Поляки вважають, що президентський літак під Смоленськом було підірвано вибухом
Причиною загибелі членів польської урядової делегації під Смоленськом у 2010 році на чолі з екс-президентом став вибух на борту літака Ту-154М.
Про це заявив голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи, екс-міністр національної оборони Польщі Антоній Мацеревич в ефірі телеканалу TVP1.
“Пасажири були вбиті вибухом в літаку перед зіткненням із землею. Це стало причиною їхньої смерті”,- заявив Мацеревич.
За його словами, тезу про те, що літак знищено вибухом, підтверджує факт, що двері урядового літака із значною силою вгрузли в землю. Натомість, на інших фрагментах літака виявлено дію високої температури, зазначив він. Про вибух на борту повітряного судна свідчать також і експерименти, які було проведено урядовою підкомісією.
Мацеревич наголосив, що вибух був такої сили, що польських генералів, які сиділи у цій частині літака, розірвало на дрібні фрагменти.
Він повідомив, що технічний рапорт щодо причин катастрофи буде оприлюднено упродовж кількох тижнів.
Урядова підкомісія з розслідування причин Смоленської катастрофи, яку створено при Міноборони Польщі, поновила слідство навесні 2016 року. Однією з основних версій вона розглядає вибух на борту літака, який стався ще до його зіткнення із землею. У січні цього року члени комісії повідомили, що причиною катастрофи стала серія вибухів – у крилі, слоті та центроплані літака, що підтвердив аналіз механізму удару дверей об землю.
До речі, під час проведення ексгумацій і судмедекспертиз 77 жертв Смоленської катастрофи, які тривають в Польщі з кінця 2016 року, виявлено 69 фрагментів тіл 26 осіб, які були у трунах інших людей. Про це повідомила у понеділок речниця Національної прокуратури Польщі Ева Бялік, передає РАР.
“Дослідження експертів, які працювали під час ексгумацій і судмедекспертиз жертв Смоленської катастрофи, викликають шок: виявлено 69 фрагментів тіл 26 осіб, які були у трунах інших жертв катастрофи”,- заявила Бялік.
Під час досліджень виявлено підміну двох тіл (підміну шести інших тіл виявлено раніше окружною військовою прокуратурою). У трунах і тілах загиблих виявлено також багато сторонніх предметів: гумові рукавиці, пакети, пляшки тощо.
Зазначається, що в 90% випадків документація з проведення судмедекспертиз жертв у Москві містить грубі помилки. Наприклад, росіяни описували внутрішні органи загиблих, яких вони в результаті хірургічних втручань за життя не мали. Крім того, судмедекспертиз у Москві щодо понад 30% загиблих взагалі не було проведено.
Експерти повинні будуть провести ексгумацію ще семи жертв катастрофи, що триватиме до середини травня цього року.
Після проведення 77 ексгумацій вже підготовлено генетичні, токсикологічні та гістопатологічні експертизи. Натомість, лабораторії у Великій Британії, Італії та Північній Ірландії мають провести фізико-хімічні експертизи на предмет наявності слідів вибухових матеріалів.
Після перевезення тіл загиблих з Москви до Польщі у квітні 2010 року їх відразу поховано, без проведення повторних судмедекспертиз в Польщі. У зв’язку з цим Національна прокуратура країни розпочала слідство у справі щодо халатності відповідальних осіб, які відмовилися від проведення повторних експертиз в РП.
Нагадаємо: урядовий літак Ту-154М, яким представники польської політичної та військової еліти включно з президентським подружжям Лєха та Марії Качинських прямували на вшанування 70-х роковин Катинської трагедії, розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Загинули усі 96 людей, які перебували на борту.
На цю тему читайте також тут:
- Авіакатастрофа під Смоленськом: Качинський і Валенса з’ясовують стосунки
- Експерти вважають, що літак Качинського вибухнув у повітрі