Транспортні об’єкти Києва. Відверта розмова з Юрієм Курбалем (+фото, відео)

Сотні виробничих колективів, компаній, організацій та установ щодня працюють над виконанням муніципальної Програми «Підвищення комфорту життя мешканців міста Києва». У цьому важливому соціальному документі передбачено і важливі проєкти в галузі транспорту, які нещодавно затвердила Київрада як План заходів в рамках Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року.

Кореспондент «Українського репортера» завітав на підприємство, без успішної роботи якого неможливо виконати заплановане. Це – Дирекція з будівництва та утримання об’єктів транспорту та допоміжної інфраструктури «Київпастрансу».

З 2015 року Дирекцію очолює Юрій Курбаль. Свого часу він закінчив Київський технікум електронних приладів, Нікопольський економічний університет (менеджмент організацій). Працював на виробництві, займався підприємницькою діяльністю, яка була зв’язана з проєктуванням, спорудженням та оснащенням об’єктів будівництва закладів громадського харчування. Це про таких Курбаль інші люди кажуть: сьогодні керують молоді менеджери і вони полюбляють креатив.

А він і не заперечує. Говорить, що його трудовий шлях хоч відносно й невеликий, але ж за цей час чимало солідних справ зроблено на різних виробничих, управлінських щаблях.

Мені хочеться зрозуміти, хто вони, сучасні управлінці, які у них принципи, що головне для них, а що є другорядним, чи все так гладенько у їхній кар’єрі, чи не пасують перед труднощами, чи не бояться колосальної відповідальності?

Юрій Петрович одразу мені сказав, що у нього немає страху перед складними завданнями. Це добре, але ж один у полі не воїн. І ми спершу починаємо розмову про колектив.

–Я узяв собі за правило – людям, з якими працюєш, треба створювати не тільки умови для фінансової мотивації, їм потрібне ще й розуміння, що їх чує їхній керівник, підтримує у їхній діяльності. У нашому колективі ми створюємо максимально відкриті, якісні умови для комунікацій один з одним. Вважаю, що команду треба не тільки зібрати, але ще й виховати (в розумінні колективу). І нам це добре вдається. Ми розробили тренінги для наших працівників, певні заходи щодо навчання управління проектами, розвитку компетенцій, до того ж триває постійне вдосконалення знань та навичок щодо будівництва, проектування, нормативів, – розмірковує мій співбесідник. І додає, що без високопрофесійного колективу не вдалося б стати на рейки успішного господарювання.

За ці роки вдалося реорганізувати структурний підрозділ «Київпастрансу» (йдеться про Дирекцію з будівництва та утримання об’єктів транспорту та допоміжної інфраструктури), створити нові, якісні компетенції, доповнивши попередніми напрацюваннями. Ось усе це разом і дає змогу реалізовувати масштабні та відповідальні проекти.

Цікавлюся стилем роботи директора. І чую несподіване:

–Мій стиль є досить агресивним і дуже інтенсивним. Але не в плані емоцій чи поведінки. Це стосується обсягу величезних завдань, які стоять перед колективом, складних питань, які щодня вирішуємо. Намагаюся кожного дня зробити якомога більше, бо якщо не встигли щось сьогодні, то завтра, вважай, потяг пішов – вже треба виконувати інші, не менш складні, завдання. Тому в цьому плані я жадно хапаюся за усі ці питання, щоб встигнути максимально багато якісного зробити саме сьогодні. Оце і є агресивність в доброму розумінні слова. Буває, що в колективі мені доводиться роз’яснювати, чому потрібно робити саме так, а не інакше. Чому варто більше часу проводити на робочому місці, чому потрібна точність в діяльності по усіх горизонталях і вертикалях управлінського організму.

Для мене важливо показувати нашій команді, що будувати якісні об’єкти нам цілком до снаги, адже маємо великий потенціал. А вже від цього позитивний ефект відчуває не лише громадськість.

