“Ремонт” доріг на Київщині. Встановлено фінансових порушень на 29 мільйонів гривень (+відео)

Хто і як «ремонтує» дороги столичної області? Куди «пливуть» мільйони гривень бюджетних коштів? І чому автошляхи – суцільні ями?

Фахівці Північного офісу Держаудитслужби провели ревізію фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг у Київській області за період з 1 березня 2018 року по 31 березня 2019-го та ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Служби за період з 1 березня 2015-го по 28 лютого 2018 року.

Як господарювали шляховики? Супер! Встановлено фінансових порушень на загальну суму майже 29 мільйонів гривень, в тому числі порушень, що призвели до втрат фінансових ресурсів, на суму майже 487 тисяч гривень.

Є і конкретні фірми, які “поліпшували” дороги. Підрядні організації ДП «Київське обласне дорожнє управління» ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» та ПрАТ «Коммунтранс» завищили вартість фактично виконаних робіт з експлуатаційного утримання доріг, збитки Служби становлять майже 487 тисяч гривень.

Цікаво, хто і коли компенсує збитки? Чому досі винуватці не заплатили ці кошти з власної кишені?

У бухгалтерському обліку Служби встановлено заниження кредиторської заборгованості на загальну суму на понад 26 мільйонів гривень; завищення вартості необоротних активів (капітальних інвестицій) на загальну суму майже 1,3 млн грн; заниження в обліку вартості активів (незавершеного будівництва) на суму понад 591 тисячу гривень.

«Український репортер» часто порушує гостру тему – дороги і мільйони бюджетних гривень. Ми, як і багато наших читачів, дивувалися, чому міністр інфраструктури України Володимир Омелян вважає, що темпи та масштаби відновлення вітчизняних автошляхів є найвищими за останні понад 10 років.

Омелян хотів ще й додаткового фінансування: «Ми пропонуємо дуже просту річ – нам треба додаткове фінансування для того, щоб відремонтувати повністю всю мережу протягом максимум двох років. Це абсолютно досяжно. На це потрібно від 25 до 50 мільярдів гривень, і нам важливо, щоб ми передбачили це фінансування в бюджеті 2020-2021 років».

Переможні реляції пана Омеляна про те, що “повернули дорожню галузь до життя” відгонять популізмом. Насправді, в багатьох областях дороги, здебільшого, нагадують руїну. Варто лишень побувати у Київській області, наприклад Баришівському районі, і пересвідчитися у цьому.

«Український репортер» розповідав і про те, що цьгогоріч керівник Київської облдержадміністрації Олександр Терещук направив главі Уряду Володимиру Гройсману шість (!) подань про звільнення очільника Служби автомобільних доріг у Київській області Володимира Козака. Гройсман пропустив це повз вуха.

Ось що розповів тодішній голова КОДА Олександр Терещук кореспондентові «Українського репортера»:

-Я написав прем’єр-міністру шість подань про звільнення Козака, а також направив їх міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, керівнику Укравтодору пану Новаку. Просив – звільніть Володимира Козака, бо він не ремонтує дороги, нічого не хоче робити, використавши лише 5 відсотків коштів із тих, що має його Служба. Сьогодні – ями на дорогах…

– Чому ж тоді не звільняють чиновника?

-А я не знаю. Я буду щодня розміщувати в інтернеті текст подання про звільнення Козака з посади. Нам такий керівник в області не потрібен, – стверджує Олександр Терещук.
«Український репортер» повторює: дороги у Київській області не просто жахливі, вони страшні й небезпечні. Як розповідав наш сайт, 9 квітня “розбір польотів” влаштував голова Київської облдержадміністрації Олександр Терещук. На порядку денному стояло питання: як лагодять дороги місцевого, обласного та державного значення. Висновок: низькі темпи, погана якість. Терещук встановив термін для завершення ямкового ремонту доріг місцевого значення – до 23 квітня 2019 року.

«Кошти держава виділила, тендери проведено, дороги мають ремонтуватись. Я проїхав по районах і на власні очі побачив, як це відбувається. Якість ремонту – жахлива, підрядники – явні фірми-«прокладки». Робота Служби автодоріг області гірше, ніж незадовільна. Клопотатиму про зняття з посади начальника служби», – сказав керівник Київщини.

Сьогодні ми бачимо, чим закінчилися такі подання до Кабміну. Глуха стіна. Не проб’єш! До 23 квітня 2019 року ямковий ремонт на Київщині не було завершено. Зрештою, і Терещук грав на струнах великого популізму.

Але ось біля керма облдержадміністрації з’явилася нова влада на чолі з Михайло Бно-Айріяном.

7 серпня на офіційному сайті КОДА розміщено інформацію такого змісту:

«До голови Київської обласної державної адміністрації Михайла Бно-Айріяна постійно надходять звернення від мешканців Київщини щодо аварійних ділянок на дорогах області. Аби розібратися із ситуацією Михайло Каренович особисто проінспектував небезпечні ділянки. Зокрема, розворот в селі Круглик у Києво-Святошинському районі на міжнародній трасі М05 Київ-Одеса.

«Я вже отримав безліч звернень з приводу ситуації на цьому розвороті. Сьогодні був там. Побачив реально страшну картину. Тому, разом з керівником Служби автомобільних доріг в області Володимиром Козаком прийняли рішення робити там світлофор», – сказав голова КОДА.

