Прорубали “вікно в Європу”: на Закарпатті закінчили будівництво Бескидського тунелю
На Закарпатті завершили будівництво Бескидського тунелю (1822 метри), який з’єднає новою залізничною колією Україну і Європу. Про це повідомляє компанія “Інтербудмонтаж Україна”, яка займалася будівництвом: пробивала тунель, бетонувала його та облаштовувала гідроізоляцію. Роботи тривали з 2013 року.
За “Укрзалізницею” залишається облаштування ґрунтового шару на підходах до нового тунелю, укладання залізничних колій, монтаж лінії електропередач і зв’язку. Повний комплекс робіт мають завершити 25 травня 2018 року. Очікується, що перший потяг поїде новим тунелем у другому кварталі 2018 року.
Новий двоколійний тунель (шириною 10,5 м, заввишки 8,5 м) буде пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 км/год. Одноколійний тунель, який працює зараз, може пропустити максимум 47 поїздів на добу зі швидкістю 15-40 км/год.
Будівництво нового Бескидського тунелю повністю фінансується за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Його вартість – 102 млн євро. Гарантія експлуатації – 100 років.
Бескидський тунель побудований в 1886 році і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс, крім того, його слабка пропускна здатність гальмує весь міжнародний транспортний коридор.
Бескидський тунель — другий за довжиною після Лутугинського (2063 метри) залізничного тунелю в Україні. Розташований в Українських Карпатах, на Бескидському перевалі. Належить до 5-го Пан’європейського транспортного коридору (Італія — Словенія — Угорщина — Словаччина — Україна — Росія).