Ця робота є доброю внутрішньою мотивацією для усієї нашої команди. Адже в такому разі набагато легше брати у роботу новий проєкт, наполегливо йти уперед, долаючи труднощі, до успішної реалізації. А реалізовувати той чи інший проєкт щодня – це копітка, детальна й нервова робота.

Але ти знаєш, що трудишся в інтересах усіх киян. Ця робота задає і темп, і динаміку. Працюючи на цій посаді, ти маєш розуміти, що мусиш встигати скрізь, працювати якісно, адаптуватися до реал дня, не чекати манни небесної чи миттєвого поліпшення економічного стану в місті, країні.

Як журналіст ловлю себе на думці, що Дирекція з будівництва та утримання об’єктів транспорту та допоміжної інфраструктури – не просто суха звітність, цифри, кілометри, тонни… Тут сповідують ще й своєрідну філософію, про яку ми також говоримо. Тут є лідер, який веде за собою колектив. Так має має бути.

–У транспорту є своя філософія, динаміка, свої особливі підходи, – упевнений Юрій Курбаль. – Транспорт – це життя, і його постійно треба доповнювати, як і наше життя, щоб бути в постійному тонусі, відкривати щось нове. І, звичайно, розвивати, насичувати інноваціями, щодня йти вперед в ногу з часом, а той навіть випереджаючи його. І знати, вірити в те, що завтра усе це забезпечить відчутний результат. Саме такий стиль і панує в нашому колективі, з такими підходами ми щодня й опрацьовуємо наші проєкти.

На комп’ютерному планшеті директор показує мені відеопалітру виробничих буднів. І пояснює, що Дирекція не тільки займається проєктуванням об’єктів, але й активно будує. А на журналістське запитання щодо найбільш значущих об’єктів будівництва мій співрозмовник відповідає:

–Реконструкція та будівництво трамвайної лінії від вулиці Гната Юри до Кисневого заводу. Цю роботу було виконано відповідно до Програми економічного і соціального розвитку Києва. Загальна довжина трамвайної колії, яка потребує реконструкції, складає 3,615 кілометрів, на сьогоднішній день реконструйовано – 1,44 кілометра. Особливість цих виробничих операцій полягала у тому, що трамвайну колію ми збудували без закриття трамвайного руху. Перекладання колії та баласту відбувалося «захватками», з влаштуванням руху трамваїв в реверсному режимі із встановленням тимчасових стрілочних переводів та з’їздів з однієї колії на іншу.

Звичайно, було чимало складнощів. Мені, як керівникові проєкту, треба було розпланувати все таким чином, щоб всі виробничники (а це більше ста людей) працювали дуже злагоджено і чітко. Потрібно було контролювати виконання паралельних робіт, зрештою дуже чіто спланувати все по часу, забезпечити необхідною спеціалізованою технікою. Добре, що наш підрядник – «Спецавтоматика», потужна організація – зміг в таких умовах комплексно забезпечити таку складну реконструкцію. Ми назвали її своєрідним 16-годинним «марафоном» під час заміни рейок. Упродовж 16 годин все і встигли. Не спали 16 годин, бо це ж відбувалося вночі. Якщо раніше під час таких робіт закривали рух на три доби, то у 2019-му, завдяки грамотному плануванню процесів співробітниками Дирекції та інших залучених до цієї справи структурних підрозділів, підряднику вдалося успішно виконати 16-годинний «марафон».

Ми комплексно підійшли до вирішення транспортної проблеми на цій ділянці. Подбали і про комфортне перебування пасажирів на станціях, влаштували додаткові пішохідні переходи та підходи до існуючої інфраструктури. Ми узяли за тверде правило – під час будівництва станцій обов’язково враховувати доступність до об’єкту маломобільних груп населення, це – наш пріоритет. Тому нас дивують деякі несправедливі, голослівні закиди на нашу адресу: мовляв, «забуваємо» про інклюзивність. Навпаки, ми про це постійно дбаємо!

Наприклад, одним із об’єктів, яким пишаємося, є станція міської електрички «Вишгородська». Ця складна інженерна споруда приваблює не тільки сучасним виглядом. Під час будівництва ми забезпечили інклюзивність, у цьому також допомогли і консультації фахівців громадської організації «Всеукраїнська організація інвалідів» Українського товариства сліпих. Тут створено дійсно комфортний простір для осіб з обмеженими фізичними можливостями та маломобільних груп населення: влаштовано пандуси, є тактильна плитка, змонтовано ліфт та встановлено тактильну мнемосхему з крапковим шрифтом Брайля. Між іншим, роботи на цій станції тривали без закриття руху товарних потягів, електричок. Ми реалізувати тут низку складних інженерних рішень з будівництва ліфтової шахти, мостового переходу…

– Розкажіть, будь ласка, що вдалося зробити на головній трамвайній «артерії» столиці? Мається на увазі комплексна реконструкція лінії швидкісного трамваю від вулиці Старовокзальної до Великої кільцевої дороги.

–На завершальному етапі – реконструкція чотирьох станцій: «Гарматна» (4 черга), «Польова» (5 черга), «Політехнічна» (6 черга), «Площа Перемоги», (8 черга). Завершено капітальний ремонт станції «Гната Юри», – розповідає Юрій Курбаль. -Йдеться не лише про будівельні роботи.

Наше завдання – реконструювати станції таким чином, щоб вони стали оновленим, сучасним простором, користування яким буде приносити задоволення пасажирам.

Погодьтеся, що від цього столиця, її мешканці та гості лише виграють. Щоб досягнути цієї мети передбачені наступні види робіт:

– ефективне перепланування існуючих приміщень станцій з подальшим сучасним оздобленням, заміною системи освітлення на LED, яке допоможе створити не тільки цікавий архітектурний образ, а ще й забезпечить яскраве випромінювання та зменшить енерговитрати;

– влаштування зручних для пасажирів навігаційних схем, встановлення інформаційних та навігаційних блоків, декоративних літер з назвою станцій на навісах платформ та на парапетній стінці;

– заміна оздоблення підпірних стін на платформах, в пішохідних переходах з використанням декоративних HPLпанелей, ремонт сходів, створення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю;

– відновлення пошкодженого скління навісів.

Реконструкція станцій передбачає не лише візуальний аспект, але й технічний – буде замінено усі внутрішні та зовнішні інженерні мережі, влаштовано автоматичну систему пожежної сигналізації, а також системи оповіщення та управління евакуюванням людей при пожежі. Оскільки Дирекція турбується і про безпеку руху пасажирів на станціях швидкісного трамваю, ми впровадили інтерактивну систему (світлові плити), яка реагує на наближення трамвайного потягу за допомогою світлових сигналів та допомагає зорієнтуватися пасажиру (відкриття та закриття дверей у вагоні, відправлення потягу).

–Серед добрих справ підприємства – і капітальний ремонт п’ятиповерхового гуртожитку підприємства по вулиці Серпова, 9-а. Будівля дісталася підприємству так би мовити «у спадок». Могли б і не звернути увагу.

–Тривалий час ця занедбана і напіврозвалена споруда лякала людей пусткою, розбитими шибами вікон. Ще попереднє керівництво «Київпастрансу» поставило перед нами завдання – капітально відремонтувати будинок. (Див. фото.)

Ми справилися з цим, сьогодні будівля відповідає усім сучасним вимогам. На першому поверсі – спортзал, дитяче приміщення для ігор та для навчання, кімната для медперсоналу. Максимально створені комфортні умови для мешканців цього гуртожитку, які є працівниками нашого підприємства.