Михайло Бно-Айріян (ліворуч) і Володимир Козак. Все чудово? Фото КОДА

Очільник області повідомив, що крайній строк встановлення світлофору – 1 вересня, «паралельно готуємося до будівництва там розв’язки». «Визнаю, я сам не прихильник світлофорів на міжнародних трасах. Їздив, бачив, знаю, що в Європі це не практикується. Але наразі життя людей важливіші, ніж хвилина чекання зеленого світла на дорозі».

За результатами огляду, Михайло Каренович провів робочу нараду з керівником обласної Служби автомобільних доріг Володимиром Козаком з приводу небезпечних місць на дорогах Київщини. «Вирішили системно працювати з ними. В тому числі, й з залізничними переїздами, і перехрестями, і розворотами. Люди з передмістя мають право нормально спокійно добиратися до Києва», – підкреслив голова Київської ОДА».

Зверніть увагу на фразу в цьому повідомленні: «Постійно надходять звернення від мешканців Київщини щодо аварійних ділянок на дорогах області».

Аварійні ділянки, здебільшого, це – ями! А хто винен у тому, що ці дороги не ремонтують? Чому ж керівник області не поцікавився у пана Козака, коли наші автошляхи стануть безпечними, як використовують бюджетні кошти під час ремонту, чи виконують підрядники свої зобов’язання?

Ось вам і ситуація – голова КОДА мило поспілкувався з головним шляховиком області щодо локальної проблеми, але забув (або ж не відав) розпитати його про те, коли усі ми забудемо про дорожне жахіття.

А може, Михайло Бно-Айріян не погоджується з висновком свого попередника?

«Кошти держава виділила, тендери проведено, дороги мають ремонтуватись. Я проїхав по районах і на власні очі побачив, як це відбувається. Якість ремонту – жахлива, підрядники – явні фірми-«прокладки». Робота Служби автодоріг області гірше, ніж незадовільна. Клопотатиму про зняття з посади начальника служби», – говорив Терещук.

Можна нагадати й деякі висновки Рахункової палати:

Найбільше доріг із руйнуваннями, деформаціями і дефектами виявлено у Полтавській, Черкаській, Кіровоградській, Київській, Луганській і Миколаївській областях.

Як інформують аудитори, у Київській області встановлено непоодинокі випадки часткового невиконання ремонтних робіт на загальну суму 1887,9 тис. гривень. Так, на об’єкті “Капітальний ремонт дороги по вул. Вишнева в с. Раківка Вишгородського району, на якому роботи виконувало ТОВ “АМК РЕМ-БУД”, встановлено невиконання робіт на загальну суму 923,3 тис. грн (з них оплата невиконаних робіт з улаштування 1064,5 м2 дорожнього покриття, укріплення 1386 м2 узбіччя із засіванням трав, влаштування 6,5 м металевої бар’єрної огорожі з оцинкованої сталі, встановлення 11 дорожніх знаків та вартість невикористаних 77,4 тонни асфальтобетонних сумішей).

На об’єкті “Капітальний ремонт вул. Чорновола в м. Вишневому Києво-Святошинського району обстеженням не підтверджено виконання ТОВ “ЦЕНТРБУД” робіт зі встановлення чотирнадцяти дощоприймачів і бортових каменів довжиною 172 м, влаштування вирівнюючого шару на площі 1233,5 м2 та дорожнього покриття зупинкових майданчиків площею 162 м2 на загальну суму 475 тисяч. гривень.

На об’єкті “Реконструкція проїзду по вул. Зоряна в смт Козин Обухівського району  фірмою “Будівельна компанія М-В” за договором підряду від 06.08.2018 (термін виконання робіт – до 31.12.2018) освоєно у 2018 році 381,3 тис. грн субвенції. При цьому незаконно використано 112,5 тис. грн (з них 109,8 тис. грн – невиконані роботи з улаштування 174,8 м2 дорожнього покриття, 2,7 тис. грн – послуги технагляду за невиконані роботи). Цією ж організацією на об’єкті “Капітальний ремонт дороги від житлового будинку № 22 по вул. Козацький шлях до житлового будинку № 68 вул. Волошкова в Обухові за договором підряду від 19.07.2018 № 302-18 (завершений) виконано робіт на 1357,0 тис. гривень. Однак перевіркою цих видатків встановлено ризики заподіяння шкоди (збитків) на суму 1340,5 тис. грн, оскільки не підтверджено витрати на асфальтобетонні суміші в сумі 591,4 тис. грн та витрати на роботу будівельних машин/механізмів у сумі 28,8 тис. гривень. Крім того, є ознаки непродуктивного використання 720,3 тис. грн, що є вартістю 2717 м2 дорожнього полотна, яке кожні 13-14 метрів має поперечні тріщини.

Отож і хочеться порадити керманичеві регіону забути про «солодке» спілкування, вимагати від чиновників реальних і конкретних дій, жорстко і принципово ставити питання, публічно це оголошувати. Як полюбляє говорити письменник-сатирик Євген Дудар, «не треба нам ля-ля».

Виступ Євгена Дударя на тему українських доріг:

https://youtu.be/oGW_glCMdVU

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *