Реформа залізниці: приміські потяги передадуть у відання територіальним громадам
Держава думає, як врятувати Укрзалізницю. Торік залізничний монополіст задекларував 12,4 мільярда гривень збитків від перевезення пасажирів, з них близько 60% – від приміських перевезень.
В Міністерстві інфраструктури вважають, що одним із шляхів подолання кризи є зміна моделі організації приміських перевезень.
«Угодою про Асоціацію України та ЄС передбачено запровадження Регламенту європейської моделі організації пасажирських перевезень залізничним транспортом. Відповідно до даної моделі перевезення, що визнані суспільно важливими, переводяться на контрактну основу із забезпеченням відповідної оплати за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Для приміських поїздів предметом контракту з перевізником стане замовлення конкретного графіка руху поїздів у складі конкретної кількості вагонів залежно від потреб регіону, аналізу пасажиропотоку, включаючи години пік тощо», – вважаає перший заступник міністра Дмитро Абрамович.
Отож запровадження даної моделі дозволить місцевим громадам самостійно визначати потребу у приміських перевезеннях залізничним транспортом, впливати на складання графіка руху приміських поїздів та контролювати якість послуг, що надаються пасажирам.
Аналогічну реформу організації пасажирських перевезень проведено у всіх країнах ЄС. Основи для запровадження європейської моделі закладені в законопроекті «Про залізничний транспорт України».