Сучасні душові та туалетні кімнати, кухні, житлові кімнати. Повністю замінено усі внутрішні комунікації, будівля має сучасний фасад, капітально відремонтовано дах. Є дитячі майданчики, виконано ремонт заїзду.

–Пропоную розповісти про підрядників. Чи усі працюють на совість?

–Ми не подобаємося всім генпідрядникам і постачальникам. Бо ми завжди вимагаємо у них дуже багато підтверджуючих документів. Ми – та організація, яка у своїх договорах зобов’язує генпідрядника залучати підрядні організації для експертних робіт. Фахові експертні висновки, перевірка обсягів третіми сторонами відповідної компетенції це – наша формула впевненості у завтрашньому дні, гарантія якості. Ми принципово вимагаємо, що у підприємств-підрядників були сертифікати якості, щоб вони вели журнали виконання робіт, які дозволяли б відслідковувати час, обсяг, послідовність. Також потім ці журнали є основою для закриття актів виконаних робіт. Але, крім документального контролю, ми вимагаємо, щоб підрядники виконували свою роботу у відповідному часовому діапазоні. Безумовно, ведемо й претензійну роботу, в договорах передбачаємо штрафні санкції, високу якість виробничих операцій, терміни.

–І за цю принциповість підрядні фірми на вас не ображаються?

–Ми ж нікому не обіцяли, що з нами буде легко. Зрештою, ми – не на аукціоні. Підприємці у відкритих джерелах самі шукають інформацію щодо проведення тендерів і вирішують, чи брати участь. Ми ж турбуємося про якісне виконання проєктів, про роботу, яка відповідає сучасним вимогам і стандартам. Всі підприємства мають інформацію щодо наших закупівель, адже все відбувається прозоро, ми усім раді й говоримо направляйте ринкові, якісні, чесні пропозиції.

–Мрієте, щоб Київ був серед кращих європейських столиць?

–Так. Зрештою, ви ж знаєте, що цього вимагає і керівництво нашого міста. Генеральний директор «Київпастрансу» Дмитро Валентинович Левченко дуже прискіпливо ставиться і до дизайнерських рішень усіх проєктів щодо будівництва транспортних споруд, особливо до їх інформаційної насиченості. Він цікавиться і деталізацією, і назвами станцій, і стилістикою. Щоб були правильно вказані напрямки маршрутів, щоб це було читабельно, доступно й зрозуміло людям різного віку».

–Не можу не поцікавитися, чому у ваш бік летять стріли недоброзичливців?

–Ми дослухаємося до критики, але конструктивної. Однак не можемо терпіти брехні, маніпулювання фактами. На жаль, є деякі підприємці, які зацікавлені у постачанні своєї сумнівної продукції для будівництва транспортних об’єктів. Щоб «пробити собі дорогу», вдаються якраз до брехні, наклепів. Це – їхня брудна методика і традиційна тактика вибивання собі об’ємів робіт, І цю політику «наїздів», як не прикро, підтримують деякі ЗМІ, розміщуючи замовні статті.

–Можливо, йдеться про певних підрядників, які свого часу «присмокталися» до «Київпастрансу», наживалися. Вони не просто «пішли», а зачаїлися, використовуючи різні цинічні методи помсти.

–На так звані гучні заяви недоброзичливців не звертаємо уваги. Хоч це, звичайно, і неприємно.

–І все одно для людини, яку несправедливо критикують, це є певним стресом. Ви навчилися ставити захисну стінку перед подібними атаками?

–Твердо знаю, що працюю по правді. Що удома мене щодня чекає міцний і надійний тил – дружина, діти. Тримати себе у хорошій фізичній формі дозволяє постійне заняття спортом – комплексно займаюся такою дисципліною як тріатлон (плавання, велоспорт, біг). Маю ще одне хобі – музику. Вона також дозволяє перезавантажуватися, доторкатися до прекрасного, занурюючись у чарівний світ мелодій. Граю на гітарі, на барабанах.

