Бізнес на крові: Харківський завод із сфери впливу нардепа Куницького постачав зарядні станції до окупованого Криму

Харківський завод Autoenterprise з орбіти народного депутата від партії “Слуга народу” Олександра Куницького постачав зарядні станції для окупованого Криму.

Про це йдеться в розслідуванні проєкту “Схеми“.

«Зроблено в Україні». Такі написи жителі Криму можуть побачити на зарядних станціях для електрокарів під брендом DriveEnergy, які за останні три роки заполонили окупований півострів. Як встановило розслідування «Схем», цю мережу електрозаправок відкрив кримський бізнесмен, уклавши партнерство із харківським заводом Autoenterprise у 2021 році.

При цьому, Autoenterprise – це український бізнес, тісно пов’язаний із народним депутатом від «Слуги народу» Олександром Куницьким – він мав тут керівні посади до обрання у Верховну Раду, лобіював інтереси цього бізнесу, використовуючи свій мандат, офіційного власника заводу зробив своїм помічником, а депутатську приймальню розташував прямо на підприємстві.

Олександр Куницький – народний депутат IX скликання від партії «Слуга народу».

Після початку російської агресії проти України у 2014 році, Куницький продовжив їздити у рф.

Наприклад, він зі своїм другом та бізнес-соратником, харків’янином Дмитром Ніконовим фотографувався на борту літака «Аерофлоту». Напередодні свого депутатства.

Лише за два роки – 2018 і 2019 – Куницький щонайменше 4 рази з’їздив у російську федерацію, яка на той час вже декілька років як вела війну на Донбасі та окупувала Крим.

На захоплений росією український півострів Куницький також їздив. Там, у розмові з російськими ДАІшниками, він заявляв, що «Крим – це Росія».

У 2019 році Куницький вирішив балотуватися у Раду як мажоритарник із Харкова – від партії «Слуга народу». В агітаційних роликах Куницький виступав разом з Олександром Дубінським та Максимом Бужанським.

«Ми йдемо разом. Не боротися з корупцією, а перемогти її», – проголошував Куницький у передвиборчому відео.

У нещодавньому інтерв’ю вже в статусі депутата, він визнавав – до повномасштабного вторгнення не бачив у росії ворога: «Ми жили з розумінням того, що в нас немає ворогів біля наших кордонів».

То як саме народний депутат Олександр Куницький пов’язаний з харківським заводом Autoenterprise, чия продукція за останні три роки заполонила окупований півострів?

Зазначається, що холдинг Autoenterprise займається виробництвом та встановленням зарядних станцій для електрокарів та імпортом машин з-за кордону, службою таксі і каршерінгом. Його офіційним власником є харків’янин Дмитро Ніконов.

Згідно з документами, які є у розпорядженні “Схем”, Куницький ще до депутатства був глибоко інтегрований у холдинг та працював на різних посадах у фірмах Autoenterprise.

Крім того, отримавши мандат, Куницький зробив офіційного власника Autoenterprise Ніконова своїм помічником, а свою депутатську приймальню розмістив безпосередньо на харківському заводі.

Розслідувачі стверджують, що Autoenterprise почав постачати свою продукцію щонайменше з 2016 року.

Журналісти змогли дістати та проаналізувати з десяток контрактів холдингу і верифікувати їх через базу імпортно-експортних операцій ImportGenius та вашингтонському Центру оборонних досліджень.

“Замовником харківського обладнання в росії здебільшого були приватні клієнти. Але українські зарядки також замовляли державні структури росії, наприклад, холдинг “Россети”, – йдеться в матеріалі.

Ба більше, в Autoenterprise знали, для кого саме збирають станції, оскільки одразу брендували їх під час виробництва.

Постачанням обладнання із Харкова до росії займалася компанія “АЄ Фекторі” з групи Autoenterprise. Загалом російська географія продажів широка – Липецьк, Балашиха, Бєлгород, Воронеж, Москва, Зеленодольськ, Краснодар.

Крім того, у 2023 році окупаційною владою Криму було відкрито мережі електрозаправних станцій із найбільшим хабом у Сімферополі, на базі станцій українського виробництва Autoenterprise, під брендом – DriveEnergy.

Також у травні 2021 року була підписана дилерська угода між харківською фірмою “АЄ Фекторі” та фірмою DriveEnergy, яка у Сімферополі займається продажем електротранспорту.

В отриманому журналістами договорі, зазначається, що харківське підприємство “АЄ Фекторі” мало протягом 2021-2022 років продавати зарядні станції та комплектуючі кримській компанії, виготовлені у Харкові під брендом DriveEnergy. А також навчити його персонал поводитися із технікою та проводити гарантійне обслуговування обладнання.

Національне агентство з питань запобігання корупції за фактами з розслідування «Схем» склало два протоколи на Куницького про наявний конфлікт інтересів. Проте Печерський суд закрив ці провадження.

Куницький після цих подій спробував публічно дистанціюватися як від холдингу, так і від Ніконова. Зокрема, заявляв, що Ніконов був його помічником тільки два роки.

Хоча насправді Дмитро Ніконов щонайменше до лютого 2024 року залишався його помічником на громадських засадах – це офіційні дані Верховної Ради. А депутатська приймальня Куницького і досі розміщена за адресою харківського заводу.

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *