І знову ляпи: у підручнику для третьокласників рекламують “Моршинську” мінералку
У шкільному підручнику з української мови для 3 класу надрукували, ймовірно, приховану рекламу «Моршинської». Хоча сама компанія це заперечує.
Як повідомляє Громадське, майже третину 9-ої сторінки підручника з української мови займає реклама мінеральної води.
Школярам пропонують завдання: розглянути етикету та відповісти на 5 запитань — як називається ця вода, чи містить вона газ, чи можна її вживати та інші.
На попередній, 8-ій сторінці, теж є публікація із ознаками прихованої реклами. Це завдання, у якому згадується «Львівська копальня кави», яку називають «найвідомішою кав’ярнею у Львові». Окрім цього, є фотографія із логотипом цієї кав’ярні.
Компанія «Моршинська» на запит hromadske відповіла, що «не розглядає дітей молодшого шкільного віку як аудиторію для реклами» і не сприяла цій публікації в підручнику. Також компанія зазначила, що через те, що етикетку використано в «освітніх цілях», вона не може заборонити Міністерству освіти використовувати свій бренд.
Журналісти також направили запити у «Львівську копальню кави», Міністерство освіти і видавництво «Оріон», яке створило підручник.
Ще одна цікава історія трапилася з українським підручникам з всесвітньої історії. Там знайшли фотографію із сумним канадським актором Кіану Рівзом. Знімок «Обід на хмарочосі» зробили під час будівництва RCA Building у Рокфеллерівському центрі в Нью-Йорку у 1932 році (Рівз народився у 1964-му). На фото 11 робітників, які сидять на балці та обідають на висоті у понад 200 метрів.
Підручник випустили у 2018 році, автор книжки — Ігор Щупак, кандидат історичних наук, директор українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та директор музею «Пам’ять єврейського народу і Голокосту в Україні». Він пояснив, що канадського актора спеціально залишили на фото 1932 року, щоб перевірити уважність учнів.
У МОН, своєю чергою, пообіцяли боротися з ляпами у шкільних підручниках.