 10%. Тобто подорожчання хліба відбулось у 2,2 рази швидше за зростання середнього рівня цін у країні. Це ще раз підтверджує, що затягувати паски ловодилося найбільш соціально незахищеним верстам населення. А поради їм роздають ті, хто постійно збільшує розмір своїх костюмів через зайві кілограми.
Цього року зростання вартості хліба буде продовжуватись і далі темпами, швидше за все, більшими за рівень інфляції. Але подорожчання буде вже меншим і складе до 15% за рік.
Дані альтернативного дослідження Асоціації постачальників торговельних мереж із першого березня 2018 року по перше січня 2019 року показують, що за останні десять місяців поточного року хлібний набір подорожчав на чверть. Усі продукти демонстрували зростання: хліб пшеничний із борошна першого ґатунку – на 29%, житній хліб – на 28%, батон – на 23% і хліб пшеничний із борошна вищого ґатунку – на 19%.
Олексій ДОРОШЕНКО,
генеральний директор Асоціації постачальників торговельних мереж