Горить Львівський автобусний завод

На Львівському автобусному заводі спалахнула масштабна пожежа.

Про це  1 вересня повідомляють у новинах місцеві ЗМІ.

Очевидці в соцемержах пишуть, що горить фасад і покрівля однієї з будівель. На місці багато пожежних машин.

“Український репортер” нагадує, що знаменитий Львівський автобусний завод бере свій родовід з травня 1945 року.

У 2014-му виробництво зупинили, з’явилася інформація, що підприємство може не відновитися.

Але ЛАЗ довго не хотів “вмирати”. На київському технічному фестивалі «Олд Кар Ленд 2018» львів’яни навіть представили нову модель ЛАЗа ( на фото), який, за  словами парцівників заводу, було сертифіковано в Німеччині. Вони сподівалися щорічно виготовляти до ста таких машин. Однак це були фантазії, пустослів’я, пил в очі. Завод йшов на дно.

З Вікіпедії відомо, що станом на середину березня 2019 року на сайті заводу можна було побачити повідомлення такого змісту: «Шановні партнери! У нас відбувається розпродаж складських запасів нових автобусів A183F0 Еuro-3».

Після банкрутства та початку процедури ліквідації ЛАЗ залишився чимало винен кредиторам, місту та країні. Лише державний «Укрексімбанк» понад 15 років у судах намагається повернути заборгованість за кредитними договорами від 2004 року.

Не маючи інших дієвих шляхів стягнути з боржника гроші, 5 червня 2021 року державний «Укрексімбанк» з метою пошуку стратегічного інвестора виставив на відкриті торги права вимоги щодо кредитних договорів та дебіторської заборгованості заводу

«Укрексімбанк» продав на відкритих торгах борги збанкрутілого Львівського автобусного заводу. Права вимоги за кредитними договорами та дебіторську заборгованість заводу перед банком за понад 170 млн грн купила київська компанія, власником якої є львівський бізнесмен Максим Чухен]. Для Львова ця подія стала найрезонанснішою новиною влітку 2021 року. Питання подальшої долі заводу неодноразово порушувалося місцевою владою. У боротьбу за лот вступили одразу шість учасників. У процесі торгів ціна зі стартової у 76,5 млн грн перевищила 170 мільйонів. Переможцем стала українська компанія, яка могла б і надалі інвестувати у місцеву економіку. Але відразу і банк, і потенційний інвестор зіткнулися із запеклою протидією з боку боржника. Активізувалися «власники» ЛАЗу, які ніяк не проявляли себе з росії, в плани яких явно не входила економічна стабільність України.

Після приватизації підприємство кілька разів змінювало назву — «ЛАЗ», «Пасавтотранс», «Завод комунального транспорту», «Холдингова компанія ЛАЗ», «Львівський автобусний завод», «Львівський автомобільний завод», «Львівські автобусні заводи» та структуру власності. Завжди залишаючись під контролем росіянина Чуркіна, тому його обґрунтовано називають винуватцем умисного знищення підприємства.

4 травня 2022 року мер міста Андрій Садовий, повідомив, що через війну в Україні, ЛАЗ може бути націоналізованим. В майбутньому тут планується виробництво електромобілів.

5 липня 2022 року суди нарешті розблокували продаж боргів ЛАЗу, накопичених росіянином Ігорем Чуркіним. Львівський автобусний завод за часів Радянського Союзу був найбільшим підприємством в Україні з випуску пасажирського автотранспорту. Навіть після того, як 20 років тому Фонд державного майна України продав контрольний пакет заводу фірмі Чуркіна, його доля, здавалося, непогано складалася. Але у жовтні 2014 року підприємство зупинилося, тисячі працівників було звільнено. З того часу територія заводу площею понад 50 га неминуче приходила в запустіння.

У червні 2022 року, через рік боротьби, банку та переможцю аукціону нарешті вдалося відстояти свої права. Судді різних судових юрисдикцій у різних галузях права (у кримінальному провадженні суддя Бортницька В. В. та у господарському процесі суддя Турчин С. О.) предметно вивчили обставини накладення арешту та дійшли повністю обґрунтованого висновку про їх безпідставність.

Матеріалу на Ігора Чуркіна з низки скандальних історій зі знищенням колись потужних українських підприємств у правоохоронців зібрано хоч греблю гати. Три роки тому він судився із СБУ, яка заборонила йому в’їзд до України терміном на 5 років. До цього затримувався прокуратурою за навмисну ​​невиплату зарплати робітникам та ухилення від нарахувань до пенсійного фонду.

Зараз більшість юридичних осіб, які володіли у різні періоди ЛАЗом та його майном, є банкрутами, роками уникаючи відповідальності. Державний банк продовжував зазнавати величезних збитків, а нормальний інвестор не міг зайти на збанкрутілий завод.

Фото: “Український репортер”

Like

Редакція

Редакція “Українського репортера”