Ми розмірковуємо з Юрієм Курбалем про ці маніпулятивні спецоперації проти підприємства, яке він очолює, зрештою і проти нього як директора. Одна із фішок – мовляв, Дирекція має вплив на визначення підрядних, генпідрядних організацій. Абсолютна брехня, переконує співбесідник! Усі мають можливість доступу до системи закупівель, вона є прозорою. Є публічні звіти щодо результатів роботи, щодо експертних висновків, щодо виконанння договорів. Читайте, аналізуйте! Не хочуть. Натомість, «запускають» інформацію про начебто придбання продукції за завищеними цінами. А щоб «деза» виглядала правдивою, «підкріплюють» її заздалегідь спланованою інформацією про бажання певної «фірми» постачати цю ж продукцію за ціною, яка є нижчою за пропозицію переможця тендеру. Тільки забувають при цьому повідомити, що пропозиція надійшла від підставної фірми, яку вигадали самі ж змовники-маніпулятори.
І вже на цій підставі розганяється хвиля звернень до керівництва міста, правоохоронних органів. Нібито продукцію можна було купити за нижчу ціну, а придбали за корупційною, до того ж неякісну. Але фокус в тому, що продукції нема.

Тим не менш, машину розгляду скарг запущено, маховик розкручується. І пішло-поїхало… Людину вимащують брудом. Ось дехто й думає: а хтозна, може й справді посадовці під слідством? Спробуй поясни, що ніякого слідства нема. Що є лише фантазії лихих людей. Що жодних матеріальних збитків не завдано. Не всі ж знають, що визначити такі збитки може тільки експертиза. А на око – ні. Маніпуляторам це добре відомо. Тому й вкидають фальшивки в медіапростір для досягнення своїх економічних та інших цілей.

–На жаль, деякі медіа це підхоплюють, асоціюють з нашою неправомірною вигодою, – коментує Юрій Курбаль. – При цьому «експертами» упродовж десяти років (!) виступають одні й ті ж зацікавлені особи. Ще 10 років тому вони в пресі пророкували, що «швидкісний трамвай йде на той світ». Так, скажімо, писав в одній з газет керівник фірми «Трансроудгруп». Він розповідав, що його фірма сконструювала скріплення для рейок. А «Київпастранс» без пояснення причин замінив постачальника. Насправді підстави так вчинити були досить вагомі.

Інший «критик» у сфері електротранспорту не бачить застосування в нашому колійному господарстві альтернативних скріплень, які мають сертифікати якості й постачаються європейськими виробниками. Він просто лобіює скріплення своїх друзів-експертів. Вони дорожчі за ті, що нам постачають підрядники.

Почуте із вуст директора Юрія Курбаля спонукає до роздумів: одні йдуть вперед, використовуючи на повну енергію добра, творчого пошуку, а інші – жбурляють їм каміння у спину. В одних – загострене відчуття відповідальності за доручену справу, а в інших – руйнівна брехня, постійна готовність завдавати ударів, брудні технології, навішування ярликів.

Вже дійшло до того, що влаштовують незаконне стеження за родиною Юрія Курбаля, за його неповнолітніми дітьми. Хто це робить? З якою метою? Нам стало відомо, що до правоохоронних органів адвокат Юрія Петровича направив відповідну заяву. Маємо надію, що цей пресинг припиниться.

Леонід ФРОСЕВИЧ, журналіст

Фото надано Дирекцією з будівництва та утримання об’єктів транспорту та допоміжної інфраструктури «Київпастрансу».

