Понад 46 мільярдів гривень виділять цього року на ремонт автошляхів

Така цифра пролунала сьогодні на спільному брифінгу міністра інфраструктури Володимира Омеляна та керівника Державного агентства автомобільних доріг “Укравтодор” Славоміра Новака.

“Цього року фінансування всієї дорожньої галузі заплановано в обсязі понад 46 мільярдів грн. На ремонт автошляхів державного значення планується приділити 18,4 млрд. Більшу частину (11,4 млрд.) забезпечать окремі інвестиційні програми, з державного Дорожнього фонду надійде 7 млрд. Кошти митного експерименту як додаткове джерело буде спрямовано частково і на дороги місцевого значення”, – повідомив Славомір Новак.

Про те, що в незадовільному стані перебуває 90% українських автошляхів, заявлено вже на офіційному рівні. Чи варто чекати покращень найближчим часом? Транспортні очільники запевнили в позитивних змінах.

Володимир Омелян наголосив, що нарешті запрацював Дорожній фонд, а отже, ремонтуватимуть автошляхи централізовано. За словами міністра, на місцях уже отримано 11,5 млрд. грн. Однак його непокоїть той факт, що ще не всі регіони зголосилися з відповідними пропозиціями.

Невдоволений міністр і тим, що субвенції, які виділяють на ремонт доріг, у деяких регіонах (у тому числі у столичній області) осідають на рахунках і не освоюються місяцями.

Дошкуляє галузі й корупційна складова. Міністерство інфраструктури розгледіло певні корупційні прояви в тендерних закупівлях, а також у роботах на місцях – подекуди вони виконуються неякісно, і буває, що ведуть їх компанії, зареєстровані лише за кілька днів до тендеру (при цьому невідомо, яку техніку вони мають на балансі). Такими фактами зацікавилося не лише міністерство, а й Генеральна прокуратура – сподіваємося, кожен з них дістане правову оцінку. Утім, навести конкретні приклади міністр відмовився.

Серед позитиву на брифінгу згадали, що в останніх тендерах “Укравтодору” беруть участь не одна чи дві – як донедавна – а півсотні провідних компаній світу. Тобто можна говорити про реальну конкуренцію, яка, на переконання Новака, є найкращим засобом проти корупції.

Зараз, за словами керівника держагентства, Україна готова запропонувати іноземним інвесторам п’ять проектів. Першим стане будівництво автобану до кордону з ЄС: від Львова до пункту пропуску “Краківець”. Іще один проект – траса Біла Церква – Київ, із новим заїздом до столиці.

Володимир Омелян повідомив, що всі дані відкриті для громадськості, будь-які торги відбуватимуться за системою “Прозоро”. І при цьому провадитиметься ефективна співпраця з правоохоронними органами. “Корупція не є абстрактною, всі прізвища відомі, і я сподіваюся, що наша публічна робота з правоохоронцями дасть результати, і корупційний чинник буде мінімізовано”, – наголосив міністр.

“Нам ці гроші далися величезною кров’ю, тож мусимо ретельно і якісно їх використовувати. Як було раніше? Фірма отримувала шалені кошти, платила кому належить відкати і клала такий асфальт, який зникав уже наступної весни. Так, як раніше, більше не буде, – запевнив Володимир Омелян. – Кожна компанія повинна розуміти, що побудовані нею шляхи будуть перевірятися і на другий рік, і на третій. І якщо стан дороги буде незадовільний, компанія ремонтуватиме її власним коштом”.

Щодо великої кільцевої дороги навколо Києва, пан Новак визнав: навряд чи найближчими роками вдасться отримати достатні кошти для її будівництва. Він розповів, що обласна держадміністрація хоче взяти кільцеву на свій баланс, і “Укравтодор” це підтримує. Але, на жаль, цей проект – із серії довгобудів.

За словами Володимира Омеляна, у міністерстві хотіли б залучити до прокладання кільцевої іноземні інвестиції, розглядається можливість зробити її платною. Та ба, поки що чіткого затвердженого проекту немає.

Щодо концесійних доріг, про які говорять вже багато років, то раніше не було механізму гарантії для іноземних інвестицій. Зараз, створивши Дорожній фонд та ухваливши закон про концесії, ми дали ключ до розв’язання цих проблем.

Отже, для розвитку автошляхів все начебто є, на їх ремонт виділено небувалі в історії України кошти. Та чи не розчинятимуться ці гроші й надалі в корупційних схемах?

Like

Serg

Журналіст “Українського репортера”


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *