Велосипедні доріжки стають обов’язковими для міст і сіл
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг.
Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
«В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух та зменшити кількість машин на дорогах. У нас можливо теж чимало людей хотіли би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це не тільки незручно, а ще й небезпечно. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів», – сказав він.
Згідно з новим ДБН, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.
– Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.
– За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованій стороні.
– За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.
Визначено мінімальну ширину велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:
Нагадаємо, що у новому ДБН також міститься норма щодо ширини смуг руху в містах і селах. Так, з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах за новою нормою максимально можлива ширина всіх смуг руху становить 3,75 м, але їх можна і потрібно звужувати залежно від призначення вулиць і інтенсивності машинопотоку – до 2,75-3,5 м. Реалізація цієї норми сприятиме ефективному розвитку велосипедного руху за рахунок облаштування окремих смуг для них.
Оновлені Державні будівельні норми набудуть чинності з 1 вересня 2018 року.
Фото “Українського репортера”