Довідково щодо планів будівництва та реконструкції транспортних об’єктів

З 2015 року запроектовано:
1. Реконструкція трамвайної лінії по вул. Дмитрівській у Шевченківському районі м. Києва;
2. Реконструкція вулиці Глибочицької у Шевченківському районі;
3. Реконструкція трамвайної лінії по вул. Алма-Атинській у Дніпровському районі;
4. Реконструкція та будівництво трамвайної лінії від вул. Гната Юри до ЗАТ «Кисневий завод»;
5. Реконструкція площі Тараса Шевченка від вулиці Автозаводської до вулиці Пуща-Водицької в Оболонському районі;
6. Реконструкція трамвайної лінії на ділянці від вулиці Міської до площі Тараса Шевченка в Оболонському районі;
7. Реконструкція трамвайної лінії по вул. Добринінської до розворотної петлі на вул. Героїв Дніпра (включаючи вузли) в Оболонському районі;
8. Реконструкція трамвайної лінії по вул. Маршала Малиновського, вул. Йорданській від вул. Добринінській до розворотної петлі на вул. Йорданській (включаючи вузли) в Оболонському районі;
9. Реконструкція трамвайної лінії по вул. Добринінської на ділянці від вул. Автозаводської до вул. Маршала Малиновського (включаючи вузли) в Оболонському районі;
10. Реконструкція ТП-3680 по вул. Дегтярівській, 37 у Шевченківському районі;
11. Капітальний ремонт контактної мережі з організацією кругового руху тролейбусів на Мінській площі в Оболонському районі;
12. Реконструкція трамвайних переїздів у місцях перетину з проїжджою частиною вулично-шляхової мережі міста;
13. Реконструкція тролейбусної лінії по вулиці Кубанської України (колишня вулиця Маршала Жукова), на Лісовому проспекті, на вулицях Мілютенка, Кіото у Деснянському районі;
14. Реконструкція тягових підстанцій комунального підприємства «Київпастранс»;
15. Реставрація з пристосування до умов сучасного використання споруди Київського фунікулера (Михайлівського механічного підйому) на вул. Петра Сагайдачного, 3 у Подільському районі;
16. Реконструкція та будівництво першої черги Кільцевої дороги для електропоїздів з підходами-під’їздами до платформ у м. Києві. (зупиночний пункт станція «Вишгородська»);
17. Капітальний ремонт та реконструкція станцій лінії швидкісного трамваю від вул. Старовокзальна до Великої Кільцевої дороги;
18. Капітальний ремонт будівель та споруд автобусних парків, тролейбусних та трамвайних депо, станції технічного обслуговування автобусів та центру технічного обслуговування тролейбусів, приміщень навчально-курсового комбінату.

Виконано реконструкцію 10 трамвайних переїздів у місцях перетину з проїжджою частиною вулично-шляхової мережі в Оболонському, Дарницькому районі. Під час будівництва використані сучасні технології. Завдяки реконструкції досягнуто:

1. Покращення умов для руху рейкового транспорту (трамваїв) за рахунок влаштування стабільної і довговічної конструкції;
2. Значне покрашення умов руху і безпеки для нерейкового транспорту, збільшення пропускної спроможності.
3. Зменшення шуму і вібрації в колійній конструкції.

Наразі відбувається реконструкція трамвайної лінії по вулиці Алма-Атинській. В подальшому, завдяки виконаній реконструкції, буде змога запустити нові сучасні трамваї.
Виконано реконструкцію тролейбусної лінії по вулиці Кубанської України, на Лісовому проспекті, вулицях Мілютенка, Кіото у Деснянському районі. Повністю замінено контактну мережу, встановлено нові опори, вирішено питання щодо організації дорожнього руху.

Майже реконструйовано трансформаторну підстанцію ТП-3680, метою виконання будівельних робіт є збільшення потужності. Даний об’єкт досить важливий для міста Києва, оскільки ТП-3680 забезпечує електроенергією не тільки комунального підприємства «Київпастранс», а й Київський міський центр обробки даних, який являється потужним сучасним обчислювальним комплексом, на базі якого створено ряд технічних систем, направлених на поліпшення умов життя та безпеки громадян.

Like

Леонід Фросевич

Головний редактор “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *